ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Να μιλήσουμε με παραδείγματα, μήπως πειστούν και οι πιο καχύποπτοι της ιστορίας; Το περιοδικό Εlle, ένας από τους πιο εμπορικούς τίτλους στον χώρο των media, δεσμεύτηκε να απαγορεύσει την φιλοξενία οποιασδήποτε αναφοράς σε γούνινο παλτό, πανωφόρι, ετόλ, αξεσουάρ, προϊόντα που έχουν συνδεθεί με την ανθρώπινη ματαιοδοξία, θυσιάζοντας ζώα που αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Καμία έκδοση του περιοδικού, δεν πρόκειται να ξαναδημοσιεύσει καταχωρήσεις, editorials, ρεπορτάζ αγοράς με αληθινή γούνα.
Και μετά είναι οι οίκοι μόδας που έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν γούνα, να την λανσάρουν στην πασαρέλα σαν την απόλυτη τάση, στις επιδείξεις μόδας, στη βιτρίνα. Ο όμιλος ειδών πολυτελείας Kering ανακοίνωσε πως ο γαλλικός οίκος Saint Laurent δεν πρόκειται να ξανασυνδέσει το όνομα του με την αληθινή γούνα, όπως και ο Brioni.
Και μάλλον άργησαν… Έχουν προηγηθεί οι οίκοι Gucci, Balenciaga, Βottega Veneta, Burberry, Αlexander McQueen, Αrmani, Chanel, Michael Kors, Prada, Versace, έχοντας καταργήσει τη χρήση ζωικής γούνας από τις συλλογές τους. Άρα δεν θα πρέπει να μπερδευόμαστε. Όλες οι εικόνες που βλέπουμε πλέον με την υπογραφή και τις ετικέτες των συγκεκριμένων brands και μας παραπέμπουν στην πολυτέλεια, φέρουν ψεύτικη γούνα. Και για πρακτικούς λόγους, και για το άλλοθι του στάτους.
Ο κόσμος αλλάζει. Εμείς αλλάζουμε, ως καταναλωτές. Δεν είναι τυχαίο πως μέλη της Peta, της οργάνωσης υπεράσπισης των ζώων, διαδήλωσαν πριν από λίγους μήνες, μπροστά από την μπουτίκ Saint Laurent στην Αvenue Montaigne, όταν γυναίκες ενάντια στη χρήση γούνας, ανέβασαν φωτογραφίες της Kate Moss με πανωφόρι από γούνα αλεπούς, σε διαφήμιση που είδαμε ξανά και ξανά, σε όλα τα περιοδικά, στους δρόμους, στην τηλεόραση, στο Instagram, παντού.
Η επανάσταση αρχίζει πάντοτε από τον δρόμο. Μπροστά και πίσω από τη βιτρίνα. Ειδικά στην Ελλάδα, δεν έχουμε κανέναν λόγο να διαμαρτυρόμαστε και να επιδιώκουμε να φοράμε ολόκληρα βιζόν σαν τρόπαια στον λαιμό μας. Δεν έχουμε άλλωστε τόσο κρύο ώστε να δικαιολογείται η επιθυμία νεαρών κοριτσιών και γυναικών να κυκλοφορούν με γούνινα παλτό, μέρα-νύχτα.
Άλλωστε υπάρχουν τόσες άλλες λύσεις, φουτουριστικά καινοτόμες εναλλακτικές αλλά και δέρματα και γούνες που φτιάχνονται πλέον από αναπάντεχα υλικά, με «εφευρέτρια» την Stella McCartney που βρίσκεται πάντοτε μπροστά από όλους τους υπόλοιπους σε θέματα περιβαλλοντικής συνείδησης.
Υπάρχει φυσικά πάντοτε κι ο αντίλογος. Οι γουναράδες μας. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις. Το οικονομικό αντίκτυπο που θα έχει μια τέτοια απόφαση. Η LVMH που επιτρέπει ακόμη στους σχεδιαστές που βρίσκονται στην επιχειρηματική ομπρέλα ενός κολοσσού της μόδας, να χρησιμοποιούν αληθινή γούνα σε ρούχα και αξεσουάρ. Αρκεί να βάζουν την υπογραφή τους σε προϊόντα που είναι κατασκευασμένα με τον πλέον υπεύθυνο και ηθικό τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, απαγορεύεται η χρήση γούνας που προέρχεται από ζώα απειλούμενα με εξαφάνιση. Η απόλυτη τάση για το 2022; Το νέο μόττο της εποχής; Ο διάβολος δεν φορούσε γούνα.
Διαβάστε επίσης:
Τέλος οι αληθινές γούνες για την Prada
Ποια είναι η Ελληνίδα Vanessa Pappas που βρέθηκε στην πρώτη θέση των πιο επιδραστικών ανθρώπων διεθνώς για το 2021;
Ο οίκος Dior και οι 50 αποχρώσεις του λευκού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!