Περιεχόμενα
Το κλείσιμο των καταστημάτων λιανικής σε όλη τη χώρα λόγω της πανδημίας έφερε σε δεινή θέση την L Brands Inc. Με τη συμφωνία πώλησης του εμβληματικού εμπορικού σήματος Victoria’s Secret να βρίσκεται σε κίνδυνο, τα πράγματα έχουν γίνει πολύ χειρότερα.
Το μέλλον της προβληματικής επιχείρησης εσωρούχων είναι αβέβαιο, μετά την ανακοίνωση της Sycamore Partners ότι θέλει να αποχωρήσει από τη συμφωνία που έκλεισε πριν από λίγους μήνες για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της Victoria’s Secret. Σε δικαστικά έγγραφα που κατέθεσε αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία private-equity δήλωσε ότι τα μέτρα που έλαβε η L Brands για να επιβιώσει από την πανδημία, συμπεριλαμβανομένης της διαθεσιμότητας των εργαζομένων και της αποτυχίας πληρωμής ενοικίων, παραβίασαν τους όρους της αρχικής συμφωνίας.
Οι ισχυρισμοί αυτοί οδήγησαν σε βουτιά τις μετοχές της L Brands. Η εταιρεία, η οποία βασίστηκε στη συμφωνία πώλησης για να εξασφαλίσει κεφάλαια που θα την βοηθήσουν στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της γνωστής μάρκας εσωρούχων, έχει ήδη πει ότι θα αγωνιστεί για την ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η εταιρεία λιανικής έχει μπροστά δύσκολο δρόμο να διανύσει. Αυτές είναι οι επιλογές της:
Να ισχύσει η συμφωνία
Παρά τις αντιρρήσεις της Sycamore, η συμφωνία εξακολουθεί να έχει ελπίδες. Η αναλύτρια της MKM Holdings, Roxanne Meyer, εξακολουθεί να πιστεύει ότι θα ολοκληρωθεί, αν και όπως τόνισε σε σημείωμα της θα μπορούσε να καθυστερήσει πολύ στο δικαστήριο. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις μετοχές της L Brands, οι οποίες υποχώρησαν κατά 16% την Τετάρτη, και να εντείνει τον πόλεμο μεταξύ των πλευρών.
Πριν από λίγο καιρό οι Sycamore και L Brands έδειχναν έτοιμες για έναν ευτυχισμένο “γάμο”. Όταν η συμφωνία ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο, η Sycamore είπε ότι είχε «μεγάλο σεβασμό και θαυμασμό» για την L Brands και ότι είδε στη συμφωνία μία «σημαντική ευκαιρία να τονώσει την ανάπτυξη».
Στη συνέχεια, η πανδημία άλλαξε άρδην το τοπίο στο αμερικανικό λιανικό εμπόριο. Η Victoria’s Secret έκλεισε τα περισσότερα από 1.000 καταστήματά της στις ΗΠΑ και έθεσε σε διαθεσιμότητα τους περισσότερους από τους 88.000 υπαλλήλους των καταστημάτων. Η Sycamore δήλωσε την Τετάρτη ότι η L Brands παραβίασε τη συμφωνία τους με τις αποφάσεις που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και «δεν είναι σε θέση να την “θεραπεύσει”».
Η L Brands χαρακτήρισε τους ισχυρισμούς «αβάσιμους» και είπε ότι θα αγωνιστεί για τη συμφωνία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο. Η πώληση θα βοηθούσε την L Brands να αναβιώσει το γνωστό brand, βγάζοντας την εταιρεία από το χρηματιστήριο και τους εξονυχιστικούς ελέγχους της αγοράς. Αυτό της δίνει κίνητρο για να πολεμήσει.
“Η συμφωνία δεν έχει πια νόημα για εμάς καθώς ο κόσμος έχει αλλάξει”, υποστηρίζει ο αναλυτής Randy Konik της Jefferies. “Είναι τόσο απλό”.
Να βρει νέο αγοραστή
Η κρίση του ιού καθιστά εξαιρετικά δύσκολη της εύρεση άλλου αγοραστή. Όχι μόνο επειδή η Victoria’s Secret έχει υποστεί καταστροφικές απώλειες στις πωλήσεις της λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων, αλλά και για το γεγονός ότι είναι μια επιχείρηση που έχει χάσει μερίδιο αγοράς και έχει χτυπηθεί από σκάνδαλα εδώ και χρόνια.
Με τις κατηγορίες της Sycamore, δεν θα είναι εύκολο για τον όμιλο να βρει νέο αγοραστή, δήλωσε ο Neil Saunders, αναλυτής της GlobalData Retail. «Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να προκύψουν σε χειρότερη στιγμή», είπε.
Δεν είναι ξεκάθαρο ποιος άλλος, αν υπήρχε κάποιος, ήταν υποψήφιος για την εξαγορά της Victoria’s Secret όταν η Sycamore έσπευσε να αποκτήσει την επιχείρηση έναντι 525 εκατ. δολαρίων, αποτιμώντας την αξία της σε 1,1 δισ. δολάρια. Ακόμα και αν εμφανιστούν άλλοι αγοραστές, οι προσφορές ενδέχεται να έχουν χαμηλότερες τιμές, δήλωσε ο Poonam Goyal, αναλυτής στο Bloomberg Intelligence.
Να συνεχίσει μόνη της
Εάν μείνει χωρίς συνεταίρο, η Victoria’s Secret θα μπορούσε να συνεχίσει μόνη της. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η L Brands μπορεί να έχει την ευκαιρία να αξιολογήσει εκ νέου την επιχείρηση σε μια στιγμή που ο κλάδος πλήττεται.
Πολλοί λιανοπωλητές θα πουν στον εαυτό τους: «Μόλις περάσαμε από μία κρίση που θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις αλλά επίσης θα οδηγήσει στην επανεκκίνηση της επιχείρησής μας», δήλωσε ο Simeon Siegel, αναλυτής κλάδου λιανικής της BMO Capital Markets. “Ας προχωρήσουμε με νέο πλάνο.”
Η L Brands, μπορεί απλά να μην έχει άλλες επιλογές.
«Αν χάσουν και κολλήσουν με αυτό», είπε ο Goyal, «θα πρέπει να προσπαθήσουν να το διορθώσουν μόνοι τους».