Ανατροπές στα ταξιδιωτικά σχέδια χιλιάδων πελατών της έφερε η κατάρρευση της εμβληματικής βρετανικής ταξιδιωτικής εταιρείας Thomas Cook.

Λίγα λεπτά μετά το αίτημα πτώχευσης της εταιρείας, που υποβλήθηκε νωρίς τη Δευτέρα, οι τουρίστες κατέφυγαν στο Twitter και στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν τον θυμό τους και να ζητήσουν βοήθεια για τις ακυρωμένες διακοπές και πτήσεις τους.

Ο Layton Roche από το Μπόλτον, στο Ηνωμένο Βασίλειο, έγραψε στο Twitter ότι ο ίδιος και η μέλλουσα σύζυγός του του είχαν ετοιμάσει βαλίτσες και ήταν έτοιμοι να πάρουν το αεροπλάνο για την Κω για να γιορτάσουν τον γάμο τους. Ζήτησε από την Thomas Cook να αντέξει «άλλες 24 ώρες», ώστε να συμβεί αυτό.

Τέσσερις ώρες μετά, έσκασε η είδηση.

https://twitter.com/layton_Metro/status/1175956011745718277?ref_src=twsrc%5Etfw

Η αίτηση πτώχευσης της ταξιδιωτικής εταιρείας που έχει πίσω της 178 χρόνια ιστορίας ουσιαστικά ακύρωσε όλες τις διακοπές και τις πτήσεις για τις οποίες είχαν γίνει κρατήσεις μέσω μονάδων της εταιρείας, με αποτέλεσμα η Βρετανία να προχωρά στον μεγαλύτερο επαναπατρισμό εν καιρώ ειρήνης, τον επαναπατρισμό εκατοντάδων χιλιάδων εγκλωβισμένων ταξιδιωτών.

Καθώς η εταιρεία ζητεί προστασία για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργούνται από το τεράστιο χρέος της, τουρίστες και παραθεριστές κατακλύζουν την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου (CAA) για βοήθεια ώστε να επιστρέψουν στην πατρίδα, αφήνοντας στην τύχη τους κάποιους που έχουν πληρώσει αλλά δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τα ταξίδια τους.

Ο Jack Cousens, ένας 27χρονος αγοραστής ανδρικών ρούχων από το Essex της Αγγλίας, προετοιμαζόταν να κάνει check out από το ξενοδοχείο του στην Κανκούν στο Μεξικό μετά από διακοπές μίας εβδομάδας για να πετάξει με προορισμό το Gatwick, όταν διάβασε στα social media ότι οι πτήσεις της Thomas Cook ακυρώθηκαν.

https://twitter.com/JackCousens/status/1175953046339276800?ref_src=twsrc%5Etfw

Δυσκολευόταν να μπει αρχικά στην ιστοσελίδα της ρυθμιστικής αρχής των αερομεταφορών. Λίγες ώρες αργότερα, ο Cousens κατάφερε να μπει και θα πάρει μια πτήση το πρωί για το Μάντσεστερ, αντί του αρχικού του προορισμού, του Gatwick. Εξακολουθεί να ανησυχεί για αυτό που τον περιμένει.

«Η μεγαλύτερη ανησυχία μου είναι ότι θα υπάρξει χάος στο αεροδρόμιο», είπε. «Έχουν συνδυάσει δύο γεμάτες πτήσεις της Thomas Cook σε μία. Δεν βλέπω πώς θα υπάρξει ρεαλιστικά χώρος».

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και η CAA έχουν θέσει σε εφαρμογή την «επιχείρηση Matterhorn» για να φέρουν πίσω τους παραθεριστές που επρόκειτο να πετάξουν πίσω στο Ηνωμένο Βασίλειο με την Thomas Cook μεταξύ 23 Σεπτεμβρίου και 6 Οκτωβρίου, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Αρχής. Ανάλογα με την τοποθεσία των εγκλωβισμένων τουριστών, οι νέες πτήσεις θα πραγματοποιηθούν είτε σε πτήσεις που εκτελούνται από την CAA, είτε σε υπάρχουσες πτήσεις με άλλες αεροπορικές εταιρείες, ανέφερε.

«Ο επαναπατρισμός είναι εξαιρετικά περίπλοκος και εργαζόμαστε όλο το εικοσιτετράωρο για να υποστηρίξουμε τους επιβάτες», δήλωσε η CAA.

Περίπου 150.000 Βρετανοί, μαζί με 350.000 αλλοδαπούς, είναι εγκλωβισμένοι σε διακοπές με την Thomas Cook, ανέφεραν οι Financial Times.

Μετά τις 6 Οκτωβρίου, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να κάνουν τις δικές τους ρυθμίσεις, σύμφωνα με την CAA. Οι πτήσεις επαναπατρισμού είναι μόνο για τους επιβάτες των οποίων τα δρομολόγια ξεκίνησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο Ζήτησε από τους ταξιδιώτες με κράτηση διακοπών – οι οποίοι δεν αναχώρησαν – να μην ξεκινήσουν ταξίδια.

Πολλοί τουρίστες εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για την έλλειψη πληροφοριών στα κοινωνικά μέσα, ενώ άλλοι που είχαν κάνει κράτηση για προπληρωμένες διακοπές με την Thomas Cook, εξέταζαν το ενδεχόμενο προσφυγής.

Οι τουρίστες που έχουν κάνει κράτηση για πακέτα διακοπών με ταξιδιωτικές επιχειρήσεις με άδεια στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν δικαίωμα για πλήρη επιστροφή χρημάτων βάσει του κανονισμού του Ηνωμένου Βασιλείου για την προστασία των αεροπορικών ταξιδιών, σύμφωνα με την CAA.