Στην κρύα, σκοτεινή Φινλανδία, στη μέση της πανδημίας, οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Meyer Turku έχουν σκληρή δουλειά, καθώς προσπαθούν να τοποθετήσουν ένα τρενάκι λούνα παρκ πάνω σε ένα κρουαζιερόπλοιο. Κάποιοι προσπαθούν να εγκαταστήσουν ένα ζυθοποιείο που θα μπορεί να παράγει μπύρες με φιλτραρισμένο θαλασσινό νερό. Όλα αυτά προορίζονται για ένα πλοίο που θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 6.500 επιβάτες.

Η δουλειά τους στο ναυπηγείο έχει πλέον ολοκληρωθεί: Το Mardi Gras, το μεγαλύτερο “Fun Ship” της Carnival Cruise Lines, είναι έτοιμο να σαλπάρει. Φυσικά, θα περάσουν μήνες μέχρι να ταξιδέψουν οι πρώτοι του επιβάτες. Υπάρχουν ακόμη πολλά ερωτήματα σχετικά με το πότε τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) θα άρουν τις απαγορεύσεις και θα επιτρέψουν στα πλοία να ταξιδέψουν.

Η Carnival σχεδιάζει ένα ξεκινήσει και πάλι τον Απρίλιο, με εβδομαδιαία δρομολόγια σε όλη την Καραϊβική. Αυτός ο στόχος μπορεί, ωστόσο, να αποτελεί ένα όνειρο θερινής νυκτός, δεδομένου ότι τα CDC θα απαιτήσουν από όλα τα πλοία να υποβάλουν αίτηση για πιστοποιητικά τα οποία δεν έχουν καθοριστεί ακόμη, και να πραγματοποιήσουν δοκιμαστικές κρουαζιέρες για να αποδείξουν ότι βρίσκονται σε ετοιμότητα όσον αφορά την πανδημία. Υπάρχει επίσης το ζήτημα του κλεισίματος των συνόρων και το γεγονός ότι ουσιαστικά κανένα πλοίο που έχει αποπλεύσει από το λιμάνι δεν κατόρθωσε να επιστρέψει χωρίς επιβεβαιωμένο κρούσμα Covid-19.

Ανεξάρτητα από το πότε κάνει το παρθενικό του ταξίδι, το βέβαιο είναι ότι το Mardi Gras θα είναι το πιο εντυπωσιακό και διασκεδαστικό καινούργιο κρουαζιερόπλοιο του 2021.

Εκτός από το τρενάκι που θα βρίσκεται στο κατάστρωμα, το πλοίο αξίας 950 εκατομμυρίων δολαρίων και χωρητικότητας 180.000 τόνων – το οποίο θα έχει 1,5 φορές το μέγεθος του επόμενου μεγαλύτερου πλοίου της Carnival – διαθέτει δύο θέατρα, πέντε νεροτσουλήθρες, εναέρια τροχαλία και ένα Fiat του 1972 σταθμευμένο -για τις ανάγκες των φωτογραφιών του Instagram– σε μια εσωτερική «πλατεία».

φωτογραφία: Carnival

Θα είναι επίσης το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στη Βόρεια Αμερική που θα λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο εξαλείφει έως και 20% τις εκπομπές άνθρακα, σε σύγκριση με το καύσιμο πλοίων, ντίζελ. Αυτό θα καταστήσει το Mardi Gras ως το «πιο πράσινο» megaship που θα πλέει από τις ΗΠΑ προς την Καραϊβική και το Μεξικό.

Το νέο πλοίο της Carnival, θα είναι πιο πολυτελές. Οι παλαιότερες πλαστικές κουρτίνες στις καμπίνες, έχουν αντικατασταθεί από γυάλινες πόρτες στα ντους. Επίσης, όσοι έχουν τη δυνατότητα θα μπορούν να απολαύσουν με 7.000 δολάρια την εβδομάδα, τις δύο νέες σουίτες Excel που διαθέτουν δικά τους υδρομασάζ εξωτερικού χώρου σε στυλ πισίνας και έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο ηλιοθεραπείας με πολυτελείς ξαπλώστρες και καμπάνες.

φωτογραφία: Carnival

Επίσης θα αποχωρεί και θα επιστρέφει από ένα τερματικό σταθμό με γυάλινα τοιχώματα, αξίας 155 εκατ. δολαρίων στο Port Canaveral, μία ώρα ανατολικά του Ορλάντο, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο μεμονωμένο κατασκευαστικό έργο, στην 65ετή ιστορία του λιμανιού.

Μέχρι στιγμής, τα σχέδια προστασίας του πλοίου από την πανδημία περιλαμβάνουν ένα υπερσύγχρονο ιατρικό κέντρο – το μεγαλύτερο στον στόλο της Carnival. Ωστόσο, οι επισκέπτες που αναζητούν συγκεκριμένες προφυλάξεις θα διαπιστώσουν ότι δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένες πληροφορίες.

Τρενάκι λούνα παρκ

Το τρενάκι λούνα παρκ θα μεταφέρει δύο επιβάτες σε μηχανάκια πάνω σε μια πίστα 800 ποδιών, με απότομες πτώσεις, στροφές και φουρκέτες γύρω από το τεράστιο φουγάρο του πλοίου. Οι αναβάτες θα μπορούν να ελέγχουν την ταχύτητα -που φτάνει στα 40 χλμ/ώρα- με ένα γκάζι.

«Στο Λας Βέγκας, δίπλα στην πισίνα, μπορείτε να ακούσετε τον θόρυβο και τους κραδασμούς από ένα τρενάκι λούνα παρκ. Δεν το θέλαμε αυτό σε ένα πλοίο », λέει ο Ben Clement, αντιπρόεδρος της Carnival, που βοήθησε στην υλοποίηση της ιδέας.

φωτογραφία: Carnival

Στη συνέχεια, ο Clement συνάντησε την Maurer Rides, μια γερμανική εταιρεία με μοναδικά αυτοκινούμενα συστήματα που κατόρθωσε να κάνει το τρενάκι πρακτικά θόρυβο. «Αντί να δουλεύει με αλυσίδες, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα», εξηγεί ο Clement. «Ήταν πολύ πιο αθόρυβο από οτιδήποτε άλλο είδαμε, και ήταν αρκετά ασφαλές και ελαφρύ για να το βάλεις πάνω στο πλοίο».

Το τρενάκι κατασκευάστηκε, συναρμολογήθηκε και δοκιμάστηκε στην ξηρά στη Γερμανία, συναρμολογήθηκε ξανά πάνω στο πλοίο στη Φινλανδία και στη συνέχεια έγιναν δοκιμές εν πλω.

«Κάναμε πολλές τροποποιήσεις, προσαρμογές για να βεβαιωθούμε ότι θα ανταποκρίνεται στις συνθήκες του πλοίου», λέει ο Clement.

Οι 6.500 επιβάτες

Με έως και 6.500 επισκέπτες στο πλοίο, η εύρεση ενός τρόπου διάχυσης του πλήθους αποτέλεσε τη βασική ανησυχία για το Mardi Gras. Στην εποχή του Covid-19, αυτό το πρόβλημα έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία.

Ο σχεδιασμός, που καταρτίστηκε πριν από πέντε χρόνια, διαθέτει έξι θεματικές «ζώνες».

Διαθέτει ένα ζωντανό κλαμπ τζαζ, ένα μπαρ που σερβίρει κοκτέιλ που αλλάζουν χρώμα, ενώ οι επισκέπτες που επιθυμούν να πληρώσουν a la carte τιμές στο πρώτο μπιστρό του σεφ διασημοτήτων Emeril Lagasse, θα μπορούν να δειπνήσουν με ωμά στρείδια, jambalaya και άλλα θαλασσινά.

Στην κορυφή του πλοίου βρίσκεται το Ultimate Playground, το οποίο εκτός από το τρενάκι διαθέτει πέντε νεροτσουλήθρες, ένα μίνι γκολφ και ένα γήπεδο μπάσκετ.

Άλλες θεματικές ζώνες είναι οι Italy, South Pacific και Grand Central. Η τελευταία είναι ένα κεντρικός χώρος, με αίθριο, που διαθέτει τρία καταστρώματα από γυαλί, που εκτείνονται από το δάπεδο μέχρι την οροφή που προβάλλει η θάλασσα. Το πρωί σερβίρει καφέ και κοκτέιλ και το βράδυ μετατρέπεται σε θέατρο.

Οι επιβάτες θα είναι διασκορπισμένοι σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους όπου υπάρχουν δεκάδες εστιατόρια και μπαρ, συμπεριλαμβανομένου ενός εξωτερικού χώρου που ονομάζεται Street Eats, όπου θα βρίσκονται υπαίθρια κιόσκια που θα σερβίρουν street food, όπως bao, falafel και κεμπάπ.

Όσον αφορά το όνομα του πλοίου, είναι φόρος τιμής στο πρώτο πλοίο της ιστορίας της Carnival. Το TSS Mardi Grasχωρητικότητας 1.240 επιβατών, το οποίο απέπλευσε από το Μαϊάμι το 1972. Η Carnival ελπίζει ότι το τρενάκι θα αποτελέσει θέμα συζήτησης.

φωτογραφία: Carnival