Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία πέντε χρόνια οι πωλήσεις σαπουνιών της αγγλικής, ευαίσθητης σε περιβαλλοντικά θέματα, φίρμας Lush Cosmetics έχουν διπλασιαστεί, υπερβαίνοντας κατά πολύ τον αντίστοιχο ρυθμό αύξησης πωλήσεων που παρουσιάζουν τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας.
Πίσω από την τάση αυτή κρύβεται, σύμφωνα με την Mendes, σίγουρα μια κάποια νοσταλγία για πιο απλά, εμβληματικά προϊόντα. Πέραν αυτού, όμως, παρατηρείται και μια στροφή των καταναλωτών προς πιο απλά προϊόντα και συστήματα περιποίησης, που διαρκούν περισσότερο και δεν έχουν πλαστικές συσκευασίες.
Την τάση αυτή εκμεταλλεύτηκε και η Karen Kim, η οποία ίδρυσε την εταιρεία Binu Binu, ως εναλλακτική απέναντι στις εντυπωσιακές αντλίες υγρών σαπουνιών που κυκλοφορούν άλλες εταιρείες, όπως η Aesop. Τα προϊόντα της Binu Binu είναι εμπνευσμένα από τα κορεατικά λουτρά και η ίδια λέει ότι η δημοτικότητά τους οφείλεται στο ντιζάιν τους: είναι σαν να έχεις ένα γλυπτό για να καθαρίζεις το σώμα σου.
Παρόμοια προσέγγιση ακολουθεί και το Seem Soap Studio στο Παρίσι: τα προϊόντα του χαρακτηρίζονται από εργονομικές φόρμες που θυμίζουν κοσμήματα ή UFO, φυσικές χρωστικές και διακριτικά, unisex αρώματα.
«Ερωτευτήκαμε το σαπούνι επειδή είναι ένα αντικείμενο εφήμερο», ένα αντικείμενο που αλλάζει με τη χρήση, λέει η εικαστικός Mathilde Lehmann, η οποία είναι από τους ιδρυτές της εταιρείας.
Επιπλέον, σε ό,τι αφορά δε το κόστος, ένα εντυπωσιακό σαπούνι είναι σχετικά προσιτό οικονομικά. Όπως λέει η Yael Alkalay της Red Flower, η οποία συνδυάζει στα σαπούνια της διάφορα εξωτικά αρώματα από άνθη, αλλά και μπαχαρικά, με ήπιους απολεπιστικούς παράγοντες, το πλύσιμο με ένα τέτοιο σαπούνι είναι σαν να κάνεις ένα καθημερινό reset: «Κάτι τόσο απλό, όπως το πλύσιμο των χεριών σου, γίνεται μια ευκαιρία να έρθεις ξανά σε επαφή με τις αισθήσεις σου. Δεν πλένεσαι μόνο, αλλά αισθάνεσαι καλύτερα».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!