Ο θρυλικός γάλλος ποιητής και κινηματογραφιστής Ζαν Κοκτό φορούσε πάντα δύο Cartier Trinity στο μικρό δάχτυλο του αριστερού χεριού του. Η θαυμαστή τρίπτυχη βέρα σε κίτρινο, λευκό και ροζ χρυσό ουδέποτε εγκατέλειψε το χέρι του.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον αστικό μύθο, ο ίδιος είχε συμβάλει στη σύλληψη του μοναδικού αυτού ντιζάιν.

Σήμερα εορτάζονται εκατό συναρπαστικά χρόνια πορείας της τριπλής βέρας. Το απόλυτο σύμβολο φινέτσας, κύρους και αιωνιότητας, που έχει τιμηθεί από τις πιο σπουδαίες προσωπικότητες της ιστορίας.

All in one and one for all

Στην πραγματικότητα, ο Λουί Καρτιέ (Louis Cartier, εγγονός του ιδρυτή) μόνος του σχεδίασε το διάσημο δαχτυλίδι το 1924. Την εποχή δηλαδή που σφυρηλατήθηκε το ιστορικό ρεύμα Αρ Ντεκό στο ντεκόρ και στις τέχνες. Την ίδια χρονιά, ο Αντρέ Μπρετόν παρουσίασε το Μανιφέστο του Υπερρεαλισμού ανατρέποντας για πάντα την αισθητική θεωρία και καλλιτεχνική πράξη.

Η ιδιοφυία του σχεδίου, ότι οι τρεις εκδοχές του αιώνιου μετάλλου συνδέονται σε ένα δαχτυλίδι. Έτσι, υποτίθεται ότι η δύναμη καθενός ξεχωριστά πολλαπλασιάζεται. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο ροζ χρυσός συμβολίζει την αγάπη, ο λευκός τη φιλία, ο κίτρινος την αφοσίωση. Ταυτόχρονα όμως κάθε βέρα διατηρεί την αυτονομία και την παιχνιδιάρικη κινητικότητά της.

Κοκτό και διπλό Trinity

Για να τιμήσει την επέτειο των εκατό ετών ζωής του, ο οίκος Cartier παρουσιάζει αυτό τον μήνα δύο διαφορετικά μοντέλα της τρίπτυχης βέρας καθώς επίσης και μία πιο μαξιμαλιστική, επετειακή έκδοση. Επιπλέον, με αφορμή τα εκατό χρόνια κυκλοφορεί και ως βραχιόλι, αναθεώρηση παλιότερου σχεδίου. Τέλος, επανεκδίδεται σε XL μορφή, ίσως για να το φορούν οι επιδραστικοί αστέρες της χιπ χοπ.

Διαφορετικές μορφές του έχουν παρουσιαστεί και στο παρελθόν (όπως το κολιέ που φόρεσε η Κέιτ Μίντλετον το 2012 στους Παραολυμπιακούς), χωρίς όμως ποτέ να έχει σταματήσει η πρώτη, κλασική μορφή με τις τρεις δωρικές και απέριττες βέρες. Ούτε ποτέ μειώθηκε η δημοφιλία της.

Πολ Μεσκάλ με το Cartier Trinity και το Cartier Tank στο ίδιο χέρι

Μία βέρα για όλους

Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1925 στην Έκθεση του Παρισιού θεωρήθηκε πάντως επαναστατικό ως σχέδιο. Από τις βιτρίνες του Cartier στο Παρίσι, πέρασε στις στιλπνές σελίδες της αμερικάνικης Vogue, και σύντομα στο δεξί χέρι της Γουόλις Σίμσον από τον Δούκα του Ουίνσορ (που αποποιήθηκε το θρόνο της Μεγάλης Βρετανίας για χάρη της).

Έκτοτε, έχει φορεθεί από διασημότητες διαφορετικής ποιότητας: Από την Πριγκίπισσα Νταιάνα (και όλη τη βασιλική οικογένεια της Μεγάλης Βρετανίας), την Γκρέις Κέλι, τη Ρόμι Σνάιντερ, τη Νικόλ Κίντμαν ως την πριγκίπισσα Κάθριν της Ουαλίας, την Αμάλ Κλούνι, την Αν Χαθαγουέι, ακόμη και την περιβόητη Κάιλι Τζένερ. Η Κάμερον Ντίαζ το φόρεσε στην τελετή των Όσκαρ το 2010. Σε αυτήν την περίπτωση, πραγματοποιήθηκε ειδική παραγγελία του Trinity για τη μεταφορά του σε σκουλαρίκια αξίας τριάντα χιλιάδων ευρώ.

Επίσης, η κορεάτισσα ποπ τραγουδίστρια Jisoo,  ο νέος γόης του Χόλιγουντ Πολ Μεσκάλ (Paul Mescal), η Γιάρα Σαχίντι (Yara Shahidi), ο τραγουδιστής Τζάκσον Γουάνγκ (Jackson Wang), ο Λάμπρινθ (Labrinth, τον διάσημο μουσικοσυνέτη που έγραψε τη μουσική της φημισμένης νεανικής σειράς Euphoria με την Ζεντάγια), η σταρ του διαδικτύου Έμα Τσαμπερλάιν (Emma Chamberlain).

Ο μουσικοσυνθέτης Λάμπρινθ ανάμεσα σε άλλους αστέρες του Χόλιγουντ

Και για τους ηγεμόνες

Το Trinity αποδεικνύεται επίσης εξαιρετικά επίκαιρο, με τον άφυλο χαρακτήρα του. Εκτός από τον Ζαν Κοκτό, συχνά κοσμούσε τα αρρενωπά χέρια των Κάρι Γκραντ και Αλέν Ντελόν.

Σήμερα το Cartier Trinity λάμπει στα δάχτυλα των μεγάλων μαύρων σταρ της χιπ χοπ. Με αυτόν τον τρόπο δηλώνουν ότι έχουν κατακτήσει πλέον τον ηγεμονικό λευκό κόσμο, το δαχτυλίδι αποτελεί σύμβολο της βασιλείας τους.

Πάντως δεν πρόκειται για ένα από τα πιο ακριβά σχέδια του οίκου Cartier. Στην πιο κλασική του μορφή κοστίζει 1420 δολάρια. Στην πιο πολυτελή έκδοσή του προσεγγίζει τα 42.000 δολάρια. Η ιστορική του αξία πάντως, ως έβλημα αριστοκρατικής φινέτσας, παραμένει ανεκτίμητη.

Επέτειος 100 χρόνων -κόστος άνω των 42.000 ευρώ

Στην ιστορία του δυτικού πολιτισμού, τα ταγιέρ, οι καμέλιες της Chanel, και κάποια σχέδια του οίκου Tiffany από την Έλσα Περέτι μπορούν να ανταγωνιστούν τη θέση του.

Στην ελληνική αγορά, εκτιμάται ότι έφτασε μέσω του κοσμηματοπωλείου Serkos (από τον Σέρκο Τζανικιάν) τη δεκαετία του 1980.

Μία φορά στις τόσες, η αιώνια τέχνη φοριέται και ως αξεσουάρ.

Μία παραλλαγή του 2012

Διαβάστε επίσης:

Gucci: Πτώση των πωλήσεων εν μέσω κινήσεων ανανέωσης του ισχυρού brand

Farfetch, Net-a-porter, Matches: Τέλος εποχής e-πολυτέλειας;

Νάντια Κοντογεώργη: Παιδοψυχολογία επί θεατρικής σκηνής