ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μεγαλύτερη αγορά σοκολάτας στον κόσμο παίρνει τελικά μια γεύση από τη ροζ σοκολάτα, το πρώτο νέο είδος σοκολάτας εδώ και περισσότερα από 80 χρόνια.
Η ελβετική Barry Callebaut AG, η κορυφαία εταιρεία χύμα σοκολάτας, λανσάρει τη ροζ καινοτομία της στις ΗΠΑ, σχεδόν δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση της ανακάλυψής της. Ο νέος τύπος σοκολάτας με το ροζ χρώμα επέκτεινε τη χρωματική παλέτα της βιομηχανίας πέρα από τη μαύρη, τη γάλακτος και τη λευκή και είναι η πρώτη νέα φυσική απόχρωση που έχει προστεθεί στην γκάμα της σοκολάτας από τότε που η Nestle SA άρχισε να παράγει λευκές σοκολάτες στη δεκαετία του 1930.
H ruby σοκολάτα έχει ήδη λανσαριστεί στην Ασία, όπου η Nestle ήταν η πρώτη που υιοθέτησε την νέα ανακάλυψη, προσθέτοντάς την στις σοκολάτες KitKat, ξεκινώντας από την Ιαπωνία.
Η Barry Callebaut λάνσαρε επίσης τη σοκολάτα στην Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και οι δοκιμές στις ΗΠΑ αποδείχθηκαν επιτυχείς, δήλωσε ο Bas Smit, παγκόσμιος αντιπρόεδρος μάρκετινγκ για την εταιρεία που εδρεύει στη Ζυρίχη και είναι ο #1 επεξεργαστής κακάο στον κόσμο.
«Γνωρίζουμε ότι υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον ήδη εδώ και αρκετό καιρό», δήλωσε ο Smit σε τηλεφωνική συνέντευξή του στο Bloomberg. «Η δοκιμαστική αγορά που είχαμε με ορισμένους πρωτοπόρους καλλιτέχνες λειτούργησε πολύ καλά, γεγονός που μας έκανε να αποφασίσουμε ότι τώρα η επόμενη κίνηση είναι στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά σοκολάτας στον κόσμο», πρόσθεσε.
Η Barry Callebaut ανακοίνωσε την ανακάλυψη της ροζ σοκολάτας τον Σεπτέμβριο του 2017, μετά από μια δεκαετία ανάπτυξης. Η καινοτομία, βασισμένη σε έναν ειδικό τύπο κακάο που απαντάται στην Ακτή Ελεφαντοστού, στον Ισημερινό και τη Βραζιλία, έχει μια φυσική γεύση φρούτων που είναι ξινή, αλλά γλυκιά. Η ruby σοκολάτα μπήκε για πρώτη φορά στην αγορά τον Ιανουάριο του 2018, όταν η Nestle λάνσαρε για πρώτη φορά τη ροζ KitKat στην Ιαπωνία.
Η είσοδος στην αμερικανική αγορά θα μπορούσε να ενισχύσει τις πωλήσεις της Barry Callebaut και να βοηθήσει στην εδραίωση της ruby ως του τέταρτου τύπου σοκολάτας. Η εφεύρεση εξάγεται επίσης επισήμως στον Καναδά, όπου η Nestle πωλεί ήδη τις ροζ KitKat.
Εμπόδια
Αλλά υπάρχουν ακόμα κάποια εμπόδια. Η ελβετική εταιρεία θα πρέπει να περιμένει την έγκριση του Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) για να την αποκαλεί «σοκολάτα». Προς το παρόν, το προϊόν θα ξεκινήσει ως κουβερτούρα, με τους πρώτους που την υιοθετούν να χρησιμοποιούν ονόματα όπως ροζ μπάρα κακάο και ροζ τρούφα κακάο, είπε ο Smit.
Μια παρόμοια διαδικασία έγκρισης είναι απαραίτητη στον Καναδά, πρόσθεσε.
«Καταθέσαμε την αίτηση τον Μάρτιο του 2018», δήλωσε ο Smit για τη διαδικασία έγκρισης από τον FDA. «Επειδή υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση και αιτήματα που έρχονται από τις επιχειρήσεις μας και τα εμπορικά μας σήματα στις ΗΠΑ, μοιάζει να είναι η κατάλληλη στιγμή για να τους δώσουμε την ευκαιρία να ξεκλειδώσουν τη ροζ σοκολάτα».
Ένα άλλο σοβαρό εμπόδιο που μπορεί να αντιμετωπίσει η εταιρεία είναι ότι η Nestle είναι ο μεγαλύτερος υποστηρικτής της ροζ σοκολάτας για τις σοκολάτες KitKat. Αλλά στις ΗΠΑ, η μάρκα KitKat παράγεται από την εταιρεία The Hershey Co.
Αν και η Barry Callebaut λέει ότι δεν θα πατεντάρει τη ροζ σοκολάτα, η συνταγή για την πρώτη φυσική ροζ σοκολάτα του κόσμου παραμένει μυστική.
«Το εμπορικό σήμα είναι βεβαίως άλλο πράγμα από τα εμπορικά μυστικά», δήλωσε ο Smit. «Ακόμη και αν γνωρίζετε τι είναι το ροζ κακάο, ποια είναι η διαδικασία παραγωγής, πρέπει ακόμα να είστε αρκετά άνετοι για να δεσμευθείτε σε μεγάλες μάρκες, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να είστε σε θέση να προμηθευτείτε αρκετό ροζ κακάο», και αυτό δεν είναι ένα εύκολο έργο, είπε.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike