ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Τουλάχιστον 20 μεγάλα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου βρίσκονται αγκυροβολημένα έξω από το κινεζικό λιμάνι Jingtang και δεν μπορούν να εκφορτώσουν εκατομμύρια τόνους αυστραλιανού άνθρακα. Πρόκειται για τα τελευταία θύματα της εντεινόμενης διπλωματικής διαμάχης μεταξύ Καμπέρας και Πεκίνου.
Δεκαπέντε από τα πλοία περιμένουν από τον Ιούνιο και τα υπόλοιπα έχουν καθυστερήσει για τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Το βόρειο λιμάνι είναι μια από τις βασικές πύλες της χώρας για τις εισαγωγές άνθρακα που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή χάλυβα.
Οι καθυστερήσεις οφείλονται στην κλιμάκωση της πολιτικής διαμάχης μεταξύ των δύο χωρών, με την Κίνα να βάζει στη μαύρη λίστα προϊόντα και τρόφιμα, από τον άνθρακα έως τον αστακό. Το εμπόριο φέτος είχε επίσης πληγεί από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν στα λιμάνια, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της εξάπλωσης του κορονοϊού. Πάνω από 2 εκατομμύρια τόνοι άνθρακα διατηρούνται στα πλοία κοντά στο Jingtang.
Η Κίνα επέβαλε δασμούς περίπου 80% για το αυστραλιανό κριθάρι τον Μάιο, αυξάνοντας τις εντάσεις και διέταξε τους εμπόρους να σταματήσουν να αγοράζουν τουλάχιστον επτά κατηγορίες προϊόντων της Αυστραλίας, από την προηγούμενη εβδομάδα. Το Πεκίνο έχει απαγορεύσει ουσιαστικά τις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία για τον τελευταίο μήνα, με τα πλοία να μην μπορούν να περάσουν από τα τελωνεία, σύμφωνα με την Braemar ACM Shipbroking.
«Ορισμένα πλοία περίμεναν μήνες», δήλωσε ο Nick Ristic, αναλυτής της αγοράς ξηρού φορτίου στην Braemar. Πολλά πλοία που είχαν προγραμματίσει να παραδώσουν αυστραλιανό άνθρακα αλλάζουν διαδρομή προς την Ινδία ή το Βιετνάμ, ενώ άλλα συνεχίζουν να περιμένουν στα κινεζικά λιμάνια, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής.
Υπό κανονικές συνθήκες, τα πλοία χρειάζονται συνήθως λίγες μέρες για να αγκυροβοληθούν στο Jingtang, αν και η διάρκεια μπορεί να αυξηθεί σε 15 έως 20 ημέρες εάν υπάρχει αυξημένη κίνηση, σύμφωνα πληροφορίες.
“Οι χώρες πρέπει να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και να ακολουθήσουν τους διεθνείς εμπορικούς κανόνες”, δήλωσε ο Πρέσβης της Αυστραλίας στην Κίνα, Γκράχαμ Φλέτσερ, την Πέμπτη σε συζήτηση σε φόρουμ στο Πεκίνο.
«Όταν το εμπόριο αντιμετωπίζεται ως πολιτικό εργαλείο, όλοι υποφέρουμε», είπε, χωρίς να κατονομάσει συγκεκριμένη χώρα.
Η Κίνα απαγόρευσε αυτήν την εβδομάδα τις αποστολές ξυλείας από την πολιτεία Βικτώρια της Αυστραλίας, αφού τα τελωνεία της χώρας δήλωσαν ότι βρήκαν παράσιτα κατά τη διάρκεια ελέγχων.
Από τον Μάιο, όταν ξεκίνησαν οι εικασίες ότι η Κίνα άρχισε και πάλι να αποφεύγει τις προμήθειες από την Αυστραλία, οι εισαγωγές μειώθηκαν σε περίπου 32 εκατομμύρια τόνους έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, από 42 εκατομμύρια περίπου την ίδια περίοδο το 2019.
Εννέα από τα φορτία προέρχονται από το Hay Point στην Αυστραλία, τα οκτώ από το Gladstone και τέσσερα φορτία από το Dalrymple Islet.
Ελληνική ναυτιλιακή στρέφεται δικαστικά εναντίον κινεζικής ναυτιλιακής
«Κόκκινο» στα κρουαζιερόπλοια από τα λιμάνια – Ακυρώνονται και οι κρουαζιέρες
Γιώργος Οικονόμου: Η αποχώρηση του εφοπλιστή από την Heidmar και η επόμενη ημέρα της εταιρείας
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας