Οι μετοχές της Nintendo Co. σημείωσαν άνοδο μετά την έγκριση που έλαβε η κινεζική Tencent Holdings για να διανείμει ένα από τα παιχνίδια της εταιρείας για την κονσόλα Switch, σε μια ένδειξη ότι η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να επωφεληθεί από την ανάπτυξη της μεγαλύτερης αγοράς παιχνιδιών στον κόσμο.

Η Tencent έλαβε έγκριση για τη δοκιμαστική έκδοση του New Super Mario Bros. U Deluxe για τη φορητή συσκευή, σύμφωνα με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του περιφερειακού τμήματος πολιτισμού και τουρισμού της Guangdong της Κίνας. Ένας εκπρόσωπος της Nintendo επιβεβαίωσε ότι η Tencent είχε υποβάλει αίτηση για πωλήσεις Switch, αλλά δεν μπορούσε να σχολιάσει συγκεκριμένα την έγκριση της Guangdong, αναφέροντας ότι ήταν μόνο ένα μέρος της όλης διαδικασίας. Η μετοχή της Νintendo σημείωσε άνοδο 17 τοις εκατό, τη μεγαλύτερη σε ημερήσια βάση από τον Σεπτέμβριο του 2016.

Η Tencent θα μπορούσε να αποδειχθεί ανεκτίμητος σύμμαχος της εταιρείας με έδρα το Κιότο στην Κίνα, όπου οι παίκτες ιστορικά προτιμούσαν τα smartphones και τους υπολογιστές από τις κονσόλες. Η συμμαχία θα μπορούσε να αποτελέσει «ηλεκτροσόκ» για τις προοπτικές ανάπτυξης του Switch. Η Nintendo τον Ιανουάριο περιέκοψε τις εκτιμήσεις της για τις προμήθειες της κονσόλας, προκαλώντας ερωτηματικά σχετικά με τη ζήτηση για την συσκευή που μετρά τρία χρόνια ζωής.

«Με το τεράστιο πλήθος των παικτών της, η Κίνα είναι σαν ένα στεγνό σφουγγάρι για τη Nintendo», δήλωσε ο Hideyuki Ishiguro, ανώτερος στρατηγικός της Daiwa Securities. «Τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε ένα σενάριο όπου συνεχίζουν να αυξάνονται οι πωλήσεις του Switch και αυξάνεται η κερδοφορία».

Οι μετοχές της Tencent δεν διαπραγματεύθηκαν στο Χονγκ Κονγκ λόγω εθνικής εορτής. Τα εισηγμένα στις ΗΠΑ ADRs της αυξήθηκαν λιγότερο από 1% την Πέμπτη μετά τα νέα.

Οι μετοχές άλλων δημιουργών παιχνιδιών από την Ιαπωνία, όπως η Capcom, η Square Enix Holdings και η Bandai Namco Holdings, ενισχύθηκαν επίσης περισσότερο από 3% μετά τα νέα. Και οι τρεις κυκλοφορούν λογισμικό για το Switch, αυξάνοντας τις προοπτικές πωλήσεων στην ενδοχώρα.

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά παιχνιδιών στον κόσμο, αλλά οι κονσόλες αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 2% των εσόδων της βιομηχανίας το 2018, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Newzoo πέρυσι. Η Microsoft και η Sony είδαν περιορισμένη ζήτηση από τότε που κυκλοφόρησαν τις πιο πρόσφατες κονσόλες τους στη χώρα το 2014 και το 2015, καθώς οι παίκτες προτίμησαν να παίζουν ελεύθερα παιχνίδια στα τηλέφωνά τους αντί να ξοδέψουν εκατοντάδες δολάρια σε ειδικές συσκευές παιχνιδιών.

Αλλά η συνεργασία με την Tencent μπορεί να βάλει τη Nintendo σε διαφορετική βάση από τους δυτικούς ανταγωνιστές της, με την προοπτική ενός ισχυρού δικτύου διανομής και της δύναμης που φέρει ένα όνομα με τεράστια απήχηση στους Κινέζους καταναλωτές. Οι σειρές φιλικών προς την οικογένεια παιχνιδιών της Nintendo, όπως τα Zelda και Pokemon, μπορούν επίσης να τύχουν θερμότερης υποδοχής από τις ρυθμιστικές αρχές του Πεκίνου, οι οποίες έχουν πλήξει τη ζήτηση για PlayStation και Xbox, καθώς δεν εγκρίνουν πιο βίαια παιχνίδια όπως το Grand Theft Auto και το Call of Duty.

«Η Nintendo θα είναι στο έλεος των ρυθμιστικών αρχών της Κίνας και των «πειρατών», αλλά αν περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να απολαύσουν το ακηθινό πράγμα, αυτό είναι ένα πλεονέκτημα για το Switch», δήλωσε ο Tomoaki Kawasaki, αναλυτής της Iwai Cosmo Securities.

Η συνεργασία δημιουργεί επίσης προοπτικές για το λανσάρισμα των παιχνιδιών της Nintendo για κινητά στην ηπειρωτική χώρα ή για την κυκλοφορία των υφιστάμενων τίτλων της Tencent για κινητά στο Switch, το οποίο προσφέρει καλύτερο χειρισμό από τα smartphones. Ένα βίντεο με παίκτες που παίζουν το Honour of Kings της Tencent στο Switch κάνει ήδη το γύρο των κινεζικών κοινωνικών μέσων δικτύωσης. Ο τίτλος είναι ήδη διαθέσιμος για το Switch στις αγορές της Δύσης και την Ιαπωνία.

«Αν και η αγορά παιχνιδιών στην Κίνα είναι απίστευτα τεράστια, η αγορά των αποκλειστικών πλατφορμών βιντεοπαιχνιδιών είναι μικρή», δήλωσε ο πρόεδρος της Nintendo Shuntaro Furukawa στους επενδυτές τον Οκτώβριο. «Έτσι, ακόμα και αν εισέλθουμε στην Κίνα, οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε σίγουρα δεν θα ήταν απλές. Ακόμα κι έτσι, θα ήθελα πάρα πολύ να προσπαθήσω να δω πόσο δεκτική θα ήταν η κινεζική αγορά στο Nintendo IP».

Η επιλογή του νέου Super Mario Bros. U Deluxe είναι ένας γρίφος. Το παιχνίδι αρχικά κυκλοφόρησε το 2012 για το Wii U, και λόγω της παλαιότητάς του δε φαίνεται να είναι το ιδανικό όχημα για την επίδειξη των δυνατοτήτων του Switch. Παρόλα αυτά, οι αναλυτές της Morgan Stanley εκτιμούν ότι μπορεί να είναι «μία μονάδα με πωλήσεις ενός εκατομμυρίου ανά τρίμηνο». Κανένα άλλο παιχνίδι της Nintendo δεν αναφερόταν από τις ρυθμιστικές αρχές της Guangdong στην ανακοίνωσή τους την Πέμπτη.

Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο στην ηπειρωτική χώρα μέσω της μοναδικής συνεργασίας της Nintendo με τη Nvidia Corp., αλλά έχει βρει περιορισμένη ζήτηση από τους Κινέζους καταναλωτές από τότε που κυκλοφόρησε εκεί, το 2017.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Mastercard: Αποζημίωση 14 δισ. σε κατόχους που πλήρωναν «κρυμμένη» προμήθεια για 16 χρόνια!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Η Nintendo ποντάρει στα Pokemon για να πουλήσει περισσότερα Switch

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Η πρώτη τράπεζα που προσφέρει ολοκληρωμένο ασφαλιστικό πακέτο για τους τραυματίες του Pokemon Go