ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η απόφαση αυτή αποδείχθηκε σωτήρια. Η εταιρεία του, Rakus, σημείωσε άνοδο άνω του 4.800% την χρονιά που εισήχθη στην αγορά του Τόκιο και κατέγραψε μία από τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των εταιρειών του γενικού δείκτη της χώρας.
Ο Nakamura, ο οποίος κατέχει το 34% της εταιρείας λογισμικού που βασίζεται στο cloud και έχει τη θέση του προέδρου και του CEO, είδε την περιουσία του να εκτινάσσεται στα 1,9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον Bloomberg Billionaires Index.
Η Rakus, της οποίας οι μετοχές σημείωσαν άνοδο 6,3% την Τρίτη στο Τόκιο, είναι η τελευταία ιαπωνική start up εταιρεία που απέφερε τεράστια κέρδη στον ιδρυτή της, μετά την είσοδο των μετοχών της στο χρηματιστήριο. Αποτελεί επίσης ένα ακόμη παράδειγμα των πιο hot μετοχών της χώρας, που εφαρμόζουν τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη ή το cloud computing.
«Δεν πιστεύω ότι είναι αληθινό”, δήλωσε ο Nakamura, 48 ετών, για την περιουσία που δημιούργησε. «Ήθελα να μπορώ να τρώω έξω χωρίς να ανησυχώ για το κόστος», εξήγησε. “Είμαι πολύ ευγνώμων που δεν χρειάζεται πια”.
Η διαδρομή προς την επιτυχία
Ο Nakamura είπε ακόμη ότι ως παιδί του άρεσε να διαβάζει παραμύθια και αποφάσισε στο γυμνάσιο ότι ήθελε να γίνει επιχειρηματίας.
Αφού αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Kobe, εργάστηκε στον κολοσσό τηλεπικοινωνιών Nippon Telegraph & Telephone το 1996, αλλά παραιτήθηκε μετά από περίπου ένα χρόνο.
Ίδρυσε την εταιρεία προκάτοχο της Rakus το 2000, ως επιχείρηση που εκπαιδεύει μηχανικούς να χρησιμοποιούν το Linux, το λειτουργικό σύστημα ανοιχτού κώδικα.
Η επιχείρηση του δραστηριοποιήθηκε σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών email και ενός συστήματος που βοηθά στην αυτοματοποίηση της επεξεργασίας δεδομένων.
Το 2009, ξεκίνησε την τρέχουσα κύρια δραστηριότητά του, ένα πρόγραμμα λογισμικού που ονομάζεται Raku Raku Seisan, που σημαίνει «εύκολη, εύκολη διευθέτηση», το οποίο επιτρέπει στους εργαζόμενους να δημιουργούν αναφορές δαπανών στο διαδίκτυο. Αργότερα, η εταιρεία ανέπτυξε μια έκδοση για κινητά.
Το λογισμικό αρχικά δεν κατάφερε να αναπτυχθεί. Ο Nakamura, εν τω μεταξύ, αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στην Silicon Valley. Ανέπτυξε λογισμικό που βοηθά τις εταιρείες να δουν πόσο αποτελεσματικό είναι το μάρκετινγκ τους, στα κοινωνικά δίκτυα και να αποφασίζουν εάν θα διατηρήσουν ή θα αποσύρουν τις διαφημίσεις τους.
«Νόμιζα ότι χρειαζόμασταν μια αρχή στις υπερπόντιες αγορές», εξήγησε ο Nakamura.
Ωστόσο, η προσπάθεια του απέτυχε, καθώς δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τις νεοσύστατες επιχειρήσεις των ΗΠΑ, οι οποίες επενδύουν τεράστια χρηματικά ποσά στις δραστηριότητες τους.
«Ήταν πάρα πολύ για εμάς», είπε. «Συνειδητοποίησα ότι, λαμβάνοντας υπόψη τους πόρους που έχουμε, οι πιθανότητές μας να κερδίσουμε θα ήταν καλύτερες αν μεταφερόμασταν στην δική μας αγορά”.
Έτσι, τον Δεκέμβριο του 2015, η Rakus εισήχθη στην αγορά του Τόκιο.
Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης
Καθώς τα smartphone έγιναν πιο δημοφιλή στην Ιαπωνία, το Raku Raku Seisan απογειώθηκε. Σήμερα, η υπηρεσία έχει περισσότερους από 8.000 εταιρικούς πελάτες, σύμφωνα με την ίδια.
Ο αναλυτής της Goldman Sachs, Takashi Miyazaki, ξεκίνησε την κάλυψη της μετοχής με “ουδέτερη” σύσταση τον Οκτώβριο, λέγοντας ότι η Rakus έχει μεγάλες δυνατότητες μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Τον Μάρτιο, αναβάθμισε τη σύσταση του σε “αγορά”.
Η Rakus εκτιμά ότι περίπου 100.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ιαπωνία θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό εξόδων της. Ο πρώτος στόχος της είναι να κλείσει συνεργασίας με 20.000 από αυτές, δήλωσε ο Nakamura.
Η εταιρεία θα επωφεληθεί επίσης, από την εξ αποστάσεως εργασία, και τους υπαλλήλους που πρέπει να υποβάλουν αναφορές δαπανών στο διαδίκτυο, ανέφερε ο αναλυτής της Jefferies, Hiroko Sato, σε έκθεση του τον περασμένο μήνα.
Ωστόσο, ο Sato διατήρησε για τη μετοχή τη σύσταση “διακράτηση”, επισημαίνοντας ότι ήδη διαπραγματεύεται με premium σε σχέση με τις ανταγωνίστριες εταιρείες.
Η εταιρεία εμφάνισε λειτουργικά κέρδη 3,9 δισεκατομμυρίων γιεν (35,2 εκατομμύρια δολάρια) τη χρήση που έληξε τον Μάρτιο, υπερτριπλάσια σε σχέση με τα 1,2 δισ. γιεν που κατέγραψε ένα χρόνο νωρίτερα.
Πάντως ο Nakamura υποστηρίζει πως ότι και να γίνει στο μέλλον με την επιχείρηση του, το να είναι δισεκατομμυριούχος δεν θα αλλάξει τον τρόπο ζωής του.