ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι εταιρείες Microsoft Corp., Nike Inc., Starbucks Corp., Unilever NV και Danone SA ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μία κοινοπραξία που θα έχει στόχο την κοινή χρήση πόρων και ενεργειών για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Πρόκειται για μία κίνηση που πραγματοποιούν μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, οι οποίες έχουν δεσμευτεί να αναλάβουν δράση κατά της κλιματικής αλλαγής.
Ο όμιλος, με την ονομασία Transform to Net Zero, περιλαμβάνει επίσης την αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz, τον δανέζικο ναυτιλιακό κολοσσό Moller-Maersk, την ινδική εταιρεία πληροφορικής Wipro και τη βραζιλιάνικη εταιρεία καλλυντικών Natura που έχει στην ιδιοκτησία της την Avon.
Η συμμαχία που στοχεύει να στρατολογήσει και άλλα μέλη, θα συνεργαστεί με τη Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Environmental Defense Fund και θα μοιράζεται πληροφορίες για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, θα επενδύει στην τεχνολογία μείωσης του άνθρακα και θα συντονίζει τους στόχους της δημόσιας πολιτικής.
Τον περασμένο Ιανουάριο η Microsoft ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να πετύχει αρνητικές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2030 -απομακρύνοντας περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα από αυτόν που εκπέμπει. Επίσης, η κατασκευάστρια software διέθεσε κεφάλαια 1 τρισ. δολαρίων σε ένα ταμείο για την κλιματική καινοτομία, με στόχο να επενδύσει σε τρόπους μείωσης και κατάργησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Πρόκειται για ένα από τα πιο επιθετικά εταιρικά σχέδια.
Μέχρι το 2050, η Microsoft σκοπεύει να αφαιρέσει το ισοδύναμο όλων των εκπομπών της από την ίδρυση της, το 1975. Η Amazon.com έχει επίσης δεσμευτεί να γίνει εταιρεία μηδενικών εκπομπών άνθρακα και έχει στρατολογήσει κι άλλες εταιρείες.
Και οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί δέχτηκαν πυρά από ακτιβιστές επειδή συνεχίζουν να παρέχουν υπηρεσίες cloud-computing σε μεγάλους παραγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.