H Zeus & Dione αποδείχθηκε φυτώριο νέων ταλέντων; Έτσι φαίνεται από το νεοφυές μπραντ Kiohne που ίδρυσαν οι Λυδία Βουσβούνη και Αμέλια Θεοδωροπούλου το 2022, βγαίνοντας από το θερμοκήπιο Zeus & Dione. «Θερμόαιμες» νέες εταιρείες αναθεωρημένης ελληνικής ταυτότητας στον τομέα resort wear (ένδυση γύρω από το νερό…) κατακλύζουν την αγορά.

Όταν η σούπερ σταρ Γκουίνεθ Πόλτροου εμφανίστηκε στους Financial Times για να γιορτάσει τα πενήντα της χρόνια, σε μια από τις φωτογραφίες φορούσε μαγιό Kiohne. Στην Ελλάδα λίγοι το αντιλήφθηκαν εκτός από τους connaisseurs. Η μετασεισμική δόνηση υπήρξε αρκετά δυνατή.

1

Το μπραντ γρήγορα διείσδυσε στη συνείδηση της αγοράς ως η φρέσκια, μινιμαλιστική νότα με το διεθνές πρόσημο. Ξεκίνησε μόνο με μαγιό και με την κεκτημένη της ταχύτητα σύντομα πολλαπλασιάστηκε. Σήμερα λανσάρει καλοκαιρινά ρούχα, αξεσουάρ, υποδήματα, κοσμήματα -ολοκληρωμένη εταιρεία.

Gwyneth Paltrow με Kiohne 2023

Θερμότητα…

Το όνομα παρουσιάζει διττή δυναμική, Χι-ό-νι ελληνιστί, ki-όh-ne για τους ξένους. Όπως το λιτό και απέριττο χιόνι διατηρεί την κομψή μορφή του κάτω από τον αδυσώπητο ήλιο που κατά τα άλλα εκμαυλίζει τα πάντα. Στην υψηλή θερμοκρασία και στις καθημερινές καλοκαιρινές δραστηριότητες, τα υλικά που χρησιμοποιεί η Kiohne δεν αλλοιώνονται. Ενώ ειδικό ύφασμα λίκρα στεγνώνει γρήγορα χαρίζοντας στις γυναίκες περισσότερη άνεση.

Η Λυδία Βουσβούνη λειτουργεί ως σχεδιάστρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου ενώ η Αμέλια Θεοδωροπούλου εκτελεί χρέη COO και διευθύντριας μάρκετινγκ.

Γνωρίστηκαν στην Zeus+Dione, όπου μοιράστηκαν το πάθος τους για την υψηλή αισθητική και την υπεροχή της χειροποίητης τεχνικής στη χώρα τους. H Λυδία Βουσβούνη διατήρησε τη θέση της εκεί από το 2012 έως το 2021 ενώ παραμένει υπεύθυνη των δημοφιλών ειδών οράσεως της Zeus & Dione μέχρι σήμερα. Η Αμέλια Θεοδωροπούλου ξεκίνησε στην ίδια εταιρεία, από το τμήμα μάρκετινγκ.

Περιβάλλον

Για τα υλικά που χρησιμοποιούνται. Αναφέρθηκε ήδη η τεχνολογία γρήγορου στεγνώματος αλλά προσφέρουν και προστασία 50+ κατά των υπεριόδων ακτίνων.

Σε ορισμένα αξεσουάρ (όπως οι φετινές κυλινδρικές τσάντες) η ειδική επεξεργασία του πολυεστέρα διατηρεί ως επί το πλείστον τα φυσικά στοιχεία και μειώνει τις βλαβερές για το περιβάλλον εκπομπές διοξειδίου. Όλα τα υλικά παραμένουν ανακυκλώσιμα αλλά ταυτόχρονα δεν συμβιβάζουν την ποιότητά τους. Το δίδυμο της Kiohne κέρδισε πιστοποιήσεις από διάφορους διεθνείς οργανισμούς.

Βιωσιμότητα

Περαιτέρω, όπως δηλώνουν οι Λυδία Βουσβούνη και Αμέλια Θεοδωροπούλου, «προτεραιότητά μας παραμένει να μειώσουμε τις συνέπειες από τις μεταφορές οπότε όλα μας τα προϊόντα κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Θέλουμε να διατηρηθεί η ελληνική παραγωγή και να εξελιχθεί στο μέλλον». Πράγμα που πρέπει να υπογραμμιστεί, σίγουρα ανεβάζει το κόστος παραγωγής τους. «Συνεργαζόμαστε στενά με έλληνες παραγωγούς, ηγέτες στην τέχνη τους. Κατανοούν και σέβονται το όραμά μας για την επίτευξη της καλύτερης ποιότητας κατασκευής σε κάθε λεπτομέρεια και τελείωμα. Προσέχουμε ώστε οι εργαζόμενοί μας να λειτουργούν σε ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον».

Όσον αφορά στην κατασκευή, προσέχουν ώστε να μην προκαλείται σπατάλη που κάποτε θα καταλήξει στις χωματερές. Αυτό επιτυγχάνεται και όταν τα υλικά δεν παρουσιάζουν γρήγορα και εύκολα φθορές.

Αμέλια και Λυδία το 2023 (φωτό @panoulis)

Κοσμοπόλιτανς

Για τη σχεδιάστρια Λυδία Βουσβούνη, πηγές έμπνευσης παραμένουν οι κοσμοπολίτικες αναφορές, η αρχιτεκτονική και βέβαια τα στοιχεία της φύσης. Οι γεωμετρικές φόρμες συνδυάζονται αρμονικά με τις καμπύλες του γυναικείου σώματος. Η ελληνική παράδοση βρίσκεται πίσω από κάθε σχέδιο: Στα σανδάλια, στα παρεό, στα λινά φορέματα, στα φυσικά, πλούσια χρώματα.

Από την άλλη, η Αμέλια Θεοδωροπούλου (πολύ κοντά στην αισθητική σε όλη της τη ζωή) ανέλαβε και η ίδια παράλληλο ρόλο δημιουργού, σε άλλο τομέα. Ταυτόχρονα με τις αρμοδιότητές της ως COO, αποφάσισε να ιδρύσει δικό της τμήμα κοσμήματος μέσα στην Kiohne. Στα σχέδιά της επαναλαμβάνεται πάντα αυτή η ιδιαίτερη επιμειξία, οι διεθνείς τάσεις με τη μακρά ελληνική τέχνη κοσμήματος, τις τεχνικές και τα υλικά.

Θάλασσα, σκάφη, πισίνες και όχι μόνο

Επίσης, το ότι η Kiohne παρουσιάστηκε στο περίοπτο How to Spend It των Financial Times οφείλεται στην ίδια. Αποδείχθηκε ταχυδακτυλουργός του μάρκετινγκ. Βέβαια, στα χέρια της κρατούσε ένα προϊόν άξιο διακίνησης.

Φαίνεται λοιπόν ότι η αγορά αντέχει και άλλες ελληνικές εταιρείες ρεζόρτ (resort wear) με είδη ρουχισμού για το καλοκαίρι -τη θάλασσα, τα σκάφη, τις πισίνες, τα ωραία ξενοδοχεία, τις βίλες. Η μακροβιότητά τους θα κριθεί από διττό παράγοντα: Τη γενικότερη βιωσιμότητα και καλές κριτικές στον αδυσώπητο αισθητικό ανταγωνισμό της παγκόσμιας σκηνής. Η παραδοσιακή Ελλάδα σε αναθεωρημένη έκδοση δεν αρκεί για να υποστηρίξει την ύπαρξή τόσων εταιρειών σε βάθος χρόνου.

Η Λυδία Βουσβούνη και η Αμέλια Θεοδωροπούλου τα τελευταία τρία χρόνια κινούνται στην αιχμή του δόρατος. Φαίνονται ικανές να διατηρήσουν το προβάδισμα.