Ο κόσμος είχε μόλις βγει από την πετρελαϊκή κρίση, η οδήγηση τις Κυριακές απαγορευόταν.

Καθώς περιδιαβαίνουμε εκεί που το Παρίσι είναι πιο στιλάτο – πολύ σικ, στα Ηλύσια Πεδία, και το Σαν Ελιζέ μια ανάσα μακριά. Η μίζα στα αριστερά, ξαφνιάζει όπως και η βιτρίνα πλαισιωμένη στο χρώμα του αυτοκινήτου μας. Οκτώ χρυσά γράμματα: Givenchy. Πριν από μισό αιώνα, στο Παρίσι ο Hubert de Givenchy επανεφηύρε το κλασικό μαύρο φόρεμα. Η αποκάλυψη ενός νέου σπορ αυτοκινήτου που ήταν τόσο γρήγορο και τόσο ισχυρό ήταν μια τολμηρή κίνηση.

1

Στη Γερμανία, όπου γιόρταζαν τη νίκη τους στο 10ο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, το κλίμα ήταν πανηγυρικό. Το δελτίο Τύπου της Porsche τότε μιλούσε για την Turbo με ανενδοίαστη υπερηφάνεια: «Παρά την εξαιρετική της απόδοση, η νέα Porsche αποφεύγει όλα τα αρνητικά χαρακτηριστικά των συμβατικών κορυφαίων επιδόσεων. Ο σχεδιασμός της δεν είναι ούτε σκληρός, ούτε σπαρτιατικός και η λειτουργία του δεν είναι ευαίσθητη».

Εκείνο τον Οκτώβριο πριν από 50 χρόνια, η τεχνολογία του μηχανοκίνητου αθλητισμού πέρασε στα αυτοκίνητα δρόμου. Σε μια κατηγορία δική της, η 911 Turbo διεκδίκησε εξ αρχής ξεχωριστή θέση. Κάποιοι την αποκαλούν αυθεντία. Αλλά αυτό που σίγουρα υπήρχε πάντα είναι ο τεράστιος σεβασμός. Η Turbo είναι γεμάτη συνέπεια και ενέργεια με τον δυνατό χαρακτήρα της, η Turbo ενσαρκώνει την αρχή της Porsche. Στην ολυμπιακή πόλη του 1924 και του 2024, έρχεται στο μυαλό ο Βαρόνος Πιερ ντε Κουπερτέν. Πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά.

Το Turbo έχει γίνει φιλοσοφία ζωής: δίνοντας τα πάντα, δείχνοντας τι είναι δυνατό. Ο όρος έχει εισέλθει στην καθημερινή ομιλία, αποτελώντας σημείο αναφοράς. Είναι μια δυνατή λέξη, μια λέξη που πραγματικά έχει δύναμη. Ένας υπερτροφοδότης μπορεί ακόμη και να αψηφά το παλιό ρητό ότι δεν μπορείς να ζήσεις μόνο με αγάπη και φρέσκο αέρα. Μπορείς! Η υστέρηση του turbo, το lag, αυτή η απατηλή ησυχία πριν την ηφαιστειακή έκρηξη, είναι πλέον μια μακρινή ανάμνηση. Όλα είναι θέμα ελέγχου. Αλλά ακόμη και μετά από γενιές εξέλιξης, ένας οδηγός δοκιμών σημείωσε: «Εξακολουθεί να είναι ένα θηρίο».

Σε ποιο άλλο σπορ αυτοκίνητο το φρενάρισμα είναι εξίσου απολαυστικό με την επιτάχυνση; Είναι η συνέχεια της κομψότητας με τη βάρβαρη δύναμη. Η Turbo ποτέ δεν επιδεικνύεται, αλλά δείχνει ένα υγιές επίπεδο αποφασιστικότητας κατά το φρενάρισμα. Εξαιρετικά χαρακτηριστικά για όποιον μπορεί εύκολα να ανταπεξέλθει στην πίεση. Ο αναμφισβήτητος ήχος μιας 911 Turbo φτάνει γρήγορα στο αυτί, από όπου κάνει την ψυχή να δονείται. Ακόμα και ο Herbert von Karajan, ένας ενθουσιώδης μαέστρος, ακόμα και πίσω από το τιμόνι της 911 Turbo του, έβλεπε τη συνεργασία ανθρώπου, μηχανής και κινητήρα ως μια ορχήστρα. Αρμονία!

Μια 911 Turbo δεν χρειάζεται συγκεκριμένο προορισμό. Κάθε γενιά είναι συνέπεια της προόδου και διαθέτει την ίδια σαγηνευτική γοητεία που την περιτριγύριζε στην πρεμιέρα της έκθεσης αυτοκινήτων το 1974. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι σας κάνει να σκέφτεστε έντονα. Ο ρυθμός της ημέρας μας οδηγεί έξω από την πόλη – στα υπέροχα και βασιλικά Ανάκτορα των Βερσαλλιών. Αυτό δεν είναι αντίο. Προσθέτουμε μια φράση του Χέμινγουεϊ στο ημερολόγιο της 911 Turbo: «Αν είσαι αρκετά τυχερός να έχεις ζήσει στο Παρίσι ως νεαρός άνδρας, τότε όπου κι αν πας για την υπόλοιπη ζωή σου, θα μείνει μαζί σου».