ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, η Lufthansa, ανακοίνωσε αναθεωρημένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 1,65 δισ. ευρώ για το 2024, μειωμένα κατά 39% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εκτιμά, ωστόσο, ότι η κερδοφορία θα ανακάμψει το 2025 χάρη στην υψηλή ζήτηση.
Η διοίκηση της Lufthansa απέδωσε τη μειωμένη κερδοφορία στο υψηλό κόστος του προσωπικού, στις καθυστερήσεις και στις ακυρώσεις πτήσεων και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τη Μέση Ανατολή και την Ασία.
«Η εταιρεία αναμένει πως η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια θα παραμείνει υψηλή, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στην θετική τάση που παρουσιάζουν οι κρατήσεις στις αρχές του 2025», ανέφερε η Lufthansa, προσθέτοντας ότι το 2025 θα είναι έτος μετάβασης, καθώς τα σχέδια εξοικονόμησης δαπανών αναμένεται να επιδράσουν θετικά στην κερδοφορία.
Η Lufthansa ανακοίνωσε επίσης ότι θα αυξήσει τις θέσεις στις επιβατικές αερογραμμές περίπου κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει θετικά τα έσοδα. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα παραμείνουν στο ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την εταιρεία. Η Lufthansa σκοπεύει να δώσει μέρισμα 30 σεντς ανά μετοχή.
Αντιμέτωπη με τη μειωμένη δραστηριότητα, η Lufthansa έχει ενεργοποιήσει ένα σχέδιο εξοικονόμησης δαπανών, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός φέρνει μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων και τα εταιρικά ταξίδια δεν έχουν ανακάμψει πλήρως μετά την πανδημία. Η εταιρεία κατάργησε την καθημερινή πτήση από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο, καθώς χρησιμοποιεί παλαιότερα αεροσκάφη με μεγάλη κατανάλωση καυσίμου για τη συγκεκριμένη πτήση, γεγονός που καθιστά το εν λόγω δρομολόγιο μη κερδοφόρο.
Η Lufthansa είχε αναθεωρήσει την πρόβλεψη για το σύνολο του έτους τον Ιούλιο, δηλώνοντας ότι η επίτευξη ισοσκελισμένων αποτελεσμάτων για τη φερώνυμη γερμανική μονάδα της θα είναι «όλο και πιο δύσκολη» το 2024.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας σήμαινε ότι η Lufthansa δεν πέτυχε τους στόχους κερδοφορίας που είχε θέσει στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάκαμψης από την πανδημία του κορπνοϊού. Τα προσαρμοσμένα κέρδη της αεροπορικής εταιρείας για το 2024 ήταν στο 4,4%, κάτω από τον στρατηγικό στόχο του 8%.
Η Lufthansa ανέφερε ότι θα προσπαθήσει να επιστρέψει στον στόχο αυτόν, προσθέτοντας ότι το 2025 θα είναι έτος μετάβασης με τις προσπάθειες να επικεντρώνονται περισσότερο στη βελτίωση των λειτουργιών στην κύρια αεροπορική εταιρεία, παρά στην ενίσχυση των επιδόσεων κερδοφορίας.
Άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν ανακοινώσει μεικτά αποτελέσματα τους τελευταίους μήνες. Η International Airlines Group, μητρική της British Airways, ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ το 2024, υποστηριζόμενη από τη δυναμική ζήτηση για υπερατλαντικά ταξίδια. Ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Wizz Air παρουσίασε ζημίες ύψους 237,9 εκατομμυρίων ευρώ, τις οποίες απέδωσε κατά κύριο λόγο στις ακινητοποιήσεις αεροσκαφών λόγω προβλημάτων στους κινητήρες.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η οικονομική αβεβαιότητα, τα υψηλά κόστη και οι συνεχιζόμενες επιχειρησιακές προκλήσεις ενδέχεται να δημιουργήσουν περαιτέρω αναταράξεις για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες το 2025. Ενώ η ζήτηση παραμένει ανθεκτική σε κάποια επίπεδα, ιδίως στα premium ταξίδια, οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πιέσεις από τις τιμές καυσίμων, το κόστος εργασίας και τους γεωπολιτικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα του εναέριου χώρου.
Διαβάστε επίσης:
Κίνα: Φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης για το 2025 παρά τους δασμούς Τραμπ – Τι λένε οι αξιωματούχοι
Αλλάζουν όλα στις προσφορές στα σούπερ μάρκετ – Τι θα γίνει με τις εκπτώσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Quiet Hour»: Η Κωτσόβολος μειώνει τα αισθητηριακά ερεθίσματα στα καταστήματά της για μία συμπεριληπτική εμπειρία αγορών
- Η Harley-Davidson γίνεται μέρος του brand portfolio του Fais Group στην Αττική
- Μάχη για ισότητα από το χθες στο σήμερα
- Frigoglass: Μέχρι τέλη Ιουνίου το deal με Provisiona Iberia και Serlusa Refrigerantes
