Οι πρώτες ρωγμές στην οικονομία έχουν ήδη αρχίσει να φαίνονται, με τους καταναλωτές να αποδεικνύονται όχι και τόσο ανθεκτικοί όσο τους προηγούμενους μήνες. Αυτοί όμως που επένδυσαν σε πολυτελή ρολόγια-τρόπαια όπως τα δημοφιλή Rolex, ήταν οι λιγότερο χαμένοι.

Σε αντίθεση με τις μετοχές και crypto που βίωσαν ένα από τα ισχυρότερα χτυπήματα to 2022, τα πολυτελή ρολόγια κατέγραψαν μόνο στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 μια μικρή πτώση, η οποία δεν συγκρίνεται με άλλες κατηγορίες. Ειδικά η αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών φαίνεται να γνωρίζει σημάδια άνθισης, με νέους παίκτες να κερδίζουν έδαφος και τις προβλέψεις να καταγράφουν αλματώδη αύξηση μέσα στην επόμενη δεκαετία.

1

Πλημμύρισε η αγορά από μοντέλα-τρόπαια

Οι τιμές για τα πιο πολυπόθητα μοντέλα των ρολογιών Rolex, Patek Philippe και Audemars Piguet έχουν καταγράψει πτώση, όμως σύμφωνα με έκθεση της Morgan Stanley,οι αποδόσεις τους είναι πολύ καλύτερες από άλλα assets.

Η αγορά των μεταχειρισμένων ρολογιών κατέγραψε απώλειες 8% πέρυσι, σύμφωνα με δείκτη που καταρτίστηκε από την ερευνητική πλατφόρμα WatchCharts. Αντίθετα, η πτώση για τον για τον χρηματιστηριακό δείκτη S&P 500 ήταν 19%, ενώ τα Bitcoin βίωσαν μία βουτιά 65%.

«Σχεδόν όλες οι κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων έχουν μειωθεί μέχρι στιγμής τους τελευταίους 18 μήνες, αλλά η αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών είναι στην πραγματικότητα λιγότερο μειωμένη σε σύγκριση με άλλες», ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley με επικεφαλής τον Eduard Aubin.

Ύστερα από μία άνευ προηγουμένου άνοδο το 2021, η αύξηση επιτοκίων το 2022 οδήγησε όλα τα assets σε κατακόρυφη πτώση. Ακόμα και τα luxury brands, που έδειξαν μία εντυπωσιακή ανθεκτικότητα, κατέγραψαν απώλειες ή ρωγμές στο τέταρτο τρίμηνο.

Ο αριθμός των ρολογιών Rolex στη δευτερογενή αγορά αυξήθηκε κατά 19% μόνο το τέταρτο τρίμηνο, εκτιμούν οι Morgan Stanley και WatchCharts. Σε όλο το 2022 συνολικά, η προσφορά ρολογιών Rolex, Patek Philippe και Audemars Piguet αυξήθηκε κατά 104%, 110% και 78% αντίστοιχα.

Η Morgan Stanley είπε ότι η διόρθωση των τιμών των τριών μεγάλων εμπορικών σημάτων ήταν πιο βαθιά το τέταρτο τρίμηνο με την Audemars Piguet να χάνει 6,8%, την Patek Philippe 6,7% και τη Rolex να σημειώνει πτώση 5,1% κυρίως λόγω των απωλειών από τα μοντέλα Daytona, GMT Master II και Submariner.

Κάποιοι αναλυτές αποδίδουν την έκρηξη προσφοράς στις απώλειες των επενδυτών της crypto βιομηχανίας.

Οι νέοι παίκτες

Κι ενώ τα κάποτε δημοφιλή και απρόσιτα μοντέλα λόγων έλλειψης, όπως τα Rolex Daytona, Patek Nautilus και AP Royal Oak είδαν διόρθωση στη τιμή τους, λόγω αύξησης της προσφοράς των μοντέλων στην δευτερογενή αγορά, κάποια brands είδαν τις «μετοχές» τους να ανεβαίνουν.

Τα ρολόγια της A.Lange & Sohne, μιας γερμανικής ωρολογοποιίας που ανήκει στη Richemont που παράγει ρολόγια υψηλής ποιότητας σε πολύ περιορισμένες ποσότητες, αυξήθηκαν 1,7% το τέταρτο τρίμηνο.

Οι τιμές της TAG Heuer, μιας μάρκας μαζικής αγοράς που ανήκει στην LVMH, και της Tissot, μιας άλλης δημοφιλής μαζικής μάρκας που ανήκει στη Swatch Group AG,  στην δευτερογενή αγορά αυξήθηκαν κατά 3,3% και 3,2% αντίστοιχα κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Στα 85 δις δολάρια η αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών πολυτελείας

Σύμφωνα με μία τελευταία έρευνα, η  αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών ρολογιών  αναμένεται μέχρι το 2033 να τριπλασιαστεί από τα 27 δις δολάρια στα 85 δις δολάρια, ξεπερνώντας την αγορά νέων μοντέλων.

Σύμφωνα με LuxeConsult, μια ελβετική εταιρεία ανάλυσης και συμβουλευτικής, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν «κουραστεί» από τις τεράστιες λίστες αναμονής για τα καινούρια μοντέλα.

Γι’ αυτό το λόγο πολλοί έχουν ήδη στραφεί στην δευτερογενή αγορά, με τους πωλητές να χρεώνουν επιπλέον τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη ζήτηση.

Σε μία πρόσφατη έρευνα της Deloitte, επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη της αγοράς τα επόμενα χρόνια, με την εταιρεία να προχωράει σε μια πιο μετριοπαθή πρόβλεψη για 30 δις δολάρια έως το 2030.

Διαβάστε επίσης:

Η Swatch στα βήματα της Rolex: Αυξάνει τις τιμές στα ρολόγια Omega, Longines και Tissot