ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια εφαρμογή για κινητά που δημιουργήθηκε από μία πρώην τραπεζίτη της Goldman Sachs που έχει εμμονή με τα φρέσκα τρόφιμα ταράζει τα νερά στην αγορά λιανικής της Νότιας Κορέας, δίνοντας στους αγοραστές τροφίμων λιγότερους λόγους για να επισκεφτούν ένα κατάστημα.
Με την εφαρμογή Market Kurly, οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν το βράδυ και να απολαύσουν φρέσκα λαχανικά, αυγά και άλλα ευπαθή τρόφιμα απευθείας στο σπίτι τους με την ανατολή του ήλιου. Η εταιρεία υπόσχεται παράδοση πριν από τις 7 το πρωί για παραγγελίες που γίνονται πριν τις 11 μ.μ.
Η υπηρεσία αυτή έχει γνωρίσει επιτυχία στις οικογένειες υψηλού εισοδήματος, με ελάχιστο χρόνο για ψώνια μαναβικής, και κοντράρει εταιρείες που λειτουργούν ως chaebol (μεγάλες οικογενειακές επιχειρήσεις), όπως η E-Mart και η Coupang, που υποστηρίζεται από τη Softbank, στην αγορά φρέσκων τροφίμων της χώρας, αξίας 23 τρισεκατομμυρίων γουόν (20 δισεκατομμυρίων δολαρίων).
«Το Market Kurly γίνεται μια εναλλακτική λύση σε υπεραγορές όπως η E-Mart, της οποίας η κυριαρχία στα φρέσκα τρόφιμα δεν έχει αμφισβητηθεί μέχρι στιγμής», δήλωσε ο Kim Hyun-Su, διαχειριστής της IBK Asset Management. «Όλο και περισσότεροι άνθρωποι που εργάζονται πιθανότατα θα στραφούν σε αυτό το είδος υπηρεσίας».
Εργαζόμενες μητέρες
Αφού επικεντρώθηκε κυρίως στις εύπορες γειτονιές Gangnam της Σεούλ, η υπηρεσία παράδοσης επεκτείνεται πέρα από τη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, χάρη σε μια επένδυση ύψους 60 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι από επενδυτές όπως η Sequoia Capital Ltd.
«Ήξερα ότι αυτό το είδος επιχείρησης θα ευδοκιμούσε με την αύξηση των εργαζομένων γυναικών, συμπεριλαμβανομένων των μαμάδων», δήλωσε η Sophie Kim, η 35χρονη ιδρύτρια της Kurly Inc. «Καθώς αυξάνεται το εισόδημα, οι άνθρωποι αρχίζουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για την ποιότητα».
Η Kim ξεκίνησε την καριέρα της ως τραπεζίτης σε συγχωνεύσεις και εξαγορές στην Goldman Sachs Group Inc. στο Χονγκ Κονγκ, πριν εργαστεί σε επιχειρήσεις όπως η Temasek Holdings Pte και η McKinsey & Co. Ήταν στην εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Bain & Co. που της ήρθε η ιδέα για τη Market Kurly, αφού απογοητεύθηκε ξοδεύοντας το μεγαλύτερο μέρος του ελεύθερου χρόνου της αναζητώντας φρέσκα τρόφιμα για να φροντίσει την υγεία της που επιδεινωνόταν.
Περίπου 300.000 άνθρωποι χρησιμοποιούν την εφαρμογή κάθε μήνα για να αγοράσουν τα πάντα, από σολομό και μοσχαρίσιο κρέας μέχρι αγγούρια της θάλασσας και kale, σύμφωνα με την Kim, η οποία μερικές φορές μένει στην αποθήκη της εταιρείας στα περίχωρα της Σεούλ μέχρι τις 3 τα ξημερώματα, όταν ξεκινούν οι παραδόσεις.
Ο ανταγωνισμός αυξάνεται
Μια τυπική συσκευασία των 10 αυγών που πωλούνται στο Market Kurly μπορεί να κοστίσει από 5.400 γουόν έως 19.000 γουόν, ενώ ένα παρόμοιο προϊόν πωλείται για λιγότερα από 5.000 γουόν σε άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι περισσότεροι πελάτες είναι τριαντάρηδες και σαραντάρηδες, με πολλούς να απολαμβάνουν να αναρτούν φωτογραφίες από το φαγητό τους στα κοινωνικά μέσα όπως το Instagram, δήλωσε η Kim.
Η Kim, η οποία αρνήθηκε να παράσχει στοιχεία για τις πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρείας για το 2018, δήλωσε ότι ελπίζει η Kurly να έχει κέρδη σε λίγα χρόνια και πιέζει για περισσότερη χρηματοδότηση από άλλους επενδυτές. Η εταιρεία πιθανότατα τετραπλασίασε τα έσοδά της στα 160 δισεκατομμύρια γουόν (142 εκατομμύρια δολάρια) το 2018, σύμφωνα με το περιοδικό E-Today.
Άλλοι λιανοπωλητές προσπαθούν να καλύψουν τη διαφορά. Η startup του ηλεκτρονικού εμπορίου Coupang πέρυσι άρχισε να προσφέρει αυθημερόν παράδοση για φρέσκα τρόφιμα σε ορισμένες τοποθεσίες, ενώ η E-Mart ξεκίνησε επίσης μια παρόμοια υπηρεσία, ελπίζοντας να αποτρέψει την απώλεια πελατών. Η Kim δήλωσε ότι καλωσορίζει τον ανταγωνισμό, διότι θα συμβάλει στην επέκταση της αγοράς για υπηρεσίες αυθημερόν παράδοσης.
«Μερικοί αντίπαλοι προσπαθούν να χτίσουν δικά τους κέντρα διανομής για είδη παντοπωλείου και να καλύψουν τη διαφορά με την Market Kurly», δήλωσε ο Park Hee-jin, αναλυτής της Shinhan Investment. Αλλά η Market Kurly είναι «ανταγωνιστική στην επιλογή των υψηλής ποιότητας τροφίμων», τα οποία μπορεί να μην είναι άμεσα διαθέσιμα στο E-Mart ή σε άλλα καταστήματα τροφίμων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το 200 χιλ. δολ. baby shower της Μέγκαν Μαρκλ – Ποιοι έδωσαν το «παρών» και ποιοι την σνόμπαραν
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Κούρκαφα (Diageo): Οι νέες επενδύσεις και το σχέδιο ανάπτυξης στην Ελλάδα
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Το παντοπωλείο που διανέμει προϊόντα χωρίς συσκευασίες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike