ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σκεφτείτε λίγο και τους έρμους τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στο Χονγκ Κονγκ. Η αγορά των θέσεων πάρκινγκ είναι πιο καυτή από ποτέ, καθώς μία μόνο θέση σε μία πολυτελή δομή στο προάστιο Ho Man Tin της Kowloon άλλαξε χέρια για το ποσό-ρεκόρ των 6 εκατομμυρίων δολαρίων Χονγκ Κονγκ (765.000 αμερικανικά δολάρια).
“Είναι τρελό”, είπε ο Darrin Woo, συλλέκτης κλασικών αυτοκινήτων που έστειλε τη λιμουζίνα του Mercedes-Benz 600 Pullman του 1968 και ένα κατακόκκινο Fiat Abarth του 1957 στην Καλιφόρνια για να γλιτώσει το κόστος αποθήκευσης. “Να αγοράσω μία θέση πάρκινγκ; Με τίποτα. Θα μπορούσα να αγοράσω πέντε αυτοκίνητα με τόσα λεφτά”.
Η μέση θέση πάρκινγκ τώρα στοιχίζει περίπου 2,25 εκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ, μία τιμή εξαπλάσια και πλέον σε σχέση με το 2006. Αυτό κάνει την αγορά ακινήτων της πόλης, που είναι η πιο ακριβή του κόσμου, να μοιάζει αστεία συγκριτικά. Οι τιμές των ακινήτων αυξήθηκαν μόλις κατά 3,4 φορές κατά την ίδια περίοδο. Στο πρώτο μισό του έτους, θέσεις πάρκινγκ αξίας 10,3 δισ. δολαρίων Χονγκ Κονγκ άλλαξαν χέρια, έναντι 6,58 δισ. κατά την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τη Midland Realty Services Ltd.
Κατηγορούν τους κτηματομεσίτες
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα. Στο Μανχάταν οι θέσεις σε ένα πολυτελές συγκρότημα στον αριθμό 42 της οδού Crosby στο Σόχο διαφημίζονται έναντι 1 εκατομμυρίου δολαρίων, σύμφωνα με τους New York Times. Μεσίτης που χειρίζεται πωλήσεις για το συγκρότημα αρνήθηκε να σχολιάσει.
Οι κτηματομεσίτες του Χονγκ Κονγκ φταίνε εν μέρει. Βγάζουν περισσότερα χρήματα χτίζοντας διαμερίσματα παρά γκαράζ, επομένως ο λόγος των θέσεων πάρκινγκ προς τις κατοικίες έχει μειωθεί, είπε ο Denis Ma, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας του Χονγκ Κονγκ Jones Lang LaSalle Inc.
Ο αριθμός των θέσεων πάρκινγκ αυξήθηκα κατά μόλις 9,5%, στις 743.000, από το 2006 ως το 2016, κι ενώ ο πληθυσμός των ιδιωτικών αυτοκινήτων εκτοξεύθηκε κατά 49% στα 536.025, σύμφωνα με έκθεση του Τμήματος Μεταφορών της πόλης.
Οι κάτοικοι του Χονγκ Κονγκ είναι συνηθισμένοι στις πανάκριβες τιμές. Η πόλη διατηρεί την αμφιβόλου αξίας διάκριση της πιο ακριβής αγοράς ακινήτων εδώ και οκτώ συνεχή χρόνια. Οι κάτοικοι είναι γνωστοί για τιε ασυνήθιστες επενδύσεις τους, όπως μενταγιόν για ταξί και οχήματα για γκολ που στοιχίζουν ως και 255.000 δολάρια.
Χαρτόσημα
Οι καιροσκόποι επιδεινώνουν το πρόβλημα. Τα πάρκινγκ έχουν εξελιχθεί σε μία ελκυστική εναλλακτική στα ακίνητα τα τελευταία χρόνια, ειδικά αφού η κυβέρνηση επέβαλε πρόσθετους φόρους και πιο στενά “ταβάνια” στις υποθήκες έως και 50% για να χαλιναγωγήσει τις τιμές των ακινήτων.
Ένα πάρκινγκ που στοιχίζει 2,25 εκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ επιφέρει φόρο χαρτοσήμου 3%, όταν οι φόροι για την αγορά κατοικίας μπορούν να φτάσουν και το 30%. Και υπάρχει ένας επιπλέον φόρος 15% για την πώληση ακινήτου εντός ενός χρόνου, από τον οποίο τα πάρκινγκ εξαιρούνται.
“Είναι μία ευκαιρία για βραχυπρόθεσμες επενδύσεις που οι κατοικίες δεν μπορούν να δώσουν”, είπε ο Patrick Wong, αναλυτής ακινήτων του Bloomberg Intelligence στο Χονγκ Κονγκ. “Η απόδοση δεν είναι και τόσο υψηλή, αλλά όταν μιλάς για αύξηση της αξίας του κεφαλαίου, ποιος νοιάζεται για την απόδοση;”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιατί εξαφανίστηκαν οι 30 χώρες της Folli Follie;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θανάσης Παπανικολάου: Ο αποτελεσματικός manager της MIG που κατάφερε να πουλήσει το «Υγεία» σε τιμή… 525% πιο πάνω από εκεί που τη βρήκε
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Απίστευτη πρόκληση από την Άγκυρα: Δώστε τους οκτώ, για να έχουν δίκαιη δίκη οι δύο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike