Η Amazon.com και η Target Corp. έχουν ανοίξει το δρόμο για τις δωρεάν αποστολές προϊόντων. Οι πρόσφατες αποφάσεις των δύο κορυφαίων εταιριών λιανικής πώλησης  να καταργήσουν το ελάχιστο ποσό αγοράς για δωρεάν αποστολές έδωσε ώθηση στις online παραγγελίες, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Analytics DynamicAction.

Οι παραγγελίες με την δωρεάν υπηρεσία έχουν αυξηθεί κατά 13% μέχρι και τις 16 Νοεμβρίου,  συμπεριλαμβανομένης μιας ανόδου κατά 18% την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 5 Νοεμβρίου, όταν η Amazon ανακοίνωσε την προσφορά της.

Παρά το γεγονός ότι η δωρεάν αποστολή μπορεί να δελεάσει τους πελάτες να αγοράσουν, μπορεί παράλληλα να προκαλέσει όλεθρο στα περιθώρια κέρδους των λιανοπωλητών, τα οποία είναι συνήθως πιεσμένα κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του έτους λόγω των εκπτώσεων και του αυξημένου κόστους για ενέργειες μάρκετινγκ. Οι παραγγελίες μέσω διαδικτύου που περιλάμβαναν ενέργειες προώθησης, από τα τέλη Οκτωβρίου αυξήθηκαν κατά 13% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, όπως διαπίστωσε το DynamicAction. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι το κόστος μεταφοράς ήταν αυξημένο φέτος λόγω της έλλειψης οδηγών φορτηγών.

Η Target προσφέρει διήμερη δωρεάν αποστολή από την 1η Νοεμβρίου μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου 2018 σε εκατοντάδες χιλιάδες αντικείμενα χωρίς ελάχιστη αγορά, ενώ η Amazon δήλωσε στις 5 Νοεμβρίου ότι οι αγοραστές που δεν είναι μέλη του Prime, δεν χρειάζεται να αγοράσουν προϊόντα αξίας τουλάχιστον 25 δολαρίων προκειμένου να εξασφαλίσουν δωρεάν μεταφορικά, τα οποία συνήθως έχουν διάρκεια από πέντε έως οκτώ εργάσιμες.

Η Walmart Inc. έχει μέχρι στιγμής αρνηθεί να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη πολιτική, διατηρώντας το ελάχιστο της παραγγελίας για δωρεάν μεταφορικά στα 35 δολάρια. Η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης έχει επιπτώσεις από τη μείωση των μικτών περιθωρίων κέρδους κατά τα τελευταία τρίμηνα, παρά το γεγονός ότι οι online πωλήσεις της έχουν αυξηθεί.

Γενικά οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν αυξηθεί κατά 17% την περίοδο των εορτών, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας παρακολούθησης δεδομένων EMarketer. Η Amazon έχει πραγματοποιήσει λίγο κάτω από το ήμισυ των online πωλήσεων στις ΗΠΑ, υποστηρίζει η EMarketer.