Ο Ρώσος Denis Sverdlov, πρώην αναπληρωτής υπουργός, ήταν ήδη πλούσιος μέσω μίας start up τηλεπικοινωνιών όταν έστρεψε την προσοχή του στα ηλεκτρικά οχήματα και ίδρυσε την Arrival το 2015, με αποτέλεσμα να γίνει δισεκατομμυριούχος.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, διέθεσε περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια στην κατασκευάστρια φορτηγών και λεωφορείων, μέσω μιας εταιρείας επενδύσεων. Στη συνέχεια, το Νοέμβριο, την  συγχώνευσε με την CIIG Merger Corp, μια εταιρεία ειδικού σκοπού ή SPAC – με επικεφαλής τον Peter Cuneo, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Marvel Entertainment.

Η Arrival, η οποία δεν έχει ακόμη ξεκινήσει την πλήρη παραγωγή, αξίζει τώρα 15,3 δισεκατομμύρια δολάρια, υπερδιπλασιάζοντας την αποτίμησή της στις αρχές του προηγούμενου έτους. Ο Sverdlov, 42 ετών, ο οποίος θα ελέγχει τις περισσότερες μετοχές της εταιρείας -με έδρα το Λονδίνο- μόλις ολοκληρωθεί η συμφωνία, θα έχει περιουσία αξίας 11,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον Bloomberg Billionaires Index.

Οι μέτοχοι της CIIG πρόκειται να ψηφίσουν για την επικείμενη συγχώνευση σήμερα.

Οι SPAC – εισηγμένες εταιρείες οχήματα που συγχωνεύονται με ιδιωτικές επιχειρήσεις για να τις κάνουν δημόσιες – έχουν συγκεντρώσει περίπου 85 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Αθλητές και καλλιτέχνες, όπως ο Alex Rodriguez, ο Shaquille O’Neal και ο Sammy Hagar, έχουν ιδρύσει εταιρείες οχήματα, σε συνεργασία με πολύ πλούσιους επιχειρηματίες, συμπεριλαμβανομένου του διαχειριστή hedge fund, William Ackman και του πρώην προέδρου της Goldman Sachs, Gary Cohn.

Η Arrival δεν είναι η μόνη εταιρεία που εξασφαλίζει τεράστια κέρδη μέσω μίας SPAC. Η start up με ιπτάμενα ταξί Archer Aviation είδε την αποτίμηση της να εκτοξεύεται από τα 16 εκατ. δολάρια τον Απρίλιο του 2020 σε 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω μιας συγχώνευσης που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα με μια εταιρεία SPAC.

Η εκτιμώμενη αποτίμηση της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων Lucid Motors, η οποία πρόσφατα συμφώνησε να συγχωνευτεί με μία SPAC με επικεφαλής τον πρώην τραπεζίτη της Citigroup, Michael Klein, ξεπέρασε τα 55 δισεκατομμύρια δολάρια μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας, χρηματιστηριακή αξία μεγαλύτερη από αυτή της Ford Motor.

Οι αμερικανικές εισηγμένες έχουν πρωταγωνιστήσει στην έκρηξη των SPAC, αλλά τα χρηματιστήρια της Ευρώπης προσπαθούν τώρα να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Το φαινόμενο, ωστόσο, αρχίζει να παρουσιάζει προβλήματα. Ο δείκτης IPOX SPAC – ο οποίος παρακολουθεί την απόδοση μιας ευρείας ομάδας εταιρειών οχημάτων – έχει μειωθεί σχεδόν κατά 20% από το υψηλό του Φεβρουαρίου. Πολλοί θεωρούν τον πολλαπλασιασμό τέτοιων εταιρειών ως ένα παρακλάδι των κεντρικών τραπεζών που πλημμυρίζουν τις οικονομίες με νέα κεφάλαια κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ορισμένες πρόσφατες συγχωνεύσεις με SPAC αντιμετώπισαν χλιαρή αντίδραση από τους επενδυτές Η Cerberus Telecom Acquisition Corp. και η Motion Acquisition Corp. διαπραγματεύτηκαν και οι δύο κάτω από την παραδοσιακή τιμή IPO των SPAC, τα 10 δολάρια, μετά την ανακοίνωση των συγχωνεύσεων την περασμένη εβδομάδα.

Η αποτίμηση της Arrival προκύπτει εν μέρει από τις εκπληκτικές αξιολογήσεις για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων κατά το προηγούμενο έτος, αν και η αύξηση των αποδόσεων των ομολόγων τις τελευταίες εβδομάδες έχει επηρεάσει τον κλάδο.

Οι μετοχές της CIIG έχουν χάσει περισσότερο από το 1/5 της υψηλής τιμής ρεκόρ που κατέγραψαν τον Δεκέμβριο. Μέχρι την ανακοίνωση της συγχώνευσης των εταιρειών, ο Sverdlov είχε χρηματοδοτήσει ως επί το πλείστον το fund μόνος του.

Η Arrival, η οποία σχεδιάζει να ξεκινήσει τη δοκιμή ορισμένων οχημάτων της σε δημόσιους δρόμους φέτος, δήλωσε ότι μπορεί να αποφύγει τις οικονομικές παγίδες που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι κατασκευαστές οχημάτων, κατασκευάζοντας μικρά εργοστάσια που κοστίζουν πολύ λιγότερο από αυτά που φτιάχνουν οι μεγάλες, εμπορικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η start up στοχεύει να έχει 31 εργοστάσια έως το 2024 και ελπίζει να αρχίσει να καταγράφει κέρδη αρκετά νωρίτερα.

“Υπάρχουν περισσότερες από 560 πόλεις στον κόσμο που έχουν πληθυσμό άνω του 1 εκατομμυρίου ανθρώπων, και κάθε μία από αυτές τις πόλεις θα μπορούσε να έχει ένα μικρό εργοστάσιο που θα παράγει 10.000 οχήματα ειδικά προσαρμοσμένα για τις ανάγκες αυτής της αγοράς”, δήλωσε πρόσφατα ο Sverdlov. “Αυτό το μοντέλο μπορεί να είναι τόσο εύκολο να αναπτυχθεί, όσο τα McDonald’s ή τα Starbucks.”

Διαβάστε ακόμα:

Έγιναν δισεκατομμυριούχοι πουλώντας βασικά προϊόντα σε τιμές μέχρι 3,4 δολάρια – Ο ρόλος της Goldman Sachs

Γόβες στιλέτο, sneakers και μπότες δημιουργούν… δισεκατομμυριούχους

Οι αδελφοί επιχειρηματίες που έγιναν δισεκατομμυριούχοι όταν επένδυσαν στον κλάδο της υγείας

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση