ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η έμπειρη program manager αγώνων σπορ αυτοκινήτων, με πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού, δηλώνει ότι μόνο τα τελευταία χρόνια ένιωσε αρκετά σίγουρη για να δείξει στους σκληροτράχηλους συναδέλφους της μια πιο ήπια πλευρά της.
«Όταν ήμουν νεότερη, έκανα ό,τι μπορούσα για να ξεφύγω από οτιδήποτε θεωρείτο θηλυκό – δεν ήθελα να φαίνομαι πολύ κορίτσι», λέει η Klauser, γεννημένη στο Μέριλαντ, που εργάζεται στην General Motors εδώ και 13 χρόνια. Ξεκίνησε ως νέα μηχανικός, προχώρησε στην αντιμετώπιση ζητημάτων μετάδοσης κίνησης και στη συνέχεια διεύθυνε τις ομάδες Cadillac και Camaro που αγωνίστηκαν (και συχνά κέρδιζαν) σε αγώνες όπως ο Rolex 24 Hours και το αμερικανικό πρωτάθλημα IMSA Michelin Pilot Challenge.
Η Klauser αποκάλυψε την «μαλακότερη» πλευρά της, μοιράζοντας γλυκά ως ανταμοιβή στα μέλη της ομάδας και στους υπαλλήλους όταν διαχειριζόταν προγράμματα αγώνων για την GM. Ωστόσο, αντί η κίνηση αυτή να υπονομεύσει την εξουσία της στον ανδροκρατούμενο χώρο που εργάζεται, τα σπιτικά της μπισκότα την έκαναν αγαπητή, υποστηρίζει.
«Όταν ήμουν πιο νέα, κατάφερα να αναδειχθώ σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο”, επισημαίνει η Klauser. «Αλλά συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν πολλά οφέλη από τα χαρακτηριστικά που θεωρούνται κατά βάση γυναικεία. Ένα από αυτά είναι να αφιερώσετε πραγματικά χρόνο για να γνωρίσετε άτομα με τα οποία συνεργάζεστε—να νοιάζεστε για αυτούς ως άτομα και για τους ανθρώπους που αγαπούν. Το να μπορώ να φέρω σε επαφή δύο ανθρώπους που θέλουν το ίδιο πράγμα και θα μπορέσουν να πετύχουν πιο γρήγορα στη μεταξύ τους συνεργασία, είναι κάτι στο οποίο ήμουν πάντα καλή”, συμπληρώνει.
Η νέα πρόκληση
Η Klauser θα χρειαστεί να επιστρατεύσει όλες τις γνώσεις που απέκτησε στην General Motors, προκειμένου να οδηγήσει στη νίκη την Cadillac στο Le Mans το 2023, όπου το ισχυρό brand θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους διεθνείς θρύλους των αγώνων δρόμου, όπως οι Acura, Audi, BMW και Porsche.
Ο αγώνας πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το 1923 κοντά στην πόλη Le Mans της Γαλλίας, και είναι ο παλαιότερος αγώνας αντοχής στον κόσμο και, μαζί με το Indianapolis 500 και το Grand Prix του Μονακό, αποτελούν το Triple Crown of Motorsport.
Το αυτοκίνητο που κερδίζει στον αγώνα Le Mans είναι αυτό που καλύπτει τη μεγαλύτερη απόσταση σε πίστα 8,5 μιλίων σε 24 ώρες. Οι περισσότεροι οδηγοί καταγράφουν πάνω από 5.000 χιλιόμετρα (3.107 μίλια). Η διοργάνωση του 2023 θα είναι η εκατονταετηρίδα του πιο διάσημου και εξαντλητικού αγώνα αυτοκινήτου αντοχής στον κόσμο, που έγινε γνωστός στην ταινία του Χόλιγουντ, Ford v Ferrari. Η Porsche έχει τις περισσότερες νίκες, 19 συνολικά. Η Audi έχει κερδίσει 13 φορές. Η Ferrari έχει εννέα απόλυτες νίκες.
Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υβριδική τεχνολογία ανταγωνίζονται εκεί για δεκαετίες, οπότε η είσοδος του υβριδικού πρωτοτύπου της Cadillac δεν αποτελεί επανάσταση, αν και θα βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Η Cadillac τερμάτισε στην απογοητευτική 9η και 12η θέση την τελευταία φορά που πήρε μέρος στο συγκεκριμένο αγώνα, το 2002.
Ευοίωνες ενδείξεις
«Δυστυχώς, η πρόκλησή που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι η έλλειψη εμπειρίας σε αυτούς τους αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου”, τονίζει η Klauser. «Έχοντας την εποπτεία όλων των προγραμμάτων των σπορ αυτοκινήτων [στο παρελθόν], είμαστε σε θέση να μεταφέρουμε πολλές γνώσεις, οπότε αυτά είναι καλά νέα. Αλλά μέχρι να βρεθείς εκεί και να το ζήσεις από πρώτο χέρι, δεν είναι το ίδιο με το να σου περιγράφουν τι πρέπει να περιμένεις”.
Η Klauser αρνείται να κάνει εικασίες σχετικά με το ποιοι οδηγοί θα πάρουν μέρος στους αγώνες τη σεζόν 2023. Στους αγώνες για την επόμενη χρονιά, η ομάδα της Cadillac θα περιλαμβάνει τους δοκιμασμένους στο χρόνο Rengar Van der Zande (Ολλανδία), Sebastien Baude (Γαλλία), Earl Bamber (Νέα Ζηλανδία) και Alex Lynn (Η.Β.). Στο μεταξύ, η Klauser εργάζεται με την ομάδα της για να βελτιώσει το αγωνιστικό αυτοκίνητο και να θέσει τις βάσεις για την αγωνιστική σεζόν του 2023 επεξεργαζόμενη προϋπολογισμούς, πόρους, στόχους και αναγνωρισιμότητα.
Πάντως οι ενδείξεις είναι ευοίωνες για το μέλλον. Η ιταλική κατασκευάστρια εταιρεία Dallara έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει το πλαίσιο για το νέο υβριδικό πρωτότυπο της Cadillac που θα τρέξει στο Le Mans. Κατασκεύασε επίσης το αυτοκίνητο με το οποίο πέρυσι κέρδισε την τέταρτη συνεχόμενη νίκη της η Cadillac, στον αγώνα Rolex 24.
Επιπλέον, ο αγώνας του 2023 με το υβριδικό πρωτότυπο συμπίπτει με το λανσάρισμα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραγωγής Cadillac, Lyric, το οποίο εξαντλήθηκε σε 19 λεπτά όταν κυκλοφόρησε στις 18 Σεπτεμβρίου. Η ηλεκτρική συνέργεια αποτελεί ένδειξη για τα πράγματα που θα ακολουθήσουν, εκτιμά η Klauser.
«Επιδιώκουμε ένα ηλεκτρικό μέλλον. Η Cadillac πρωτοπορεί», λέει.
Εάν η εταιρεία κερδίσει στο Le Mans, η Klauser, σχεδιάζει να φτιάξει «μια γιγάντια τούρτα με επίπεδα» για να το γιορτάσει.
Διαβάστε ακόμα:
Sara Blakely: Ίδρυσε εταιρεία με 5.000 δολάρια και η αποτίμηση της εκτινάχθηκε στα 1,2 δισ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»
- Πολυτεχνείο: Ολοκληρώθηκε η μεγάλη πορεία στην Αθήνα – Τουλάχιστον 25.000 οι διαδηλωτές (Upd)
- ΗΠΑ: Σύμφωνα με τους New York Times ο Μπάιντεν έδωσε το πράσινο φως στους Ουκρανούς να χτυπήσουν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς τη Ρωσία