ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η Tesla Inc., η 17 ετών αυτοκινητοβιομηχανία του Elon Musk, έκανε ένα τεράστιο βήμα που θα διευρύνει σημαντικά την επενδυτική της βάση. Όπως ανακοινώθηκε θα εισέλθει από τις 21 Δεκεμβρίου 2020 στον δείκτη S&P 500.
Προηγήθηκαν μήνες κερδοσκοπικών κινήσεων και μία ανατροπή, όταν η μετοχή δεν εισήλθε, όπως ανέμεναν οι επενδυτές, στο δείκτη στις αρχές Σεπτεμβρίου, κατά την προηγούμενη αναθεώρηση του S&P 500.
Η προσδοκία αυτή συνέβαλε στο ανοδικό ράλι που κατέγραψε ο τίτλος και στον σχεδόν πενταπλασιασμό της τιμής του, με την χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να φτάνει σχεδόν στα 390 δισ. δολάρια. Σημειώνεται ότι θα είναι μία από τις πιο σημαντικές μετοχές του δείκτη, με τη στάθμιση της να κυμαίνεται στα επίπεδα των Berkshire Hathaway Inc., Johnson & Johnson και Procter & Gamble Co.
Η εταιρεία που πρόκειται να αντικαταστήσει η Tesla δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.
Τα νέα της εισαγωγής της στον S&P 500 «φυσικά θα οδηγήσουν σήμερα σε ράλι τη μετοχή», έγραψε ο αναλυτής της JMP Securities, Joseph Osha, σε σημείωμα προς τους πελάτες. «Πιστεύουμε ότι υπάρχει ακόμα ανοδική πορεία», επισήμανε, προσθέτοντας ότι η Tesla πρέπει να εκτιμηθεί όπως άλλες ισχυρές εταιρείες, όπως η Apple Inc., αντί να συγκριθεί με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Osha επανέλαβε την αξιολόγηση outperform για τη μετοχή και την τιμή στόχο των 516 δολαρίων. Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν άνοδο 12% στην προσυνεδρίαση, και διαπραγματεύονταν στα 456 δολάρια.
Ανορθόδοξο στυλ
Η Tesla έχει σταθεροποιήσει τη θέση της ως η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, παρόλο που ο ανταγωνισμός αυξάνεται. Έχει ξεπεράσει τις προκλήσεις, όπως οι ανησυχίες σχετικά με τη ζήτηση οχημάτων με μπαταρία σε μια βιομηχανία όπου κυριαρχούν τα αυτοκίνητα με αέριο. Στα μέσα Σεπτεμβρίου, η εταιρεία κατέγραψε κέρδη για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο, καθησυχάζοντας τους επικριτές της, που αμφισβήτησαν την ικανότητά της να βγάζει χρήματα.
Η υψηλή τιμή της μετοχής της προκάλεσε το split του τίτλου, σε αναλογία 5 για κάθε μία μετοχή, μια κίνηση που είχε στόχο να καταστεί πιο προσιτός στους ιδιώτες επενδυτές. Οι μετοχές άρχισαν να διαπραγματεύονται με τη νέα τιμή στις 31 Αυγούστου.
Η συμμετοχή της σε ένα από τους πιο πριβέ κλαμπ του κόσμου, τον δείκτη S&P 500, αποτελεί επιτυχία για τον Musk και το ανορθόδοξο στυλ διαχείρισης του. Οι επικεφαλής του είναι ελάχιστα γνωστοί και σπάνια εμφανίζονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ο ίδιος έχει δώσει μάχες με χρηματιστηριακούς αναλυτές, έχει καπνίσει μαριχουάνα κατά τη διάρκεια συνέντευξης και έχει μηνυθεί για απάτη από τις ρυθμιστικές αρχές, με αφορμή τα tweets του, που ισχυρίζονταν ότι είχε «εξασφαλίσει χρηματοδότηση» για να κάνει την εταιρεία του ιδιωτική.
Επίσης έχει παραπονεθεί περισσότερες από μία φορές ότι η τιμή της μετοχής της Tesla είναι πολύ υψηλή. Αλλά αυτό δεν έχει αποτρέψει τους επενδυτές.
Η εταιρεία έχει αξιοποιήσει αυτήν την καλή θέληση των επενδυτών με πολλές δευτερεύουσες προσφορές μετοχών κατά την τελευταία δεκαετία, κερδίζοντας 14 δισεκατομμύρια δολάρια έως τον Φεβρουάριο και άλλα 5 δισεκατομμύρια δολάρια τον Σεπτέμβριο. Αυτό την βοήθησε να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη νέων οχημάτων και να επεκτείνει γρήγορα την παραγωγική της ικανότητα.
Παγκόσμιες φιλοδοξίες
Η τελευταία φιλοδοξία του Musk είναι να καταστήσει την Tesla παγκόσμιο παίκτη και σε αγορές όπως η Ασία και η Ευρώπη. Η αυτοκινητοβιομηχανία άνοιξε πρόσφατα ένα εργοστάσιο στη Σαγκάη και κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στο Βερολίνο, το οποίο επισκέφθηκε ο Musk την περασμένη εβδομάδα για να πραγματοποιήσει συναντήσεις με τοπικούς αξιωματούχους. Η Tesla διαθέτει επίσης ένα δεύτερο εργοστάσιο στις ΗΠΑ υπό κατασκευή, κοντά στο Όστιν του Τέξας, το οποίο αναμένεται να επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων της.
Ο Musk σκοπεύει να εδραιώσει το πλεονέκτημα της πρώτης κίνησης που είχε στην αγορά των ηλεκτρονικών οχημάτων, καθώς ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία μετατοπίζεται, αγκαλιάζοντας τους ηλεκτρικούς κινητήρες και η αποτίμηση της εταιρείας του στις 13 Νοεμβρίου ήταν μεγαλύτερη από τη συνολική αποτίμηση των Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. και General Motors Co.
Ενώ η Tesla έχει ανταμειφθεί από τους επενδυτές για την κυριαρχία της στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ζήτηση εξακολουθεί να αποτελεί ένα μικρό κλάσμα των πωλήσεων νέων οχημάτων – που ανέρχονταν σε λιγότερο από το 3% των πωλήσεων των ΗΠΑ πέρυσι. Αυτό συνεπάγεται πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης, αλλά δείχνει παράλληλα την πρόκληση να καταστήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τα αυτοκίνητα με μπαταρία, μια κύρια επιλογή.
Ο Έλον Μασκ υποβλήθηκε σε 4 τεστ κορονοϊού – Τα δύο βγήκαν θετικά και τα δύο αρνητικά
Η Tesla θα στείλει 7.000 αυτοκίνητα «made in China» στην Ευρώπη