Η Nestle έχει ξεκινήσει αποκλειστικές συνομιλίες για την πώληση των δραστηριοτήτων της στον κλάδο της περιποίησης δέρματος σε μία κοινοπραξία με επικεφαλής την EQT Partners για 10,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (10,1 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές συμφωνίες για φέτος.

Οι συζητήσεις με την κοινοπραξία, με επικεφαλής την EQT και την Επενδυτική Αρχή του Abu Dhabi, προχωρούν καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμοολοκληρώνει μια έντονα αμφισβητούμενη διαδικασία πώλησης για τις ενυδατικές κρέμες, τις κρέμες για την ακμή και τις αντιρυτιδικές. Η μονάδα αυτή παρουσίασε το 2018 έσοδα ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων φράγκων.

Η πώληση δερματολογικών brands θα εξαλείψει μια δραστηριότητα που ο προκάτοχος του διευθύνοντος συμβούλου Mark Schneider, ο πρόεδρος Paul Bulcke, προωθούσε ως μια πολλά υποσχόμενη νέα οδό ανάπτυξης όταν ηγείτο της εταιρείας. Ο Schneider επικεντρώνεται σε προϊόντα όπως ο καφές, το νερό και οι ζωοτροφές, καθώς η Nestle εργάζεται για να τονώσει τις πωλήσεις και να αναβαθμίσει την ανάπτυξή της.

Η Nestle δήλωσε ότι η συμφωνία υπόκειται σε διαβουλεύσεις με τους εργαζομένους και αναμένεται να κλείσει κατά το δεύτερο εξάμηνο, οπότε η εταιρεία τροφίμων θα δώσει λεπτομέρειες για το τι σχεδιάζει να κάνει με τα έσοδα.

Η μονάδα περιποίησης του δέρματος ήταν ένας αδύναμος κρίκος, με τον ακτιβιστή επενδυτή Dan Loeb του hedge fund Third Point να υποστηρίζει ότι η είσοδος της Nestle στην αγορά δεν έμοιαζε να σχετίζεται με το βασικό της χαρτοφυλάκιο και έπρεπε να απομακρυνθεί.

Ωστόσο, η μονάδα αυτή προσείλκυσε ενδιαφέρον από τουλάχιστον δώδεκα υποψήφιους αγοραστές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, σύμφωνα με ανθρώπους με γνώση του θέματος.

Η EQT, η μεγαλύτερη εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων της Σκανδιναβίας, διερευνά μια πιθανή αρχική δημόσια προσφορά. Έχει αντλήσει περισσότερα από 60 δισ. ευρώ από τότε που ξεκίνησε πριν από περίπου 25 χρόνια. Η Investor AB, που ιδρύθηκε από την πλούσια οικογένεια Wallenberg, είναι ο κύριος επενδυτής της επιχείρησης, με ιδιοκτησία περίπου 10% στα πιο πρόσφατα funds της, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.

Αγοραστικό ενδιαφέρον

Εκτός από το ενδιαφέρον από υποψήφια funds διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων και κρατικού πλούτου, η μονάδα προσείλκυσε και εταιρείες εστιασμένες σε προϊόντα υγείας. Η Colgate-Palmolive και η Unilever είχαν κάνει προσφορές για το καταναλωτικό σκέλος, το οποίο περιλάμβανε προϊόντα όπως το Cetaphil και το Proactiv, ενώ η PAI Partners και η Baring Private Equity υπέβαλαν κοινή προσφορά για την επιχείρηση ιατρικών θεραπειών Galderma, είπαν άνθρωποι με γνώση της διαδικασίας.

Στους ενδιαφερόμενους για το σύνολο της επιχείρησης συμπεριλαμβανόταν και μία ατομική προσφορά από την KKR & Co., είπαν οι πηγές. Κοινοπραξία που περιελάμβανε την Advent International, την Cinven και την GIC Pte από τη Σιγκαπούρη ενδιαφέρθηκε επίσης για το σύνολο της μονάδας, είχαν πει άνθρωποι εξοικειωμένοι με το θέμα προηγουμένως.

Αδύναμος κρίκος

Ο κλάδος περιποίησης της επιδερμίδας ξεκίνησε από μια κοινοπραξία που η Nestle σχημάτισε με την L’Oreal SA το 1981. Η Nestle πλήρωσε τη γαλλική παρασκευάστρια καλλυντικών περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει την επιχείρηση το 2014 και στους επόμενους μήνες πλήρωσε άλλα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει ένα χαρτοφυλάκιο φαρμάκων περιποίησης δέρματος από την Valeant Pharmaceuticals.

Η Nestle δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι επιταχύνει ένα πρόγραμμα για την επαναγορά μετοχών αξίας 20 δισεκατομμυρίων φράγκων, ώστε να το ολοκληρώσει έξι μήνες νωρίτερα. Ο Schneider είπε στους δημοσιογράφους την εποχή εκείνη ότι η εταιρεία δεν αποκλείει περαιτέρω συμφωνίες. Ωστόσο, ο Οικονομικός Διευθυντής Francois-Xavier Roger έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι είναι μια αγορά με πλεονέκτημα για τον πωλητή.

«Δεν βλέπω καμία σημαντική εξαγορά από τη Nestle φέτος», έγραψε ο Jon Cox, αναλυτής της Kepler Cheuvreux, ο οποίος δήλωσε ότι η Nestle μπορεί να ξεκινήσει μια άλλη επαναγορά μετοχών 20 δισ. φράγκων μόλις λήξει το τρέχον πρόγραμμα. «Δεν θα εκπλαγούμε αν δουμε να κλείνουν συμφωνίες σε τομείς που έχει επισημάνει για ενδιαφέρον, δηλαδή τον καφέ, το νερό, τη φροντίδα κατοικίδιων ζώων, τη διατροφή και την υγεία των καταναλωτών».

Ένα άλλο κομμάτι της κληρονομιάς του Bulcke αποκόπηκε με την ανακοίνωση της περασμένης εβδομάδας ότι η Nestle σταματά την άμεση παράδοση κατεψυγμένης πίτσας και παγωτού στα καταστήματα στις ΗΠΑ, την οποία είχε ξεκινήσει μετά την εξαγορά της DiGiorno και άλλων εμπορικών σημάτων από την Kraft το 2010.