ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Άνθρακας από την Αυστραλία αξίας άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων βρίσκεται σε πλοία αγκυροβολημένα έξω από κινεζικά λιμάνια, καθώς η διπλωματική διαμάχη μεταξύ των δύο χωρών βάζει φρένο στο εμπόριο, οδηγεί στην αδράνεια ένα μέρος του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και απειλεί να επιφέρει ανθρωπιστική κρίση.
Πάνω από 50 πλοία περιμένουν ένα μήνα ή και περισσότερο για να εκφορτώσουν άνθρακα από την Αυστραλία, σύμφωνα με ξεχωριστές αναλύσεις δεδομένων που επεξεργάστηκαν το Bloomberg και η εταιρεία πληροφοριών Kpler. Υπάρχουν περίπου 5,7 εκατομμύρια τόνοι άνθρακα και περίπου 1.000 ναυτικοί στα αγκυροβολημένα πλοία, τα οποία είναι κυρίως τύπου Capesize και Panamax, σύμφωνα με την Kpler.
Τα φορτία και τα πληρώματα είναι θύματα της απόφασης της Κίνας να συμπεριλάβει στη μαύρη λίστα της ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και τροφίμων της Αυστραλίας, αυξάνοντας τις εντάσεις μεταξύ των δύο εμπορικών εταίρων που έχουν επιδεινωθεί από τότε που η Αυστραλία εμπόδισε την κατασκευή δικτύου 5G από την Huawei Technologies Co., το 2018. Κινεζικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας και χαλυβουργίες της χώρας κλήθηκαν να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τον αυστραλιανό άνθρακα και τα λιμάνια έλαβαν οδηγίες να μην εκφορτώσουν τα καύσιμα, ανέφερε το Bloomberg News τον Οκτώβριο.
Τα πρόσφατα εμπορικά μέτρα της Κίνας ελήφθησαν για την προστασία της δημόσιας υγείας και συνάδουν με τις υποχρεώσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, ανέφερε τη Δευτέρα στο Πεκίνο ο Wang Xiaolong, γενικός διευθυντής του τμήματος Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων, του Υπουργείου Εξωτερικών.
Η απαγόρευση του αυστραλιανού άνθρακα πραγματοποιήθηκε παράλληλα με ένας ευρύτερο περιορισμό των εισαγωγών καυσίμων, μια συνήθη τακτική που χρησιμοποιεί το Πεκίνο για να στηρίξει τις εγχώριες τιμές άνθρακα και τις τοπικές εταιρείες εξόρυξης. Οι μηνιαίες εισαγωγές άνθρακα της Κίνας υποχώρησαν πρόσφατα στο χαμηλότερο επίπεδο σχεδόν μίας δεκαετίας, σύμφωνα με την Wood Mackenzie.
Συνολικά, 66 πλοία φορτωμένα με αυστραλιανό άνθρακα βρίσκονται σε κινεζικά ύδατα, σύμφωνα με στοιχεία που ανέλυσε το Bloomberg, τα περισσότερα από αυτά στα βορειοανατολικά παράλια, κοντά στα λιμάνια Jingtang και Caofeidian.
Η Kpler εντόπισε 53 πλοία φορτωμένα με άνθρακα Αυστραλίας που περιμένουν περίπου τέσσερις εβδομάδες ή και περισσότερο για εκφόρτωση στα κινεζικά λιμάνια. Τριάντα εννέα από τα πλοία μεταφέρουν περίπου 4,1 εκατομμύρια τόνους άνθρακα για μεταλλουργικές χρήσεις.
Εννέα πλοία μεταφέρουν περίπου 1,1 εκατομμύρια τόνους άνθρακα για την παραγωγή θερμότητας, με βάση την ανάλυση της Kpler. Η τιμή αναφοράς για αυτόν τον τύπο άνθρακα διαμορφώθηκε στα 63,40 δολάρια τη Δευτέρα στο ICE Futures Europe. Άλλα πέντε πλοία μετέφεραν τύπους άνθρακα που δεν ταυτοποιήθηκαν.
Υποθέτοντας ότι τα άγνωστα φορτία ήταν τα φθηνότερα από τους δύο προαναφερθέντες τύπους, η αξία του άνθρακα στα πλοία που προσδιορίστηκε από την Kpler κυμαίνεται περίπου στα 519 εκατομμύρια δολάρια.
Πριν από τους περιορισμούς, τα πλοία που μετέφεραν άνθρακα από όλους τους εξαγωγείς, περίμεναν περίπου τρεις έως πέντε ημέρες για να αγκυροβολήσουν, αναφέρει η Kpler.
Αισιόδοξη για την επόμενη μέρα η Maersk – Τι λέει για ναύλα, εμπόριο και κέρδη
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED