ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι πωλήσεις αυτό το τρίμηνο ενδέχεται να μειωθούν, καθώς τα κλειστά εργοστάσια στο Βιετνάμ εμποδίζουν την Nike να ανταποκριθεί στη ζήτηση των καταναλωτών, δήλωσε την Πέμπτη η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι η ετήσια ανάπτυξη της θα κυμανθεί σε μονοψήφια ποσοστά και όχι σε διψήφια που ήταν ο αρχικός της στόχος.
Το κλείσιμο των εργοστασίων στο Βιετνάμ λόγω της αναζωπύρωσης του Covid πλήττει έντονα τους κατασκευαστές αθλητικών ειδών. Η Adidas προμηθεύτηκε πέρυσι περίπου το ένα τρίτο της παραγωγής της από εκεί. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Puma, Bjorn Gulden δήλωσε τον Ιούλιο ότι η εταιρεία προσπαθούσε να καλύψει μέσω της Κίνας την μειωμένη παραγωγή της στο Βιετνάμ.
Η μετοχή της Nike υποχώρησε κατά 3,9% και διαμορφώθηκε στα 153,32 δολάρια στις μετασυνεδριακές συναλλαγές στη Νέα Υόρκη. Ο τίτλος έχει ενισχυθεί κατά 13% από τις αρχές του έτους.
Η Adidas υποχώρησε κατά 2,7% και η Puma κατέγραφε απώλειες 2,9% στη Φρανκφούρτη νωρίτερα.
Τα προβλήματα
Ο Οικονομικός Διευθυντής της Nike, Matthew Friend περιέγραψε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, κατά τη διάρκεια συνομιλίας της εταιρείας με αναλυτές.
Τα περισσότερα εργοστάσια της Nike στο Βιετνάμ παραμένουν κλειστά λόγω κυβερνητικών περιορισμών και η εταιρεία έχει χάσει περίπου 10 εβδομάδες παραγωγής από τα μέσα Ιουλίου, επισήμανε. Η διοίκηση της δεν αναμένει ότι οι εγκαταστάσεις θα ανοίξουν ξανά μέχρι τον Οκτώβριο και θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να αυξήσουν την παραγωγή.
Οι χρόνοι αποστολής από την Ασία στη Βόρεια Αμερική, επιδεινώθηκαν στο τρίμηνο, και διπλασιάστηκαν σε 80 ημέρες λόγω της συμφόρησης των λιμένων και των σιδηροδρόμων και της έλλειψης εργατικού δυναμικού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλά αποθέματα να παραμένουν στη διαμετακόμιση, ενώ τα περιθώρια επλήγησαν από τις μεγάλες προσαυξήσεις των θαλάσσιων ναύλων.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 12% στα 12,2 δισεκατομμύρια δολάρια τους τρεις μήνες έως τον Αύγουστο μετά την νομισματική προσαρμογή, χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών για 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η επιστροφή στις αθλητικές δραστηριότητες
Η Nike έχει κερδίσει έδαφος τα τελευταία τρίμηνα, καθώς τα αθλήματα ξεκίνησαν και πάλι, με τους αθλητές να γεμίζουν τα αθλητικά κέντρα και τα παιδιά να επιστρέφουν στα σχολικά γήπεδα. Αυτή η εξέλιξη οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης για αθλητικά παπούτσια και ρούχα σε όλο τον κόσμο. Τώρα, η προοπτική να καλύψει την έντονη ζήτηση των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των μηνών των διακοπών, φαίνεται πολύ δύσκολη.
Οι περικοπές στη διανομή χονδρικής έδωσαν ώθηση στα απευθείας κανάλια της Nike προς τους καταναλωτές, που αυξήθηκαν κατά 25% αυτό το τρίμηνο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας
- Τα 4+1 νέα «υπερόπλα» της ΑΑΔΕ για την φοροδιαφυγή το 2025 – Έρχεται η ειδική ομάδα «ΔΕΟΣ» για τις μεγάλες υποθέσεις
- Καιρός: Συννεφιασμένος με λίγες βροχές – Χωρίς αξιόλογες μεταβολές η θερμοκρασία
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο