ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δεν θα βοηθήσουμε καμία τράπεζα, δεν θα σώσουμε καμία κατασκευαστική, διαμηνύει προς όλες τις κατευθύνσεις η τουρκική κυβέρνηση, γυρίζοντας την πλάτη στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας με τα «κόκκινα» δάνεια.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Μπεράτ Αλμπαϊράκ, προανήγγειλε ουσιαστικά νέα μεγάλη μείωση των επιτοκίων από την κεντρική τράπεζα της χώρας.
Η μείωση θα είναι «σημαντική» και θα οδηγήσει στη μείωση των επιτοκίων που χρεώνουν οι τράπεζες για τα δάνεια που χορηγούν, δήλωσε ο Αλμπαϊράκ, γαμπρός του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο πλαίσιο τηλεοπτικής συνέντευξης Τύπου την Τρίτη.
Την ίδια ώρα, με το 50% των προβληματικών δανείων στη χώρα, συνολικού ύψους 400 δισ. τουρκικών λιρών (72 δισ. δολαρίων) να έχει ήδη ρυθμιστεί, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μην καλύψει καμία ζημία, σε καμία τράπεζα, από μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
«Ο βαθμός επιτυχίας θα εξαρτηθεί από τις ίδιες», δήλωσε χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το Bloomberg, ο Τούρκος υπουργός Οικονομικών, συμπληρώνοντας ότι το τραπεζικό σύστημα «δεν πρέπει να πάρει τον εύκολο δρόμο».
Οι δηλώσεις Αλμπαϊράκ έρχονται την ώρα που η κυβέρνηση επεξεργάζεται σχέδιο νόμου για τη διευκόλυνση των διαπραγματεύσεων μεταξύ τραπεζών και δανειοληπτών για τη ρύθμιση των δανείων τους και ενώ η οικονομία προσπαθεί να πάρει φόρα μετά την ύφεση στην οποία είχε βυθιστεί.
Με αυτά τα δεδομένα, η κυβέρνηση του προέδρου Ερντογάν προσπαθεί να τονώσει τις χορηγήσεις δανείων, έστω κι αν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια αυξάνονται συνεχώς και η κερδοφορία των τραπεζών μειώνεται.
Σε ό,τι αφορά τέλος τον κατασκευαστικό κλάδο, ο οποίος βρίσκεται σε τέλμα, ο Αλμπαϊράκ είπε ότι δεν αποτελεί «συστημικό» κίνδυνο για τις τράπεζες, ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να σώσει καμία επιχείρηση στον κλάδο ή στην αγορά ακινήτων, αλλά παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λίβανος: Ισραηλινό πλήγμα στη Βηρυτό μετά την εντολή εκκένωσης
- Ζητείται η συνδρομή των πολιτών για την ταυτοποίηση σορού που βρέθηκε να επιπλέει στον Θερμαϊκό
- Δημοσκόπηση CNN για Τραμπ: Η χαμηλότερη αποδοχή των τελευταίων 70 ετών στις ΗΠΑ
- Σιδηρόδρομος: Οι παθογένειες στον ΟΣΕ και η ιστορία των ατυχημάτων από το 2000 μέχρι σήμερα
