ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η παρουσία της Tesla στην Κίνα φαίνεται να φθίνει, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι καλύτερες μέρες της στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να ανήκουν στο παρελθόν.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ υποχωρεί στην Κίνα για πέντε συνεχόμενους μήνες σε ετήσια βάση, σύμφωνα με δεδομένα της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της χώρας. Οι εξαγωγές της Tesla στην Κίνα κατρακύλησαν κατά 49% τον Φεβρουάριο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας μόλις τα 30.688 οχήματα – τον χαμηλότερο μηνιαίο αριθμό από τον Ιούλιο του 2022, όταν είχε παραδώσει μόλις 28.217 ηλεκτρικά οχήματα και αυτό εν μέσω της πανδημίας της Covid.
Το εργοστάσιο της Tesla στα περίχωρα της Σαγκάης έχει υποστεί αναδιαρθρώσεις στις γραμμές παραγωγής του για να βελτιώσει την αποδοτικότητά του και να επαναλανσάρει το δημοφιλές Model Y. Επομένως, είναι αναμενόμενο η παραγωγή να έχει μειωθεί και να απαιτηθεί χρόνος για να επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς. Ωστόσο, ακόμη και πριν από αυτές τις αλλαγές, η τάση ήταν καθοδική.
Η Tesla βρίσκεται στην 11η θέση, αρκετά κάτω από το 5% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα. Οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν τα μερίδιά τους να μειώνονται.
Και από την άλλη πλευρά υπάρχει η BYD.
Η κινέζικη εταιρεία BYD, η οποία σταμάτησε να παράγει αποκλειστικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τον Μάρτιο του 2022, έχει μερίδιο αγοράς που πλησιάζει το 15%. Τον περασμένο μήνα, πούλησε πάνω από 318.000 αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 161% σε ετήσια βάση. Επιπλέον, η εταιρεία με έδρα τη Σενζέν πέτυχε ένα ακόμη ρεκόρ πωλήσεων στο εξωτερικό, φτάνοντας τις 67.025 μονάδες.
Η επιτυχία της είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο η Tesla χάνει έδαφος.
Ενώ οι πωλήσεις της Tesla σε άλλα μέρη του κόσμου καταρρέουν, καθώς ο Μασκ εμπλέκεται όλο και περισσότερο στην πολιτική (οι πωλήσεις στη Γερμανία κατέρρευσαν κατά 76%, φτάνοντας μόλις τα 1.429 αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα, παρόλο που οι συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν). Στην Κίνα, οι απογοητευτικές αποστολές σχετίζονται περισσότερο με μια περιορισμένη και ξεπερασμένη γκάμα μοντέλων, ειδικά απέναντι στις ανανεωμένες και πιο ελκυστικές προτάσεις της BYD και άλλων εταιρειών.
Τα δεδομένα στο τέλος του έτους τοποθετούν το μερίδιο εγχώριων πωλήσεων της Tesla στο 2,6%, το χαμηλότερο των τελευταίων 12 μηνών, σύμφωνα με στοιχεία του China Automotive Technology and Research Center.
Η Morgan Stanley ανέφερε σε σημείωμά της νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι αναμένει οι πωλήσεις της Tesla στην Κίνα να συνεχίσουν να μειώνονται σταδιακά. Αν και η χώρα αντιστοιχούσε στο 21% των συνολικών εσόδων της Tesla το 2024, οι αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 αυτό το ποσοστό θα έχει πέσει στο 6% με 7%.
Ένα άλλο διάγραμμα δείχνει πώς η BYD έχει εισβάλει στον πυρήνα της αγοράς της Tesla.
Τόσο το Model Y όσο και το Model 3, τα δύο μοντέλα που κατασκευάζει η Tesla στη Σαγκάη, έχουν υποστεί μόνο ελαφρές μειώσεις τιμών, αντί για δραστικές περικοπές και η αγορά ενός Tesla εξακολουθεί να κοστίζει κατά μέσο όρο περίπου 33.500 δολάρια.
Το πιο δημοφιλές μοντέλο της BYD φέτος στην Κίνα, ένα σπορ hatchback που ονομάζεται Song Plus, έχει δει την τιμή του να μειώνεται μεταξύ 8% και 18%, ανάλογα με τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου. Η πιο ακριβή έκδοση του Song Plus EV (electric vehicle) πωλείται περίπου στα 21.000 δολάρια – πολύ φθηνότερα από ένα Tesla.
Ένα άλλο δημοφιλές μοντέλο της BYD, το Seagull, το οποίο έχει ήδη βρει περίπου 82.435 αγοραστές φέτος, διατίθεται κατά μέσο όρο στα 9.900 δολάρια.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης ανεβάσει σημαντικά τον πήχη όσον αφορά το λογισμικό, προσαρμόζοντάς το στις τοπικές συνθήκες οδήγησης.
Η BYD ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι φέρνει την προηγμένη υποβοήθηση οδήγησης στο ευρύ κοινό, ενσωματώνοντας την τεχνολογία God’s Eye ακόμα και σε κάποια από τα πιο οικονομικά της μοντέλα. Έτσι, λειτουργίες όπως η διατήρηση λωρίδας και η προσαρμοστική ταχύτητα ταξιδιού θα είναι διαθέσιμες σε όλους, και όχι μόνο σε όσους αγοράζουν μεσαία ή πολυτελή μοντέλα.
Η Geely Automobile Holdings Ltd., η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας με βάση το μερίδιο αγοράς, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της, G-Pilot, θα ενσωματωθεί σε όλες τις μάρκες της, συμπεριλαμβανομένων των Galaxy, Zeekr και Lynk. Η τεχνολογία G-Pilot θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται αυτόνομα σε αυτοκινητόδρομους και να σταθμεύουν μόνα τους.
Η Tesla ωστόσο δεν μένει με σταυρωμένα τα χέρια. Εκτός από την πολυαναμενόμενη ανανέωση του Model Y – το SUV διαθέτει πλέον μια λεπτή LED λωρίδα στο μπροστινό του μέρος, που θυμίζει το Cybertruck – η Tesla ενεργοποίησε τον περασμένο μήνα στην Κίνα λειτουργίες υποβοηθούμενης οδήγησης παρόμοιες με αυτές που διατίθενται στις ΗΠΑ ως Full Self-Driving (FSD). Το λογισμικό θα είναι διαθέσιμο για πελάτες που έχουν πληρώσει 64.000 γιουάν (8.800 δολάρια) – ποσό σχεδόν ίσο με την τιμή αγοράς ενός ολόκληρου αυτοκινήτου της BYD.
Για την Tesla, ο επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής τιμολόγησης των οχημάτων και των λειτουργιών υποβοήθησης είναι πολύ σημαντικός.
Η προσφορά πακέτων FSD σε διάφορα επίπεδα ή η δυνατότητα συνδρομής, όπως συμβαίνει στις ΗΠΑ, θα μπορούσε να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla πιο ελκυστικά. Οι Κινέζοι καταναλωτές δίνουν μεγάλη σημασία στις έξυπνες λειτουργίες λογισμικού στα αυτοκίνητα, κάτι που η Tesla θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί, καθώς η επιρροή του Μασκ μειώνεται για κάποιους καταναλωτές.
Η Tesla θα μπορούσε επίσης να εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης περισσότερων τοπικά παραγόμενων εξαρτημάτων και να αξιοποιήσει την ισχυρή αλυσίδα εφοδιασμού της Κίνας, έτσι ώστε να μην κατασκευάζει μόνο αυτοκίνητα που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και με συμβατική τεχνολογία.
Η BYD κατανοεί καλά τη δυναμική της εγχώριας αγοράς. Το ερώτημα είναι αν θα μπορέσει να αναπαράγει αυτή την επιτυχία στις μεγάλες αγορές αυτοκινήτου εκτός Κίνας, ακόμα και απέναντι σε πιθανούς δασμούς. Αυτό θα απαιτήσει χρόνο και σημαντικές επενδύσεις για να καθιερώσει το brand της στο εξωτερικό.
Διαβάστε επίσης :
H Tesla εξασφάλισε μείωση της φορολογίας για το τρίτο εργοστάσιο megapack στο Xιούστον
Tesla: Καταρρέει ξανά η μετοχή λόγω Ευρώπης, κάτω από το 1 τρισ. έπεσε η κεφαλαιοποίηση της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης και υψηλής τεχνολογίας στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
- ΗΠΑ: Ο πρόεδρος Τραμπ έχει εξαιρετική υγεία, σύμφωνα με τον γιατρό του Λευκού Οίκου
- Citi για Metlen: Οι καταλύτες που φέρνουν ανάπτυξη και την πιθανή τιμή στόχο έως 60 ευρώ
- Πόλεμος Ουκρανίας: Ιταλία και ΕΕ καταδικάζουν την πολύνεκρη ρωσική πυραυλική επίθεση στην πόλη Σούμι
