Η Ειρήνη Στρανιέρη (Irini Stranieri) δουλεύει στον οίκο Maison Valentino σαράντα τρία χρόνια. Πρόκειται για μία από τις κορυφαίες μοδίστρες («premieres») στο ατελιέ του οίκου. Ξεκίνησε στο πλευρό του ιδρυτή Βαλεντίνο (Γκαραβάνι) και συνεχίζει τώρα με τον νυν καλλιτεχνικό διευθυντή Πιερπάολο Πιτσιόλι (Pierpaolo Piccioli). Ως η πιο έμπιστη, λοιπόν, ανέλαβε να υλοποιήσει την υπερπαραγωγή ντιζάιν που φόρεσε η Rihanna (Ριχάνα) στο διάσημο Met Gala ή Met Ball.

Αποτελεί το κορυφαίο κοσμικό γεγονός μόδας της υφηλίου. Διοργανώνεται ετησίως με σκοπό να στηριχτεί το Costume Institute (Ίδρυμα Ενδύματος) του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης στη Νέα Υόρκη (Metropolitan Museum of Art -το ακρωνύμιο Met).

Η Ειρήνη θαυμάζει το τελικό της δημιούργημα

Πραγματοποιείται στο ίδιο το Μουσείο, οργανώνεται από τη βίβλο της μόδας Vogue. Στις σκάλες της εισόδου του απλώνεται το κόκκινο χαλί για να ποζάρει το πάνθεον των πλούσιων, διάσημων και όμορφων της υφηλίου με την πιο εντυπωσιακή εμφάνιση. Από αστέρες της μουσικής και του σινεμά, μοντέλα και επιχειρηματίες έως πρωταθλητές ηγέτες κρατών. Όλοι μαζί για να γιορτάσουν τη βιομηχανία (τέχνη) του ενδύματος. Για το 2023 πραγματοποιήθηκε την πρώτη Δευτέρα του Μαΐου.

Η Κιμ Καρντάσιαν, η Τζίτζι Χαντίντ, η Σερένα Ουίλιαμς, η νέα σταρ του W.N.B.A. Μπρίτνεϊ Γκρίνερ, η νέα αίσθηση της ποπ Doja Cat και για πρώτη φορά η Πάρις Χίλτον (μα τι παράληψη, πώς γίνεται να μην την είχαν καλέσει ποτέ στο παρελθόν;).

Tριάντα καμέλιες, πεντακόσια πέταλα, είκοσι πέντε φύλλα.

Πώς νιώθει κανείς «ακριβός»;

Κάθε φορά υπαρχει ένα θέμα και φέτος το Met Gala τίμησε τον θρυλικό σχεδιαστή της Chanel Καρλ Λάργκερφελντ. Πολλοί καλεσμένοι φόρεσαν μαύρο και άσπρο παραπέμποντας στα λευκά μακριά μαλλιά του και το μαύρο του κοστούμι -τη χαρακτηριστική του εμφάνιση.

Αλλά ποιος ή ποια καλεσμένη πέτυχε να αναφερθεί σε αυτόν χωρίς να φορέσει Σανέλ; Η δισεκατομμυριούχος Ριχάνα έφτασε στις δέκα και τέταρτο, ιδιαιτέρως αργοπορημένη. Οι περισσότεροι καλεσμένοι ύστερα από λίγο ετοιμάζονταν να αποχωρήσουν.

Εμφανίστηκε τυλιγμένη σε πολλά μέτρα κρεμ υφάσματος, πίσω από μεγάλα μπουμπούκια καμέλιες τα οποία εμπλούτιζαν το πάνω μέρος του σώματός της. Δεν την αναγνώρισε κανείς αμέσως, όπως τους μεταμφιεσμένους, αφού φορούσε κάπα που αρχικά κάλυπτε σαν μαντίλα το κεφάλι της. Χανόταν σαν μυστηριώδης επισκέπτης μέσα στο μεγαλοπρεπές της ένδυμα.

«Πώς νιώθεις;», τη ρώτησαν. Και εκείνη απάντησε αποστομοτικά: «Ακριβή».

Όλοι οι μόδιστροι και μοδίστρες

Μεγάλη συγκίνηση

Ο Καρλ Λάγκερφελντ σίγουρα θα είχε χειροκροτήσει με απόλυτη επιδοκιμασία μια τόσο θεαματική εμφάνιση. Ήταν και αυτός διάσημος για τις αργοπορημένες αφίξεις του.

Ο  σούπερ σταρ καλλιτεχνικός διεθυντής του Valentino Πιερπάολο Πιτσιόλι εμπνεύστηκε και δημιούργησε το σχέδιο του φορέματος με κάθε λεπτομέρεια. Η Ειρήνη Στρανιέρη, κύρια μοδίστρα στο διάσημο ατελιέ, τού έδωσε ζωή. Ιταλίδα, αλλά όπως φανερώνει το όνομά της, με ελληνική καταγωγή το πιθανότερο (προφέρεται Ιρένε Στρανιέρι στα Ιταλικά).

«Όταν ο Πιερπάολο μου ανακοίνωσε ότι πρέπει να δουλέψω για τη Ριχάνα ένιωσα μεγάλη συγκίνηση -το ίδιο και οι συνεργάτες μου. Άρχισα αμέσως να δουλεύω πάνω στο μανεκέν. Επειδή η Ριχάνα είναι έγκυος, δημιούργησα πρώτα τη γλυκιά κοιλίτσα», εξηγεί η Ειρήνη Στρανιέρη.

Ύστερα άρχισε η ραφή του φορέματος στο ατελιέ του Valentino. Αποτελείται από σαράντα μέτρα καθαρό μετάξι, έξι μέτρα ουρά και φούστα με διάμετρο 14,5 μέτρα.

Η κάπα απαρτίζεται από τριάντα καμέλιες, πεντακόσια πέταλα, είκοσι πέντε φύλλα.

«Αδύνατον να εξηγήσει κανείς πόσες ώρες χρειάστηκε να δημιουργηθεί αυτό το εξαίσιο ρούχο και πόσο κόπο καταβάλαμε. Για να το περιγράψω, μπορεί να χρειαστώ τον ίδιο χρόνο με την κατασκευή του», δήλωσε η Ειρήνη Στρανιέρη.

Με τον Pierpaolo Piccioli

Η πιο μεγάλη ικανοποίηση

Ύστερα το φόρεμα Valentino έπρεπε να ταξιδέψει από τη Ρώμη στη Νέα Υόρκη. Το ίδιο το περιτύλιγμα του κουτιού κόστισε αρκετές χιλιάδες ευρώ.

«Η πιο μεγάλη ικανοποίηση για μένα είναι όταν έρχεται ο Πιερπάολο να δει το τελικό αποτέλεσμα και μου λέει Μπράβο. Μου δίνει και ένα φιλί. Είναι πολύ γλυκός. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση», ομολογεί η ίδια.

Εκείνος ως σχεδιαστής έχει τα πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού, «αλλά παίρνουμε και εμείς κάποια εύσημα για τη συνεισφορά μας».

Η Ειρήνη Στρανιέρη ως μία από τις κύριες μοδίστρες του Maison Valentino έχει επιβλέψει τα ρούχα και για άλλους αστέρες όπως η Ζεντάγια (Zendaya) και η Φλόρενς Πιου (Florence Pugh).

Επισκέπτεται συχνά την Ελλάδα, τα καλοκαίρια. Αλλά η ζωή της τώρα βρίσκεται στη Ρώμη, κοντά στα εγγόνια της και τον οίκο που τώρα πια θεωρεί σπίτι της. Κυριολεκτικά, ένα δικό της Maison.