ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εντάσεις επικρατούν στην ηγεσία της Volkswagen AG, με τον διευθύνοντα σύμβουλο να στρέφεται κατά των αντιπάλων του εντός της εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι δεν τον αφήνουν να προχωρήσει στη ριζική αναδιάρθρωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σε άρθρο του σε γερμανική επιχειρηματική εφημερίδα, ο Herbert Diess παρομοίασε τη VW με ένα «τάνκερ», σε μια εποχή κατά την οποία η επιβίωση των αυτοκινητοβιομηχανιών εξαρτάται από την γρήγορη υιοθέτηση των νέων δεδομένων στον ηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση. Έγραψε ότι η εταιρεία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα συνδικάτα που μερικές φορές έχουν διαφορετικά συμφέροντα από αυτά των μετόχων.
«Όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου στο Βόλφσμπουργκ, είχα αποφασίσει να αλλάξω ριζικά το σύστημα της VW», έγραψε ο Diess την Παρασκευή στην Handelsblatt. «Αυτό σημαίνει: διάλυση παλαιών, σκληρών δομών και δημιουργία μία εταιρείας πιο ευέλικτης και μοντέρνας. Μαζί με πολλούς συναδέλφους που είχαν το ίδιο όραμα, κατάφερα να το πετύχω σε πολλά μέρη, αλλά όχι όλα, κυρίως όχι στα εταιρικά μας γραφεία στο Wolfsburg”.
Η τελευταία έκκληση για επιτάχυνση της ανανέωσης της VW αντικατοπτρίζει τις προκλήσεις που είχε ο Diess, 62 ετών, στην προσπάθεια του να προωθήσει πιο ριζικές μεταρρυθμίσεις.
Προσπάθησε να κερδίσει τη στήριξη ορισμένων βασικών μετόχων στις επιλογές του για την κάλυψη κορυφαίων εκτελεστικών θέσεων, αναφέρουν πληροφορίες, και εξέφρασε την αντίθεση του για την αργή πρόοδο που έχει γίνει όσον αφορά την αναδιάρθρωση της δομής του ομίλου και το στόχο εστίασης στα βασικά brands.
Το σχόλιο σχετικά με τις επίμονες αναποτελεσματικές ενέργειες στα κεντρικά γραφεία της VW συμπίπτει με τα σχόλια που έκανε το μέλος του ΔΣ της εταιρείας Wolfgang Porsche που εξέφρασε την απογοήτευση του στους εκπροσώπους των εργαζομένων. Σε μια σπάνια στιγμή της ειλικρίνειας, ο επικεφαλής της μοναδικής οικογένειας ιδιοκτητών της VW επέκρινε την επιρροή που ασκούν τα συνδικάτα στην εταιρεία.
Ο Diess έγραψε ότι η διοίκηση της VW «εξαρτάται από τον εσωτερικό ανταγωνισμό, που διαμορφώθηκε από τον Ferdinand Piech», αναφερόμενος στον αποθανόντα ξάδελφο του Wolfgang Porsche, ο οποίος διαμόρφωσε τον βιομηχανικό γίγαντα από η θέση του προέδρου και CEO, επί δύο δεκαετίες. Υποστήριξε ότι η ιστορία και η εξειδίκευση της εταιρείας στη μηχανική και την κατασκευή παραδοσιακών οχημάτων δεν προστατεύουν τον οργανισμό από τις αναταραχές και «μπορεί να μετατραπεί ακόμη και σε βάρος σε μια εποχή δραματικών αλλαγών».
Οι αλλαγές που σαρώνουν την αυτοκινητοβιομηχανία «θα συμβούν τα επόμενα δέκα χρόνια, με ή χωρίς τη συμμετοχή της Volkswagen», έγραψε ο Diess.
Ο CEO της εταιρείας πιστεύει ότι πρέπει να κινηθεί επιθετικά στην προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία οι αναλυτές προβλέπουν ότι θα εξελιχθούν σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά το δυναμικό στυλ της διαχείρισης του έχει προκαλέσει αναστάτωση σε όλο τον όμιλο. Ο ίδιος έγινε στέλεχος της VW αποχωρώντας από την BMW AG πριν από πέντε χρόνια και έθεσε εκτός εταιρείας αρκετά στελέχη κατά την σαρωτική αναδιάρθρωση που πραγματοποίησε το περασμένο καλοκαίρι.
Οι νέες διαμάχες με τα συνδικάτα θα μπορούσαν να εμποδίσουν τις προσπάθειες της VW να ανταγωνιστεί την ηγέτιδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, Tesla, δαπανώντας το ποσό ρεκόρ των 73 δισεκατομμυρίων ευρώ (87 δισεκατομμύρια δολάρια) για τεχνολογία, τα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο Diess συγκρούστηκε επανειλημμένα με τα συνδικάτα της VW, τα οποία συχνά υποστηρίζονται από το γερμανικό κράτος της Κάτω Σαξονίας, τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας με μερίδιο 20%. Το διοικητικό συμβούλιο αφαίρεσε τον άμεσο έλεγχο του CEO στο εμπορικό σήμα VW τον Ιούνιο, μετά από μία διαμάχη που προκάλεσε το αίτημα του για παράταση συμβολαίου και άλλα ζητήματα.
Herbert Diess (Volkswagen): Η ηλεκτροκινητικότητα θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής
Οι 3+1 πυλώνες του σχεδίου της Volkswagen στην Αστυπάλαια
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike