ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν τον Δεκέμβριο για έκτο συνεχόμενο μήνα, αποτυπώνοντας το μέγεθος της δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατά την κρίση εφοδιασμού τους με τσιπ.
Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 22% τον περασμένο μήνα σε 950.218 οχήματα, ανακοίνωσε την Τρίτη η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 1,5% πέρυσι, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εμφανίζουν τις χειρότερες επιδόσεις τους από τότε που η ένωση άρχισε να παρακολουθεί την αγορά, στις αρχές της δεκαετίας του 1990.
Στο μεταξύ, η προμήθεια αρκετών ημιαγωγών θα παραμείνει δύσκολη και φέτος και η πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Η Renault την περασμένη εβδομάδα δήλωσε ότι η έλλειψη, η οποία κόστισε στην αυτοκινητοβιομηχανία 500.000 οχήματα σε χαμένη παραγωγή πέρυσι, θα κορυφωθεί κατά το πρώτο εξάμηνο και στη συνέχεια θα βελτιωθεί σιγά-σιγά καθώς προστίθεται περισσότερη χωρητικότητα.
«Οι πωλήσεις αυτοκινήτων το 2022 θα αποδειχθούν εξίσου μία πρόκληση όπως το 2021», δήλωσε ο Peter Fuss, συνεργάτης της ομάδας αυτοκινήτων της EY. «Έχουμε ακόμη την πανδημία παγκοσμίως, καθώς και το κύμα της Όμικρον στην Ευρώπη, το οποίο συνεχίζει να περιορίζει σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών».
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, ηγήθηκε της πτώσης με απώλειες 27% τον Δεκέμβριο, καθιστώντας το σπίτι της BMW και της Volkswagen τη μόνη μεγάλη χώρα που καταγράφει ετήσια πτώση.
Η αναζωπύρωση της πανδημίας ανάγκασε την κυβέρνηση να επαναφέρει μια σειρά περιορισμών και η μεγαλύτερη οικονομία της ηπείρου συρρικνώθηκε έως και 1% κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Παρά το γεγονός ότι ελλοχεύει η διακοπή της προσφοράς, οι κατασκευαστές είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από τις υψηλές τιμές των αυτοκινήτων, καθώς η διαθεσιμότητα τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων παραμένει περιορισμένη.
Πέρυσι, οι περισσότερες εταιρείες μετατόπισαν με επιτυχία την παραγωγή σε αυτοκίνητα υψηλότερης κατηγορίας με ισχυρά περιθώρια κέρδους για να αντισταθμίσουν τους χαμηλότερους όγκους παραγωγής.
«Υπάρχει σαφής αναντιστοιχία μεταξύ της δραστηριότητας της αγοράς και της υποκείμενης ζήτησης», ανέφεραν οι αναλυτές της LMC Automotive σε μια έκθεση αυτόν τον μήνα, σχετικά με τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη.
«Η βασική μας πρόβλεψη υποθέτει ότι τα ζητήματα προσφοράς του κλάδου, στα οποία κυριαρχούν οι ελλείψεις ημιαγωγών, θα συνεχίσουν να διαταράσσουν τη σχέση μεταξύ των δεικτών ζήτησης και των πωλήσεων οχημάτων, αν και αυτός ο αντίκτυπος θα αμβλυνθεί σταδιακά καθώς προχωράμε προς το 2022».
Διαβάστε ακόμη:
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 26,9% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων τον περασμένο Δεκέμβριο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike