ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η Adani Enterprises Ltd. στοχεύει στην απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου του διεθνούς αεροδρομίου της Βομβάης, καθώς ο δισεκατομμυριούχος Gautam Adani συνεχίζει την επιθετική πολιτική στην μέχρι πρότινος, ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αερομεταφορών στον κόσμο.
Η Adani Airport Holdings Ltd. θα αποκτήσει το χρέος της GVK Airport Developers Ltd., εταιρείας συμμετοχών της GVK Power & Infrastructure Ltd., σύμφωνα με τα στοιχεία του χρηματιστηρίου. Ο Adani θα αγοράσει επίσης το μερίδιο 23,5% της Mumbai International Airport Ltd. που κατέχουν οι Aiports Co. South Africa και Όμιλος Bidvest Ltd., και ύστερα θα προσπαθήσει να αποκτήσει τον έλεγχο.
Είναι ένα στοίχημα υψηλού ρίσκου σε μία βιομηχανία που έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού. Το ξέσπασμα του ιού στην Ινδία επιταχύνεται, ενώ μόνο την Κυριακή τα κρούσματα ξεπέρασαν τα 78.700, σημειώνοντας ημερήσιο ρεκόρ.
Και ενώ οι αεροπορικές χαμηλού κόστους εξαπλώνονται στη Νότια Ασία , οι φτωχότερες οικονομίες με αδύναμες υποδομές και εξάρτηση από τις φυσικές πηγές ενέργειας, έχουν επηρεαστεί σε μέγιστο βαθμό από τον Covid-19, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν αμφιβολίες σχετικά με πόσο γρήγορα θα ανακάμψουν οι κλάδοι που εξαρτώνται άμεσα από τους καταναλωτές.
Το αεροδρόμιο της Βομβάης, το δεύτερο πιο πολυσύχναστο της Ινδίας με 46 εκατομμύρια επιβάτες κατά τους 12 μήνες μέχρι το Μάρτιο, αποτελεί πολύτιμο περιουσιακό στοιχεία της GVK, η οποία θα παλέψει σκληρά για να διατηρήσει τον έλεγχο του, προσπαθώντας ακόμη και να εξαγοράσει τα ποσοστά των μειοψηφούντων μετόχων προκειμένου να αποτρέψει την κίνηση του Adani.
Ωστόσο, τα υψηλά χρέη -τα αεροδρόμια της GVK είχαν υποχρεώσεις ύψους 57,5 δισ. ρουπιών (781 εκατ. δολάρια) μέχρι το Μάρτιο 2019- και μια σειρά κυβερνητικών ερευνών για οικονομικές παρατυπίες δείχνουν ότι ο όμιλος έχει χάσει μεγάλο μέρος της διαπραγματευτικής του δύναμης.
Mumbai, the City of Dreams! It is a privilege to have an opportunity to serve the air travelers of one of the greatest Metropolis on our planet. #GatewaytoGoodness – Look forward to helping transform the Indian Airport Sector!
— Gautam Adani (@gautam_adani) August 31, 2020
Την ίδια ώρα, ο Adani, έχει δείξει την ικανότητά του να ταξιδεύει σε δύσκολα νερά. Ο 58χρονος δισεκατομμυριούχος, ο οποίος έχει χτίσει την αυτοκρατορία του γύρω από τους πολύπλοκους κλάδους εξόρυξης άνθρακα, ηλεκτρικής ενέργειας και λιμένων, εξετάζει την απόκτηση τμήματος του αεροδρομίου της Βομβάης εδώ και αρκετά χρόνια. Αυτή η τελευταία κίνηση εκτοξεύει την Adani Enterprises στην μεγάλη κατηγορία των πρωταθλητών, εναντίον της GMR Infrastructure Ltd., η οποία ελέγχει το διεθνές αεροδρόμιο στο Νέο Δελχί, το πιο πολυσύχναστο στην Ινδία.
Συμφωνία συνεργασίας
Ο πρωθυπουργός Narendra Modi αναζητά ιδιωτικά κεφάλαια για την επισκευή και την ανάπτυξη της εύθραυστης υποδομής του κράτους, συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων του. Πρόσφατα η Adani πλειοδότησε για να αναλάβει τη διαχείριση έξι μικρότερων αεροπορικών κόμβων της χώρας. Η GVK κατέχει ποσοστό 50,5% στο διεθνές αεροδρόμιο της Βομβάης και ένα ποσοστό 74% στο δεύτερο μεγαλύτερο διεθνές αεροδρόμιο της Ινδίας, που είναι υπό κατασκευή.
Η GVK συμφώνησε να συνεργαστεί με τον Adani και έχει κάνει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αυτά περιλαμβάνεται η απόκτηση από την Adani χρεών της εταιρείας, σε δανειστές όπως οι Goldman Sachs Group Inc. και HDFC Bank Ltd. Επίσης η Adani θα έχει το δικαίωμα να μετατρέψει το χρέος σε μετοχές των αεροπορικών εταιρειών της GVK και να συνεισφέρει με κεφάλαια για την υλοποίηση του project.
O Gautam Adani είναι ο 4ος πλουσιότερος άνθρωπος της Ινδίας με περιουσία ύψους 16,3 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg Billionaires Index.
Σημειώνεται ότι η GMR Infrastructure Ltd, η οποία διαχειρίζεται επίσης τα αεροδρόμια Hyderabad και Cebu, πουλάει μερίδιο 49% από τις αεροπορικές της επιχειρήσεις σε κοινοπραξία με επικεφαλής τον όμιλο Tata της Ινδίας.
Επιμέλεια μετάφρασης: Αμαλία Σοφία Βερούτη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike