ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Να πουλήσει το πλειοψηφικό μερίδιο που κατέχει στην εταιρεία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων Autostrade per l’Italia πιέζει η ιταλική κυβέρνηση την οικογένεια Benetton, μετά τις συλλήψεις πρώην διευθυντικών στελεχών της εταιρείας.
Η εταιρεία Autostrade per l’Italia SpA, θυγατρική της Atlantia, συμφερόντων της οικογένειας Benetton, μπορεί να κληθεί και πάλι να δώσει μια πολυέξοδη νομική μάχη για να διατηρήσει τις παραχωρήσεις της -ενδεχόμενο που μέχρι πρότινος δεν ήταν στο τραπέζι-, σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους που ζήτησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους δεδομένου ότι πρόκειται για απόρρητες πληροφορίες.
Ο Τζοβάνι Καστελούτσι, ο οποίος δημιούργησε την Autostrade πριν από είκοσι και πλέον χρόνια και ο οποίος παραιτήθηκε πέρυσι, βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό, όπως κι άλλα δύο πρώην διευθυντικά στελέχη, ενώ λήφθηκαν μέτρα και για τρία στελέχη που βρίσκονται ακόμη στην εταιρεία. Όλοι τους βρέθηκαν στο στόχαστρο των Αρχών μετά την φονική κατάρρευση γέφυρας (ΣτΜ: της γέφυρας Μοράντι), το 2018, στη Γένοβα.
Το Κίνημα των Πέντε Αστέρων, το μεγαλύτερο κόμμα στον κυβερνώντα συνασπισμό του πρωθυπουργού Τζουζέπε Κόντε, προσπαθεί εδώ και δύο χρόνια να τιμωρηθεί η Atlantia για το ατύχημα, ζητώντας να ανακληθούν οι άδειες διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων της Autostrade. Ο σύμμαχος του στον κυβερνητικό συνασπισμό, το Δημοκρατικό Κόμμα (PD) έχει κρατήσει πιο μετριοπαθή στάση, τασσόμενο υπέρ της επίτευξης συμβιβασμού. Μετά τις συλλήψεις, όμως, το PD ενδέχεται να υιοθετήσει πιο μαχητική στάση.
Η Ρώμη πιέζει τους δισεκατομμυριούχους Benetton να πουλήσουν το χαρτοφυλάκιο σε επενδυτικό όμιλο υπό την κρατική τράπεζα Cassa Depositi e Prestiti. Διακύβευμα της όλης υπόθεσης είναι τα πάνω από 2 δισ. ευρώ λειτουργικά κέρδη που αποφέρει στην εταιρεία ο κλάδος των παραχωρήσεων.
Ωστόσο, η Atlantia απέρριψε τον περασμένο μήνα και τη δεύτερη προσφορά που δέχθηκε από την Cassa Depositi και funds της Macquarie Group και της Blackstone Group και η οποία αποτιμούσε τη συμμετοχή των Benetton μεταξύ 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ και 9,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, εξαιρουμένων των νομικών αξιώσεων.
Οι συνομιλίες συνεχίζονται σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί συμφωνία για μια δεσμευτική προσφορά έως τις 30 Νοεμβρίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike