Τα αεροπορικά καύσιμα είναι συνήθως μεταξύ των πιο ακριβών προϊόντων πετρελαίου, αλλά τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία, τα έχουν μετατρέψει σε ένα συστατικό ανάμειξης για  φθηνότερα καύσιμα πλοίων.

Η απευθείας κηροζίνη, που συνήθως μετατρέπεται σε αεροπορικό καύσιμο,  χρησιμοποιείται τώρα για να παράγει μαζούτ με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, εν μέσω της πτώσης της κατανάλωσης από τις αεροπορικές εταιρείες. Υψηλότερες από τις κανονικές ποσότητες ντίζελ και πετρελαίου εσωτερικής καύσης που παράγεται με απόσταξη υπό κενό, επίσης χρησιμοποιούνται στα καύσιμα πλοίων.

Η εξέλιξη αυτή, η οποία ήταν σχεδόν αδιανόητη μόλις πριν από ένα χρόνο, αντικατοπτρίζει την δραματική μείωσης της ζήτησης που υπέστη η αεροπορική βιομηχανία μετά την πανδημία. Και με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) να μην αναμένει ότι τα αεροπορικά ταξίδια θα επιστρέψουν στα προ της πανδημίας επίπεδα μέχρι το 2024, μπορεί αυτή η αλλαγή να συνεχιστεί για κάποιο διάστημα.

Jet fuel back at discount to shipping fuel

Τα συστατικά των αεροπορικών καυσίμων χρησιμοποιήθηκαν για ανάμειξη τον Απρίλιο και τον Μάιο στη Σιγκαπούρη, πριν γίνει μη οικονομικό, καθώς οι τιμές επανήλθαν σε premium σε σχέση με τα καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, δήλωσε ο Eugene Lindell, αναλυτής της JBC Energy GmbH.

“Μόνο σε μια κατάσταση κατά την οποία η οικονομία βρίσκεται σε πλήρη χαλάρωση, βλέπουμε συνήθως πιο ακριβά συστατικά να κατευθύνονται σε μαζούτ με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο”, δήλωσε ο Lindell.

Οι τιμές των αεροπορικών καυσίμων στη Σιγκαπούρη σημείωσαν πτώση από πάνω από τα 70 δολάρια το βαρέλι που ήταν τον Ιανουάριο, κοντά στα 20 δολάρια το βαρέλι στις αρχές Μαΐου, πριν ανακάμψουν και διαμορφωθούν περίπου στα 41 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Στο μεταξύ, οι τιμές των καυσίμων για πλοία με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο,  στον ασιατικό κόμβο πετρελαίου,  είναι περίπου 53% χαμηλότερες από ότι στο τέλος του περασμένου έτους, όπως δείχνουν οι τιμές της Cocket Marine.

Η βουτιά της ζήτησης για καύσιμα αεροπορικών και οδικών μεταφορών είχε ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα αναμεμειγμένων συστατικών στοιχείων για τα καύσιμα πλοίων, δήλωσε ο Unni Einemo, διευθυντής της International Bunker Industry Association, στη διάσκεψη Platts APPEC 2020 την περασμένη εβδομάδα.

Ενώ οι αρνητικές επιπτώσεις στα αεροπορικά καύσιμα έχουν ως αποτέλεσμα φθηνότερες τιμές για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, η ανάμειξη μπορεί δυνητικά να δημιουργήσει προβλήματα. Οι εμπορικοί οίκοι και τα διυλιστήρια αγοράζουν συνήθως μια ποικιλία καυσίμων και αποσταγμάτων για να αναμειχθούν σε καύσιμα για πλοία. Ωστόσο, η υπερβολική χρήση απευθείας κηροζίνης μπορεί να μειώσει τη θερμοκρασία στην οποία καίγονται τα καύσιμα, και αυτό να αποτελέσει σοβαρό κίνδυνο για τα πλοία.

“Ως ένα πολύ εύφλεκτο προϊόν πετρελαίου, τα αεροπορικά καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα μείγμα καυσίμων για πλοία, και έτσι δεν αποτελεί έκπληξη να εφαρμόζεται αυτή η πρακτική”, δήλωσε ο Tim Wilson, ειδικός για καύσιμα, λιπαντικά και εκπομπές στο Lloyd’s Register, στο Bloomberg. Ωστόσο, οι βαθμοί των αεροπορικών καυσίμων μπορεί να έχουν πολύ χαμηλότερο σημείο ανάφλεξης ή θερμοκρασία στην οποία αναφλέγονται, από ό, τι απαιτείται για τα καύσιμα πλοίων, διευκρίνισε.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση