Είναι γνωστός ως ο «Μοναχικός Λύκος».

Ο Zhong Shanshan έχει εργαστεί στις κατασκευές, τη δημοσιογραφία, την παραγωγή φαρμάκων και την εμφιάλωση νερού. Οι τελευταίες δύο εργασίες του τον έκαναν έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, αλλά σπάνια αναφέρεται το όνομα του στον τύπο, δεν εμπλέκεται στην πολιτική και τα επιχειρηματικά του ενδιαφέροντα δεν έχουν σχέση με αυτά των άλλων πλούσιων οικογενειών, όπως των μεγιστάνων των ακινήτων.

Αυτό δεν έχει εμποδίσει την εταιρεία του, Nongfu Spring Co. να είναι δημοφιλής. Τα μπουκάλια με τα κόκκινα καπάκια πωλούνται σε όλη την Κίνα, παντού, από τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις μέχρι τα ξενοδοχεία πολυτελείας. Η εταιρεία αποδείχθηκε εξίσου δημοφιλής στους επενδυτές. Η αρχική δημόσια προσφορά της στο Χονγκ Κονγκ υπερκαλύφθηκε κατά 323 φορές μέχρι το τέλος της προηγούμενης βδομάδας και η τιμή της διαμορφώθηκε στην υψηλότερη τιμή του εύρους που είχε καθοριστεί.

Σύμφωνα με την τιμή των 21,50 δολαρίων Χονγκ Κονγκ (2,77 δολάρια), το μερίδιο 84% που είχε ο Zhong μετά από τη δημόσια εγγραφή, αξίας 26 δισ. δολαρίων, εκτίναξε την καθαρή αξία της περιουσίας του στα 38 δισ. δολάρια. Ο ίδιος είναι πλέον ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας, μετά τον Jack Ma του ομίλου Alibaba Holding Ltd. και τον Pony Ma της Tencent Holdings Ltd., σύμφωνα με την κατάταξη του Bloomberg Billionaires Index.

O Zhong, 65 ετών, μοιράστηκε την επιτυχία του. Στο ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας καταγράφονται 68 μέτοχοι εκτός από τον ίδιο, με ποσοστά που κυμαίνονται από 0,0063% ως 1,4%. Μερικοί απέκτησαν μετοχές πέρυσι, όταν ο ιδρυτής και η εταιρεία συμμετοχών που διαθέτει, μεταβίβασαν το 0,79% της Nongfu σε 33 άτομα στο πλαίσιο ενός προγράμματος ανταμοιβής του προσωπικού.

«Συχνά, οι ιδρυτές διαθέτουν κάποιες μετοχές ιδιωτικά πριν από τη δημόσια εγγραφή ή μπορεί να δώσουν δικαιώματα μετοχών σε παλαιούς υπαλλήλους προκειμένου να τους ανταμείψουν για την παραμονή τους στην εταιρεία την περίοδο που αυτή αναπτύσσονταν”, επισήμανε ο Clifford Ng, εταίρος στην Δικηγορική Εταιρεία Zhong Lun στο Χονγκ Κονγκ.

Οι πιο ωφελημένοι είναι τα μέλη της ευρύτερης οικογένειας του Zhong. Η Lu Xiaowei, η μεγαλύτερη αδελφή της συζύγου του, κατέχει ένα μερίδιο 1,4% αξίας 432 εκ. δολαρίων, ενώ άλλα δύο αδέλφια της έχουν μερίδια αξίας 428 εκ. δολαρίων έκαστο. Οι αδελφές του επιχειρηματία, Zhong Xiaoxiao και Zhong Xuanxuan, κατέχουν μετοχές της εταιρείας αξίας 428 εκ. δολαρίων και 214 εκ. δολαρίων, αντίστοιχα. Η γυναίκα και τα παιδιά του Zhong δεν είναι καταγεγραμμένοι ως μέτοχοι, αν και σύμφωνα με τα αρχεία ο γιος του είναι μη εκτελεστικό μέλος της διοίκησης.

Η Δημιουργία της Περιουσίας

Η αγορά των δημοσίων εγγραφών αποτελεί εδώ και καιρό σημαντική πηγή δημιουργίας πλούτου στην Κίνα, αλλά έχει υπερτροφοδοτηθεί φέτος, ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στους έξι μήνες μέχρι τον Ιούνιο, τουλάχιστον 24 άτομα έγιναν δισεκατομμυριούχοι από νέες δημόσιες εγγραφές στα χρηματιστήρια της Κίνας.

Η Κίνα δημιούργησε 158.000 εκατομμυριούχους μέσα σε μόλις έναν χρόνο, με τον συνολικό αριθμό τους να ξεπερνά τα 4,4 εκατομμύρια -οι περισσότεροι μετά από τις Η.Π.Α., σύμφωνα με το wealth report του 2019, της Credit Suisse AG.

Αυτή είναι μία χρονιά μετασχηματισμού για τον Zhong, ο οποίος είχε τον Ιανουάριο περιουσία αξίας 7 δισ. δολαρίων. Τον Απρίλιο, η Beijing Wantai Biological Pharmacy Enterprise Co., εταιρεία στην οποία απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, εισήχθη στο χρηματιστήριο της Σαγκάης, με αποτέλεσμα η περιουσία του να εκτιναχθεί στα 20 δισ. δολάρια στις αρχές Αυγούστου, καθώς η μετοχή σημείωσε τεράστια άνοδο 3.200%. Από τότε έχει περιορίσει τα κέρδη της, ωστόσο είναι ακόμη 24 φορές υψηλότερα από την τιμή της δημόσια εγγραφής.

Για τον Zhong, ο οποίος ίδρυσε την προκάτοχο εταιρεία της Nongfu το 1996, η δημιουργία της περιουσίας αυτής δεν ήταν δεδομένη. Η εκπαίδευση του σταμάτησε κατά την διάρκεια της πολιτιστικής επανάστασης της Κίνας και εργάστηκε σε αρκετές δουλειές πριν καταλήξει στο εμφιαλωμένο νερό.

Η εταιρεία του διέθεσε στην αγορά το πρώτο μπουκάλι εμφιαλωμένου νερού το 1997, από μία πηγή της επαρχίας Τσετσιάνγκ, που συνορεύει με την Σανγκάη. Από τότε έχει επεκταθεί σε 10 ακόμη πηγές εντός της χώρας. Μεταξύ του 2012 και του 2019, η Nongfu απέκτησε μερίδιο αγοράς 21% στο εμφιαλωμένο νερό σε όλη την Κίνα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε 24 δισ. γουαν (3,5 δισ. δολάρια) πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση κατά 37% σε σχέση με το 2017.

Η Nongfu έχει επίσης εξελιχθεί σε κορυφαία παραγωγό αναψυκτικών, με περίπου 40% από τα έσοδα της το 2019 να προέρχονται από προϊόντα όπως τσάγια, ποτά με βιταμίνες και χυμούς.

Οι μετοχές της θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται στο Χονγκ Κονγκ στις 8 Σεπτεμβρίου 2020.

Η εταιρεία ανέφερε στο ενημερωτικό της ότι η πανδημία και οι πρόσφατες πλημμύρες σε διάφορες κινέζικες επαρχίες έχουν πλήξει τις πωλήσεις, αλλά αυτές είναι προσωρινές αναταραχές, σύμφωνα με τον Kevin Kim, αναλυτή στα κεντρικά της Bloomberg. Η αυξανόμενη τάση για υγιεινή ζωή σε συνδυασμό με την αύξηση των εισοδημάτων και τους υψηλότερους μισθούς προμηνύουν ότι το φυσικό μεταλλικό νερό της Nongfu θα έχει καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με άλλα είδη πόσιμου νερού στα επόμενα χρόνια, τόνισε.

Επιμέλεια μετάφρασης: Αμαλία Σοφία Βερούτη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση