Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s βρίσκεται αντιμέτωπος με μια δικαστική διαμάχη στο Παρίσι, καθώς ο Ιταλός επενδυτής ακινήτων Νάνι Μπασάνι Αντιβάρι αρνείται να πληρώσει το ποσό των 28 εκατομμυρίων δολαρίων για το έργο «Cut Melon» του Ζαν Σιμεόν Σαρντέν. Το έργο, ένα αριστούργημα του 1760, είχε αποκτηθεί από τον Αντιβάρι σε δημοπρασία τον περασμένο Ιούνιο. Παρότι η εκτίμηση της αξίας κυμαινόταν μεταξύ 8,4 και 12,6 εκατομμυρίων δολαρίων, το ποσό με τους τόκους και τις ποινικές ρήτρες έχει πλέον εκτοξευθεί στα 28,7 εκατομμύρια δολάρια. Η εκδίκαση της υπόθεσης έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου, ενώ ο Christie’s εξακολουθεί να αναμένει την εξόφληση.

Η σημασία του «Cut Melon» και τα ρεκόρ του Σαρντέν

Η πώληση του «Cut Melon» συνοδεύτηκε από μεγάλες προσδοκίες. Ο Christie’s είχε ανακοινώσει με υπερηφάνεια ότι το έργο κατέρριψε:

1

-Παγκόσμιο ρεκόρ για τον Ζαν Σιμεόν Σαρντέν.
-Την υψηλότερη τιμή για έργο του 18ου αιώνα που πωλήθηκε ποτέ στη Γαλλία.
-Το ακριβότερο Old Master που δημοπρατήθηκε στη Γαλλία.
Η επιτυχία αυτή ακολούθησε τη μεγάλη δημοσιότητα του έργου «Basket of Wild Strawberries» (1761), το οποίο πωλήθηκε τον Μάρτιο του 2023 από τον οίκο Artcurial έναντι 25 εκατομμυρίων δολαρίων, με το Μουσείο του Λούβρου να αναδεικνύεται νικητής της μάχης των πλειοδοτών.

Ο Νάνι Μπασάνι Αντιβάρι: Ένας απρόσμενος πλειοδότης

Ο 39χρονος Νάνι Μπασάνι Αντιβάρι, κάτοικος Σεν Μόριτζ, είναι κυρίως γνωστός ως επενδυτής ακινήτων και όχι ως συλλέκτης Old Masters. Η οικογένειά του έχει σημαντική παρουσία στον χώρο της πολυτέλειας, καθώς ο πατέρας του, Λούκα Μπασάνι Αντιβάρι, είναι ο ιδρυτής της εταιρείας πολυτελών γιοτ Wally Yachts.

Ωστόσο, δημοσιεύματα δείχνουν ότι ο Αντιβάρι αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές δυσκολίες. Σύμφωνα με το Bloomberg, χρωστά εκατομμύρια στον πρώην συνεργάτη του Αντρέα Πινιατάρο, ιδρυτή και CEO της ION Group, μιας σημαντικής fintech εταιρείας με έδρα το Λονδίνο. Οι δικηγόροι του Πινιατάρο κατηγορούν τον Αντιβάρι για αθέτηση υποχρεώσεων και εξαφάνιση από τις οικονομικές του ευθύνες.

H επιτυχία του «Basket of Wild Strawberries» και το «Cut Melon»

Σύμφωνα με το TAN, ο δεύτερος πλειοδότης για το έργο ήταν το Μουσείο Κιμπέλ από το Φορτ Γουόρθ, Τέξας. Η δημοπρασία του «Cut Melon» φάνηκε να επηρεάστηκε από την πώληση ενός άλλου έργου του Σαρντέν, το οποίο δημοπρατήθηκε στην Artcurial στο Παρίσι τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους. Εκείνο το διάστημα, το «Basket of Wild Strawberries» (1761) πωλήθηκε στο Λούβρο για πάνω από 25 εκατομμύρια δολάρια, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του καλλιτέχνη.

Η αντίδραση του Christie’s και η εικόνα της αγοράς

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s δεν έχει προχωρήσει σε επίσημα σχόλια, αν και διαβεβαιώνει ότι ο Αντιβάρι είχε επανειλημμένα δεσμευτεί πως θα ολοκληρώσει τη συναλλαγή. Ωστόσο, η υπόθεση αυτή έχει δημιουργήσει κύμα ανησυχίας στην αγορά τέχνης, όπου η αξιοπιστία των πλειοδοτών θεωρείται κρίσιμος παράγοντας για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των δημοπρασιών.

Προκλήσεις και προβληματισμοί στην αγορά τέχνης

Η διαμάχη γύρω από το «Cut Melon» έχει αναδείξει ζητήματα σχετικά με την αγορά των Old Masters, όπου οι υψηλές συναλλαγές απαιτούν απόλυτη εμπιστοσύνη από όλες τις πλευρές. Τα ερωτήματα παραμένουν: Θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή; Θα βρεθεί άλλος αγοραστής για το πολύτιμο έργο; Πόσο θα επηρεαστεί η αξιοπιστία του οίκου σε περίπτωση αποτυχίας;

Η επόμενη ημέρα για το «Cut Melon»

Αν η υπόθεση δεν λυθεί υπέρ του οίκου Christie’s, το «Cut Melon» του Ζαν Σιμεόν Σαρντέν κινδυνεύει να μετατραπεί από έργο-ρεκόρ σε σύμβολο των κινδύνων που ελλοχεύουν στις μεγάλες δημοπρασίες. Η αγορά τέχνης παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα, καθώς η υπόθεση δεν αφορά μόνο ένα έργο, αλλά τη συνολική αξιοπιστία των συναλλαγών στον χώρο των Old Masters.

Διαβάστε επίσης :

H Forbes δημιουργεί τον απόλυτο «ναό» των πλουσίων, ένα ιδιωτικό κλαμπ πολυτελείας

Πώς οι 2 κροίσοι της Ινδίας έχασαν δισεκατομμύρια και τη θέση τους στο Πάνθεον των 100 δισ. δολαρίων

Ποια περιοχή «απογειώνει» ο Ελον Μασκ επενδύοντας 100 εκατ. δολάρια