ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Θα προσφέρουμε μια υπηρεσία δεδομένων για εταιρικούς πελάτες», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Koji Fujiwara, διευθύνων σύμβουλος της τραπεζικής μονάδας της Mizuho. Η κίνηση είναι η πρώτη του είδους από ιαπωνική τράπεζα, είπε.
“Έχουμε τεράστιο όγκο δεδομένων, όπως λογαριασμούς, συναλλαγές και πληροφορίες δανεισμού“, δήλωσε ο Fujiwara, 59 ετών. Τόνισε ότι τα δεδομένα θα συγκεντρωθούν ανώνυμα και ότι δεν θα κοινοποιούνται προσωπικά στοιχεία.
Οι τράπεζες παγκοσμίως από την Bank of America έως τη Lloyds βρίσκουν τρόπους για να κερδίσουν χρήματα από τις πληροφορίες των πελατών τους, τη στιγμή που οι τεχνολογικοί γίγαντες Facebook και Alphabet εκτιμούν ότι οι τράπεζες θα μπορούσαν να δουν κέρδη από τουλάχιστον 1% έως 2% εάν μπορούν να αξιοποιήσουν την αξία του διαμοιρασμού αυτών των δεδομένων.
Τα δεδομένα και η ψηφιακή τεχνολογία αποτελούν βασικούς τομείς για τη Mizuho και τους ιαπωνικούς αντιπάλους της στην αναζήτηση νέων οδηγών ανάπτυξης. Νωρίτερα φέτος, η Mitsubishi UFJ Financial Group συμφώνησε να επενδύσει 700 εκατομμύρια δολάρια στον κολοσσό Grab Holdings, ενώ η Sumitomo Mitsui Financial Group αγόρασε μερίδιο σε έναν ιαπωνικό πάροχο ιατρικών πληροφοριών.
Η Fujiwara δεν έδωσε στόχους για έσοδα ή τέλη που θα προκύψουν από την υπηρεσία, αλλά είπε ότι η Mizuho στοχεύει σε περισσότερους από 100 χρήστες σε τρία χρόνια. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι χρήσιμο για τους λιανοπωλητές και τους υπευθύνους εστιατορίων να επιλέγουν προνομιακές τοποθεσίες με βάση το εισόδημα, τις δαπάνες και άλλες στατιστικές τρόπου ζωής των κατοίκων, είπε.
Οι τράπεζες έχουν ήδη αρχίσει να μοιράζονται δεδομένα πελατών με εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας μέσω της λεγόμενης ανοικτής τραπεζικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης.
«Ως βασική λειτουργία μιας τράπεζας, η χρηματοπιστωτική διαμεσολάβηση παραμένει πολύ σημαντική, αλλά δεν είναι αρκετή», δήλωσε ο Φούτζιουρα. «Πρέπει να προχωρήσουμε πέρα από αυτό και να προσφέρουμε νέα αξία συμπεριλαμβάνοντας μη χρηματοοικονομικές υπηρεσίες».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα