ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επί τρεις αιώνες, μία μικρή ομάδα ασφαλιστών κυριαρχούσε στην ασφαλιστική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Marshmallow, μια εφαρμογή ασφάλισης αυτοκινήτων, έκανε την ανατροπή, και αναδείχθηκε πρόσφατα στην δεύτερη εταιρεία της χώρας που έχουν ιδρύσει μαύροι και η αξία της ξεπερνά το 1 δισ. δολάρια.
Η start up που ιδρύθηκε από τους δίδυμους Oliver και Alexander Kent-Braham, αποτελεί την τελευταία εταιρεία insurtech που δραστηριοποιείται στον ασφαλιστικό κλάδο. Μετά τον τριπλασιασμό του προσωπικού της κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μετακόμισε σε γραφεία με τριπλάσιο χώρο από τα αρχικά και προχωρά με στόχο την επέκταση της στην Ευρώπη.
Από την έναρξή των εργασιών της πριν από τέσσερα χρόνια, η αποτίμηση της Marshmallow αυξήθηκε στα 1,25 δισεκατομμύρια δολάρια.
“Ήταν ξεκάθαρο ότι οι ασφαλιστές παίζουν αυτόν τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην κοινωνία, αλλά πιθανότατα δεν ψηφιοποιούνταν αρκετά γρήγορα », δήλωσε ο Oliver Kent-Braham σε συνέντευξή του. «Διαπιστώσαμε ότι μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε δεδομένα που δεν χρησιμοποιούν άλλοι ασφαλιστές».
Η εκκίνηση
Παρακολουθώντας την άνοδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών που βασίζονται σε εφαρμογές όπως η Monzo Bank, τα αδέλφια αναρωτήθηκαν εάν οι συγκριτικά παλαιές μέθοδοι του ασφαλιστικού τομέα ήταν μια ευκαιρία που έπρεπε να εκμεταλλευτούν. Όταν ένας Νοτιοαφρικανός τους είπε για το εντυπωσιακό ποσό που αναγκάστηκε να πληρώσει για ασφάλιση αυτοκινήτου στο Ηνωμένο Βασίλειο, ρώτησαν και διαπίστωσαν ότι ήταν μια συνηθισμένη καταγγελία των ξένων κατοίκων που έφταναν στην χώρα, ανεξάρτητα από την οδηγική τους ικανότητα.
Τα δύο αδέλφια εργάστηκαν αρχικά στην αίθουσα αναμονής ενός γυμναστηρίου της αλυσίδας Virgin Active για εννέα μήνες, όπου ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο με στόχο τη μείωση των ασφαλίστρων για μετανάστες και ομογενείς. Η start up εταιρεία προσέλκυσε χρηματοδότες, όπως η Investec και η Passion Capital και έκτοτε έχει πουλήσει περισσότερες από 100.000 συμβάσεις ασφάλισης.
Αυτά τα νούμερα δεν είναι τίποτα μπροστά στα εκατομμύρια οδηγών που εξυπηρετούνται από τους ισχυρούς ανταγωνιστές τους, όπως οι Admiral Group και Direct Line Group, αλλά είναι νωρίς ακόμη. Μεγάλο μέρος της πρόσφατης ανάπτυξης της Marshmallow επιτεύχθηκε εν μέσω των μειωμένων επιπέδων επισκεψιμότητας λόγω της πανδημίας και το τέλος του lockdown στο Ηνωμένο Βασίλειο δημιουργεί δυνητικά μια άλλη πρόκληση για την εταιρεία.
«Οι ασφαλιστές ξοδεύουν πολλά για την τεχνολογία, οπότε αυτό δεν θα είναι ο θάνατος της ασφάλισης», δήλωσε ο αναλυτής ασφαλειών της Bloomberg Intelligence, Kevin Ryan. “Το πλεονέκτημα που έχουν τα insurtechs είναι η έλλειψη “αποσκευών” – δεν έχουν παλαιά συστήματα για ψηφιοποίηση και μπορούν να είναι γρήγορα και ευκίνητα.”
Οι “μονόκεροι”
Η Marshmallow εισήλθε στην κατηγορία των “μονόκερων” (Unicorn χαρακτηρίζεται μία επιχείρηση που έχει αξία τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο δολάρια) τον περασμένο μήνα, μετά από έναν νέο γύρο συγκέντρωσης κεφαλαίων. Η δεύτερη από τις μόλις δύο εταιρείες μαύρων ιδιοκτητών από τις 48 βρετανικές start up που έγιναν unicorn, βρέθηκε πολύ κοντά στο να κατακτήσει την πρωτιά, αλλά η Zepz, μια υπηρεσία μεταφοράς χρημάτων που στοχεύει επίσης στους μετανάστες, την ξεπέρασε πριν από λίγες εβδομάδες.
Οι νεοσύστατες εταιρείες με μαύρους ιδρυτές έλαβαν μόλις το 0,24% του συνόλου των επενδυτικών κεφαλαίων που επενδύθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο την περασμένη δεκαετία παρά το γεγονός ότι οι μαύροι αποτελούν το 3,5% του πληθυσμού, σύμφωνα με μια έκθεση της Extend Ventures.
Αν και ο Kent-Braham δεν θυμάται να αντιμετώπισε κανένα σημαντικό εμπόδιο στη συγκέντρωση κεφαλαίων για την Marshmallow, επισήμανε ότι οι διασυνδέσεις μέσω του πανεπιστημίου που φοιτά κάποιος, μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην αναζήτηση επενδυτών. Στις ΗΠΑ, δώδεκα πανεπιστήμια παράγουν το 42% του συνόλου των venture capitals, με το Χάρβαρντ και το Στάνφορντ να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, σύμφωνα με έκθεση της Crunchbase.
Οι επενδύσεις στο insurtech έχουν υπερτριπλασιαστεί τα τελευταία έξι χρόνια, συνολικά 48 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής φέτος, σύμφωνα με την ασφαλιστική πλατφόρμα συνεργασίας Sønr. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι η δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών σημειώνει άνθηση, με την εταιρεία να προβλέπει ότι ο όγκος του 2021 θα είναι υπερδιπλάσιος σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Ωστόσο, ο Kent-Braham διευκρινίζει ότι η Marshmallow δεν ενδιαφέρεται να εξαγοράσει κάποιο από τα μεγαθήρια της πόλης, αλλά αντίθετα, επικεντρώνεται στην συνεχή απόσπαση μεριδίων από τους καθιερωμένους ανταγωνιστές.
Διαβάστε ακόμα:
LVMH (Louis Vuitton): Αύξηση εσόδων αλλά με πιο αργούς ρυθμούς – Πωλήσεις 44,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike