Η παγκόσμια παραγωγή της Toyota Motor μειώθηκε κατά περισσότερο από ένα τέταρτο τον Οκτώβριο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς η έλλειψη ημιαγωγών και άλλων ανταλλακτικών συνεχίζει να επηρεάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Νο. 1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο δήλωσε τη Δευτέρα ότι παρήγαγε 627.452 οχήματα τον Οκτώβριο, από 845.107 μονάδες ένα χρόνο νωρίτερα. Οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν επίσης κατά 20% το συγκεκριμένο μήνα και διαμορφώθηκαν στις 677.564 μονάδες.

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να αυξήσουν και πάλι τα επίπεδα παραγωγής τους λόγω της αναζωπύρωσης των κρουσμάτων στη Νοτιοανατολική Ασία, καθώς και της έλλειψης ανταλλακτικών και ημιαγωγών.

Η κρίση των τσιπ αναμένεται να κοστίσει στην αυτοκινητοβιομηχανία 210 δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένες πωλήσεις φέτος, σύμφωνα με την Alix Partners. Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες όπως η Toyota και η Nissan Motor έχουν αυξήσει τις προοπτικές των κερδών τους, καθώς η αύξηση της ζήτησης οδηγεί σε υψηλότερες τιμές και κέρδη στα αυτοκίνητα.

Η μετοχή της Toyota υποχώρησε έως και 3,4% τη Δευτέρα, ξεπερνώντας τις απώλειες των Nikkei 225 και Topix Index.

Η Toyota είναι πεπεισμένη ότι η παραγωγή της θα επανέλθει σύντομα σε ομαλή τροχιά. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κατασκευάσει περίπου 850.000 έως 900.000 οχήματα τον Νοέμβριο και να αυξήσει την παραγωγή της κατά το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους. Επίσης, αύξησε τα ετήσια λειτουργικά της κέρδη στα 2,8 τρισεκατομμύρια γεν νωρίτερα αυτό το μήνα, από 2,5 τρισεκατομμύρια γιεν που είχε ανακοινωθεί τον Αύγουστο.

«Η Toyota είναι πιθανό να αρχίσει να αναπληρώνει τα επίπεδα της παραγωγής της από τον Ιανουάριο», έγραψε ο αναλυτής της Jefferies, Takaki Nakanishi σε ένα σημείωμα του.

Η Nissan είπε ότι η παγκόσμια παραγωγή της μειώθηκε κατά 22% τον Οκτώβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16%. Στη Honda, η παραγωγή μειώθηκε κατά 28%, σημειώνοντας πτώση για πέμπτο συνεχόμενο μήνα.

Διαβάστε ακόμη:

Ιδού το ανανεωμένο Toyota C-HR