ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εξαγορά μαμούθ δείχνει τη διάθεση της Μicrosoft για επενδύσεις κεφαλαίων με στόχο την εξασφάλιση περιουσιακών στοιχείων πνευματικής ιδιοκτησίας για τη συνδρομητική υπηρεσία Xbox Game Pass, εξανεμίζοντας 20 δισ. δολάρια από την αποτίμηση της Sony μέσα σε μια ημέρα.
Οι επιθετικές κινήσεις της Microsoft για να προσελκύσει συνδρομητές με μια εντυπωσιακή γκάμα παιχνιδιών αποτελεί πρόκληση για το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο της Sony στις κονσόλες, που στηρίζεται στα αποκλειστικά δικαιώματα σε τίτλους παιχνιδιών υψηλού προφίλ και στις πωλήσεις hardware. Τα παιχνίδια και οι υπηρεσίες δικτύου αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% των εσόδων της Sony.
Η Microsoft ανακοίνωσε την Τρίτη ότι έχει περισσότερους από 25 εκατομμύρια συνδρομητές στο Game Pass και επισήμανε ότι «θα προσφέρουμε όσα περισσότερα παιχνίδια Activision Blizzard μπορούμε στο Xbox Game Pass και στο PC Game Pass», που καλύπτουν τόσο υπάρχοντες όσο και νέους τίτλους, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Xbox, Phil Spencer.
Τα Call of Duty, Diablo και World of Warcraft είναι μεταξύ των πολλών εξαιρετικά επιτυχημένων franchise που αναπτύχθηκαν κάτω από την ομπρέλα της Activision Blizzard.
«Η Sony θα αντιμετωπίσει μια τεράστια πρόκληση για να σταθεί από μόνη της σε αυτόν τον πόλεμο φθοράς», σχολίασε ο Amir Anvarzadeh της Asymmetric Advisors. «Με το Call of Duty να προστίθεται πιθανότατα πλέον αποκλειστικά στη συλλογή του Game Pass, τα εμπόδια για την Sony μόνο θα μεγαλώνουν στο εξής».
“Η Sony θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στην πρόκληση της Microsoft όσον αφορά τα χρήματα που μπορεί να ξοδέψει για να αγοράσει IP δημοφιλούς παιχνιδιού”, δήλωσε ο αναλυτής της Morningstar Research, Kazunori Ito.
«Η πτώση των μετοχών δείχνει ότι οι επενδυτές ανησυχούν μήπως η Sony δεν μπορέσει να συνεχίσει να κερδίζει εάν πράγματι ο κλάδος απομακρυνθεί από το μοντέλο hardware στο οποίο βασίζεται», εξήγησε.