ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εξαγορά του ποσοστού 50,01% από ομάδα επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων των κρατικών επενδυτικών κεφαλαίων από το Αμπού Ντάμπι και την Αυστραλία, θα ολοκληρωθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Ο υφιστάμενος μέτοχος, Global Infrastructure Partners, θα διαχειρίζεται τα άλλα 49,99%.
Με 45,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2018, το Gatwick θα αποτελέσει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στο παγκόσμιο δίκτυο της Vinci. Το Gatwick αντιμετώπιζε δυσκολίες λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού με τα υπόλοιπα αεροδρόμια του Λονδίνου, ενώ έχασε από το Heathrow, τον πιο πολυσύχναστο κόμβο της Ευρώπης, στο διαγωνισμό που έλαβε μέρος για να κερδίσει κυβερνητικά κονδύλια με στόχο την κατασκευή νέου αεροδιαδρόμου. Υπενθυμίζεται ότι λίγο πριν τα Χριστούγεννα επικράτησε χάος στο αεροδρόμιο του Gatwick και σταμάτησε η λειτουργία του για αρκετές ημέρες, όταν εντοπίστηκαν drones που πετούσαν πάνω από τον αεροδιάδρομο.
Πριν από τη συμφωνία, το Gatwick είχε προγραμματίσει επενδυτικά πλάνα ύψους 1,11 δισ. λιρών, για την επέκταση της δυναμικότητας των δύο τερματικών σταθμών του, κατά τα επόμενα πέντε χρόνια. Είναι ήδη ο πιο πολυσύχναστος σταθμός μονού αεροδιαδρόμου στον κόσμο και η μεγαλύτερη βάση για την οικονομική αεροπορική εταιρεία EasyJet Plc, ενώ αποτελεί και το βασικό σταθμό για τις πτήσεις αναψυχής μακρινών αποστάσεων της British Airways.
Η Global Infrastructure Partners, η οποία διαχειρίζεται στοιχεία ενεργητικού άνω των 40 δισ. δολαρίων, από λιμάνια και αεροδρόμια μέχρι ένα τεράστιο αιολικό πάρκο στη Βόρεια Θάλασσα, αγόρασε το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του Λονδίνου με μία κοινοπραξία επενδυτών το 2009 έναντι περίπου 1,5 δισ. λιρών. Το Gatwick ανακοίνωσε κέρδη ύψους 411,2 εκατομμυρίων λιρών το οικονομικό έτος μέχρι τον Μάρτιο, με έσοδα 764,2 εκατομμυρίων λιρών.
Η εταιρεία Vinci διαχειρίζεται 35 αεροδρόμια από τα τέλη του περασμένου έτους, σε χώρες όπως η Ιαπωνία, η Βραζιλία, η Γαλλία και η Καμπότζη. Πρόκειται για μία κατασκευαστική η οποία έχει στην κατοχή της και σταθμούς διοδίων. Οι μετοχές της εταιρείας μειώθηκαν 17% φέτος, με την αποτίμηση της Vinci να διαμορφώνεται στα 42,1 δισ. ευρώ (47,9 δισ. δολάρια).