Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της (Hennes & Mauritz) Η&Μ, Helena Helmersson έθεσε έναν φιλόδοξο στόχο. Nα διπλασιάσει τις πωλήσεις της αλυσίδας λιανικής πώλησης ένδυσης έως το 2030, αφού μείωσε τις εκπτώσεις και άρχισε την εκκαθάριση της μακροχρόνιας συσσώρευσης αποθεμάτων της.

Η Helmersson,  η οποία ανέλαβε τα ηνία της Η&Μ στην αρχή της πανδημίας, στοχεύει επίσης σε περιθώριο λειτουργίας άνω του 10% εντός τριών ετών. Αντικατέστησε τον εγγονό του ιδρυτή της αλυσίδας τον Ιανουάριο του 2020 και ξεκίνησε μειώνοντας τον αριθμό καταστημάτων της σουηδικής εταιρείας.

Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε άνοδο έως και 7,4% την Παρασκευή και αργότερα έχασε μέρος των κερδών.

Η Helmersson κατάφερε να σημειώσει πρόοδο στο μεγάλο πρόβλημα της εταιρείας, μειώνοντας τα απούλητα εμπορεύματα. Παρόλα αυτά, αντιμετωπίζει δύσκολο ανταγωνισμό, καθώς η Shein κερδίζει διαδικτυακούς πελάτες παγκοσμίως και η ιδιοκτήτρια της Zara, Inditex, συνεχίζει να αυξάνει την κερδοφορία της. Η Η&Μ στοχεύει επίσης στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στο μισό μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η ίδια πάντως, χαρακτήρισε τον στόχο «πολύ φιλόδοξο». Οι αναλυτές περίμεναν ότι οι πωλήσεις του 2030 θα ήταν περίπου 50% υψηλότερες από το επίπεδο του 2021, σύμφωνα με τον μέσο όρο τεσσάρων εκτιμήσεων.

Οι επενδύσεις

Για να επιτύχει τους στόχους, η Η&Μ ενισχύει τις επενδύσεις σε περίπου 10 δισεκατομμύρια κορώνες (1 δισεκατομμύριο δολάρια) φέτος. Η εταιρεία πάντως δεν έχει γλυτώσει από τα υψηλά αποθέματα η αξία των οποίων ανερχόταν στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια στα τέλη Νοεμβρίου και δεν έχει επιτύχει ακόμη τον στόχο της να τα μειώσει στο επίπεδο του 12% έως 14% των πωλήσεων ολόκληρου του έτους.

Η Helmersson στοιχηματίζει ότι μπορεί να πετύχει αυτό που δεν κατάφερε ο προκάτοχός της, Karl-Johan Persson. Προχωρά στη μείωση του κόστους και σχεδιάζει το κλείσιμο 120 καταστημάτων φέτος, κυρίως στην Ευρώπη.

H&M aims for margin to exceed 10% again

Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 64% στα 6 δισεκατομμύρια κορώνες το τρίμηνο έως τον Νοέμβριο 2021, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Οι πωλήσεις τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατά 20%.

Η εταιρεία ανταμείβει τους επενδυτές με πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 3 δισεκατομμυρίων κορωνών και διατήρησε το μέρισμά της στα επίπεδα του περασμένου έτους.

Σύμφωνα με την Helmersson , μακροπρόθεσμα η αύξηση των πωλήσεων θα πρέπει να αρχίσει ξανά να κυμαίνεται στο 10% έως 15% ετησίως.

Διαβάστε ακόμη:

Η H&M και το ατρόμητo style icon, Iris Apfel, έδωσαν τα χέρια για μια μοναδική συνεργασία