Ένα από τα τελευταία απομεινάρια των παραδοσιακών αγορών τείνει να εξαφανιστεί.

Ο σουηδικός κολοσσός της μόδας Hennes & Mauritz AB (H&M) δήλωσε ότι σταμάτησε να εκτυπώνει κατάλογο με τα προϊόντα του, μετά από 39 χρόνια, ενώ η απόφαση του έχει άμεση ισχύ. Η κίνηση αυτή αποτελεί επακόλουθο της αλλαγής συνηθειών των πελατών, οι οποίοι έχουν σταματήσει να ξεφυλλίζουν τις γυαλιστερές σελίδες των διαφημιστικών εντύπων, αφού μπορούν πλέον να ενημερωθούν για τις τελευταίες προσφορές από τα κινητά τους τηλέφωνα ή τις οθόνες των υπολογιστών.

“Καθώς τα μοτίβα των αγορών αλλάζουν και οι πελάτες επιλέγουν σήμερα να ψωνίζουν online, αποφασίσαμε να αποχαιρετήσουμε τον κατάλογό μας”, ανέφερε η H&M σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της.

Αν και ο κατάλογος της H&M δεν έφτασε ποτέ στο μέγεθος του 300 σελίδων που έχει ο κατάλογος της σουηδικής εταιρείας λιανικής πώλησης Ikea, ήταν κάποτε δημοφιλής στην επαρχία και σε αγροτικές περιοχές, όπου δεν υπήρχαν κοντινά καταστήματα H&M. Σε ανάλογη κίνηση έχουν προχωρήσει και άλλες μεγάλες εταιρείες λιανικής, επιλέγοντας πιο εύχρηστες, ψηφιακές εκδόσεις ενημέρωσης των καταναλωτών.

Η εταιρεία Otto της Γερμανίας, το μεγαλύτερο κατάστημα ταχυδρομικών παραγγελιών στον κόσμο, τύπωσε τον τελευταίο φυσικό κατάλογό του στα τέλη του 2018, μετά από 69 χρόνια κυκλοφορίας. Η εταιρία εσωρούχων Victoria’s Secret διέκοψε επίσης το έντυπο διαφημιστικό της πριν από τρία χρόνια.

Τα τελευταία φυλλάδια θα διανεμηθούν αυτή την εβδομάδα σε έξι από τις 72 αγορές της H&M – Αυστρία, Ολλανδία, Γερμανία, Σουηδία, Φινλανδία και Νορβηγία. Η κυκλοφορία μειώθηκε σε όλες αυτές τις χώρες, ενώ η H&M είπε ότι η κατάργηση του καταλόγου θα συμβάλει επίσης στον περιορισμό των πρώτων υλών. Σημειώνεται ότι στις καλύτερες εποχές, ο κατάλογος διανέμονταν σε 18 αγορές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τα H&M φέρνουν έναν μυστικό κήπο σπίτι μας!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Απογείωση» για τη μετοχή της H&M μετά τα κέρδη έκπληξη