Το σόου ρουμ που έχει στήσει η Μιράντα Γρηγορίου ως σκηνικό για τα εμπορεύματά της, μοιάζει με περίλαμπρη οικία. Πολυτέλεια για το σπιτι. Ένα «σαλόνι» μέσα στο οποίο αισθάνεται κανείς οικεία. Αποπνέει ζεστασιά μέσα στη μεγαλοπρέπειά του.

Η συνάντηση με τη Μιράντα Γρηγορίου λοιπόν πραγματοποιείται μέσα σε αυτό. Το σόου ρουμ βρίσκεται σε μία πολυκατοικία στην καρδιά της Φιλοθέης. Κοντά στην Παλιά Αγορά.

1

Όποιος προλάβει πρώτος

Η Μιράντα Γρηγορίου ίδρυσε την εταιρεία της miranta’s luxury collection στις αρχές του 2011. Σημαίνει η πολυτελής συλλογή της Μιράντας, διότι στο πρόσωπό της χαρίζουν οι πελάτες ψήφο εμπιστοσύνης. Σήμερα έχει κατακτήσει τα υψίπεδα του τομέα που ονομάζεται εταιρικό δώρο. Και υπήρξε πρόδρομος του είδους στην Ελλάδα.

Έτσι, η Μιράντα Γρηγορίου επιβεβαιώνει αυτό που διδάσκει η θεωρία του μάνατζμεντ: Κερδίζει όποιος εμφανιστεί πρώτος. Διότι αυτή τη στιγμή μέσα από το συγκεκριμένο σόου ρουμ αμπαλάρονται και φεύγουν μεγάλες παραγγελίες από τις εταιρείες κολοσσούς της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Περιττά τα ονόματα

Αρκεί να μαντέψει κανείς τους big three ή big five, τους πρώτους πέντε εγχώριους ομίλους στις κατασκευές ή στα πετρέλαια μεταξύ άλλων. Περιττό να αναφερθούν ονόματα. Εκ μέρους τους πάντως η Μιράντα Γρηγορίου συσκευάζει κουτιά ή δίσκους σε συνδυασμό με εκλεκτά προϊόντα (κατανάλωσης και διακοσμητικά) και εν συνεχεία αποστέλει τη σύνθεση στους πελάτες τους ως εταιρικά δώρα.

Όταν «φεύγει» μια παλιότερη γενιά σπουδαίων επιχειρηματιών, η εταιρεία της συνεχίζει με τις επόμενες γενιές που διαδέχονται.

Η Miranta’s Luxury Collection ξεκίνησε αφού εκλεισε η επιχείρηση που έτρεχε με τον σύζυγό της Θόδωρο Γρηγορίου (το 2006).

Η Coco Γρηγορίου εμπορευόταν προϊόντα από μπαμπού. Και αυτή μπορεί σήμερα να κριθεί ως προοδευτική εμπορική ιδέα μιας και δημιουργήθηκε ακριβώς πριν την κορύφωση της οικολογικής αισθητικής.

Εξωτικά ταξίδια

«Είχα αποκτήσει εμπειρία από τη δουλειά του συζύγου μου», εξηγεί η Μιράντα Γρηγορίου.

«Ταξιδεύαμε πολύ, δίναμε σε σούπερ μάρκετ και μεγάλα καταστήματα. Πηγαίναμε Χονγκ Κονγκ, Φιλιππίνες, Ινδία, Βιετνάμ».

Αργότερα αρκετοί επιχειρηματίες διεκδίκησαν μερίδιο της προσοδοφόρας υπόθεσης εταιρικών δώρων.

Φινέτσα

Απλωμένη στο πάτωμα του σόου ρουμ της, διακρίνεται μια σειρά από συνθέσεις. «Έχω άλλα τόσα πιο μέσα», επισημαίνει η Μιράντα Γρηγορίου. «Θα το είχα κλείσει αλλιώς. Δέκα πέντε χρόνια κάνω αυτή τη δουλειά», προσθέτει.  Κάθε σύνθεση κοστίζει τριακόσια ευρώ και η παραγγελία συμπεριλαμβάνει εξήντα έξι κομμάτια. Αποτελείται από έναν ωραίο δίσκο, τζιν, γκράπα, ουίσκι, μποτέγκα και σοκολατάκια.

Σε άλλο σημείο στο χώρο της διακρίνονται άλλες πενήντα συνθέσεις. Πρόκειται για κουτιά που κοστίζουν εκατόν πενήτα ευρώ το καθένα. Στο περιεχόμενό τους βρίσκονται τέσσερα κρασιά Γεροβασιλείου, μια διακοσμητική φωτιζόμενη μπάλα (χριστουγεννιάτικου τύπου), ξηροί καρποί και σοκολάτες. Η παραγγελία πραγματοποιήθηκε και πάλι από μεγάλη εταιρεία για να αποσταλεί σε πελάτες της.

Άρωμα μιλανέζικο

Ειρήσθω εν παρόδω, η Μιράντα Γρηγορίου διατηρεί αποκλειστική συνεργασία με την εταιρεία (διάσημο μιλανέζικο εστιατόριο της Βία Μοντεναπολεόνε) Pasticceria Cova. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε το παράρτημά μου στη Μαρίνα Βουλιαγμένης. Οι συνθέσεις της περιλαμβάνουν ορισμένα φίνα γλυκά ή κεράσματα από τον κατάλογό του. Συμπληρώνονται με τα πιο εκλεκτά αποστάγματα.

«Εγώ δημιουργώ συνθέσεις. Δεν έρχεσαι εδώ για να αγοράσεις ποτά. Κάνω βέβαια κοστολόγηση κάθε αντικειμένου. Και ύστερα προχωράω στη σύνθεση. Τη φωτογραφίζω στον κατάλογό μου. Και από εκεί μου τηλεφωνούν οι εταιρείες και οι ιδιώτες για τις παραγγγελίες τους», παρατηρεί.

Η εποχή της

«Τώρα είναι η εποχή των επαγγελματικών -περισσότερο- δώρων. Δηλαδή έχω μεγάλες εταιρείες που παίρνουν από εκατό κομμάτια η καθεμία. Για αυτό και φέρνω πολλούς δίσκους γιατί έχω πολλή κατανάλωση τα Χριστούγεννα. Οι άλλες εποχές δεν είναι το ίδιο. Τώρα είναι η εποχή μου.

Η σαιζόν διαρκεί από τώρα μέχρι το Μάρτιο. Πιάνει Πάσχα, ύστερα κάποιες γιορτές (όπως Κωνσταντίνου και Ελένης). Μετά από δέκα πέντε χρόνια υπάρχει μια ροή», εξηγεί η Μιράντα Γρηγορίου.

«Έχω και πολλά ιδιωτικά δώρα», προσθέτει. «Θέλει μία κυρία να στείλει ένα δώρο για κάλεσμα; Το στέλνουμε εκ μέρους της».

Και για ιδιώτες

Η ανάπτυξη του δώρου για ιδιώτες ξεκίνησε αρκετά γρήγορα. Εμπλούτισε το Miranta’s Luxury Collection «με αντικείμενα πιο exclusive, πιο ιδιαίτερα. Γνώριζα τις πηγές, τις εκθέσεις, είχα ήδη εμπειρία από την εποχή της Coco Γρηγορίου και ένα πολύ καλό πελατολόγιο».

Έτσι διατήρησε συνεργασίες με χώρες όπως η Κίνα, Ινδία, Βιετνάμ, Ινδονησία και πρόσθεσε καινούργιες με προμηθευτές από το Βέλγιο και την Ολλανδια (χώρες με πρωτοπορία στο ντιζάιν) και τη Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία μεταξύ άλλων. «Αλλά και από Φιλιππίνες που έχουν παράδοση στο πολύ ωραίο αντικείμενο», διευκρινίζει η ίδια.

Αργότερα ανακαλύφθηκαν από τους επιχειρηματίες της δύσης οι εξωτικές χώρες ως πλούσιες σε ποιοτική αλλά οικονομική πρώτη ύλη για παραγγελίες σε μεγάλες ποσότητες.

Σπηλιά του Αλαντίν

Τι άλλο ξεχώρισε μέσα σε αυτή τη μαγική σπηλιά με τα δώρα;

Κρυστάλλινα ποτήρια από την Ινδία (186 ευρώ η εξάδα) που πουλιούνται και στην περίοπτη εμπορική έκθεση Maison σε πολύ υψηλότερες τιμές. Κορνίζες από ελεφαντοστούν (150 ευρώ) ή θέρμα στρουθοκάμηλου (175 ευρώ), και αυτά από την Ινδία.  Μικρά καλαθάκια για το ψωμί που προμηθεύεται από τη Γαλλία. Τα ίδια αγοράζει και ο Ντιόρ. Τραπεζομάντηλο για χαρτιά. Γυάλινα βάζα, πορσελάνες, δίσκοι επενδυμένοι με χρωματιστές ψάθες, κουτιά από λάκκα ή δέρμα (ή pony), έπιπλα από λάκκα ή μπαμπού σε καλαίσθητες γραμμές, αντικείμενα από μπρούντζο, κηροπήγια, σπάνια κεριά και αρωματικά χώρου, λάμπες με μαρμάρινες βάσεις, πασμίνες από τη Μογγολία…

Η Μιράντα Γρηγορίου ονομάζει το Miranta’s Luxury Collection, «προσιτή πολυτέλεια. Αντικείμενα που δημιουργούν αξέχαστη ατμόσφαιρα στη φιλοξενία και στο dining». Αδιαμφισβήτητα με τα προϊόντα της πετυχαίνει κανείς ένα αξιοσημείωτο λίφτινγκ στο χώρο του. Προσιτό για τους πελάτες της.