ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη μακροσκελή επιστολή που έστειλε ο Ιταλός σχεδιαστής στην WWD ως απάντηση στο κείμενό τους με τίτλο «Θα οδηγήσει η πλημμύρα νέων συλλογών στο slow fashion;» διάσημοι σχεδιαστές όπως η Donatella Versace και ο Demna Gvasalia (καλλιτεχνικός διευθυντής του Balenciaga) αλλά και insiders του χώρου σε σημαντικές θέσεις, συζητούν για το καθεστώς πωλήσεων, λανσαρισμάτων και νέων συλλογών, με τις απόψεις να συγκλίνουν στην ανάγκη για λιγότερα, ποιοτικά και διαχρονικά ρούχα.
«Έθετα για χρόνια αυτά τα ερωτήματα, σε Συνεντεύξεις Τύπου και μετά τα show μου, αλλά συχνά δεν ακουγόμουν ή είχα θεωρηθεί ως ηθικολόγος. Η σημερινή κατάσταση, εντούτοις, δείχνει ότι μία προσεκτική και στρατηγική επιστροφή σε χαμηλότερους ρυθμούς είναι ο μόνος τρόπος διαφυγής -ένας τρόπος να αποκτήσει ξανά αξία η δουλειά μας και να την επανεκτιμήσουν οι καταναλωτές.
Η κάθοδος για τη βιομηχανία της μόδας ξεκίνησε όταν οι οίκοι άρχισαν να υιοθετούν τις πρακτικές της fast fashion.
Η πολυτελής μόδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να προσφέρεται για γρήγορη κατανάλωση. Δεν μπορεί ένα κοστούμι ή ένα σακάκι μου να κάθεται 3 εβδομάδες στο κατάστημα και μετά να θεωρείται ήδη ξεπερασμένο και να αντικαθίσταται από καινούρια, αλλά παρόμοια κομμάτια.
Ζούμε εποχές μεγάλης αναστάτωσης, αλλά μας δίνεται μια μοναδική ευκαιρία να διορθώσουμε όσα είναι λάθος και να επαναφέρουμε τις ανθρώπινες διαστάσεις», τονίζει στην επιστολή ο Armani.
https://www.instagram.com/p/B_C51fFKZWO/
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι λανσάρονται συλλογές 4 με 5 φορές το χρόνο με αποτέλεσμα τα ρούχα να μοιάζουν ξεπερασμένα σε γρήγορο χρονικό διάστημα, ενώ σύμφωνα με τον Armani οι συλλογές για Άνοιξη/Καλοκαίρι, που παρουσιάζονται το φθινόπωρο της προηγούμενης χρονιάς και το αντίστροφο στις Εβδομάδες Μόδας πρέπει να καταργηθεί.
«Ποιος αγοράζει ένα ρούχο για να το κρατάει στη ντουλάπα μέχρι να έρθει η επόμενη σεζόν; Κανένας, ή ελάχιστοι, πιστεύω. Αυτό το σκεπτικό, που επιβάλλεται από τα πολυκαταστήματα, είναι λάθος και πρέπει να αλλάξει», γράφει ο Armani, τονίζοντας ότι η καλοκαιρινή συλλογή του, θα μείνει φέτος στα καταστήματα ως το Σεπτέμβρη (πράγμα ασυνήθιστο).
«Αυτή η κρίση, είναι μια ευκαιρία να επιστρέψουμε στην αυθεντικότητα. Αρκετά με τη μόδα ως μάρκετινγκ, αρκετά με τα cruise shows σε τοποθεσίες ανά τον κόσμο και τις μεγαλοπρεπείς επιδείξεις που σήμερα μοιάζουν ελαφρώς ανάρμοστες -τεράστια σπατάλη χρημάτων χωρίς νόημα», συμπεραίνει, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονικά μετριοπαθή στάση που κρατά σε σχέση με αντίστοιχες εκδηλώσεις.
«Πρέπει να είμαστε ενωμένοι και να λειτουργούμε συντονισμένα -αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό μάθημα που πρέπει να πάρουμε από αυτή την κρίση», κλείνει.
Σημειώνεται ότι η Ιταλική Ομοσπονδία Μόδας προβλέπει πτώση τουλάχιστον 50% των πωλήσεων για φέτος, καθώς η βιομηχανία ρούχων έχει χτυπηθεί σοβαρά λόγω της κρίσης που σαρώνει τη χώρα και κυρίως τον ιταλικό Βορρά, όπου βρίσκονται και τα περισσότερα εργοστάσια που σχετίζονται με τη μόδα.
Εντούτοις, σε ανάλυση του Commerce Insight σχετικά με τις επιπτώσεις του φονικού ιού και σύμφωνα με ετήσιες στατιστικές, παρότι τον Μάρτιο η ιταλική μόδα κατέρρευσε, παρατηρείται μια αργή, αλλά σταθερή ανάκαμψη.
Σύμφωνα με τη διεθνή πλατφόρμα 365retail, στις 28 Μαρτίου τα στατιστικά στοιχεία έδειξαν ότι στο διαδικτυακό εμπόριο παρατηρείται σταθερή άνοδος στις παραγγελίες της τάξης του 18%, ενώ τα έσοδα ανέρχονται στο 13%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Eurobank: Σε ένα εμβληματικό κτίριο της Θεσσαλονίκης το νέο κέντρο private banking
- Φοροδιαφυγή: Mείωση φόρων φέρνουν τα υπερέσοδα – Οι προτεραιότητες της επόμενης 3ετίας
- Υπουργείο Εργασίας: Ευρύ πλέγμα δράσεων για υγεία και ασφάλεια – Καραγκούνης: Έμφαση στην πρόληψη ατυχημάτων
- Τρώγεται η τέχνη; Σοκολάτες, δημητριακά, λαρδί και μπανάνες προς βρώση και έκθεση