Η Ford Motor Co. θα κλείσει τα εργοστάσια αυτοκινήτων της στην Ινδία και θα καταγράψει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρεώσεις αναδιάρθρωσης, μειώνοντας σημαντικά την παρουσία της σε μια χώρα που η προηγούμενη διοίκηση είδε να εξελίσσεται σε μία από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές της.

Η κατασκευή οχημάτων προς πώληση στην Ινδία θα σταματήσει αμέσως, επηρεάζοντας περίπου 4.000 εργαζόμενους, ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε δήλωσή της την Πέμπτη.

Η Ford θα κλείσει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στο δυτική ομόσπονδη πολιτεία Γκουτζαράτ έως το τέταρτο τρίμηνο, καθώς και τα εργοστάσια κατασκευής οχημάτων και κινητήρων στη νότια πόλη Τσενάι έως το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Οι αιτίες

«Η απόφαση ελήφθη από τις συσσωρευμένες απώλειες ετών, τη συνεχή πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα της βιομηχανίας και την έλλειψη αναμενόμενης ανάπτυξης στην αγορά αυτοκινήτων της Ινδίας», δήλωσε ο Anurag Mehrotra, διευθύνων σύμβουλος της Ford India.

«Δεν καταφέραμε να βρούμε μια βιώσιμη πορεία προς τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία που περιλαμβάνει την κατασκευή οχημάτων εντός της χώρας», πρόσθεσε.

Η μετοχή της Ford υποχώρησε κατά 0,6% πριν από την έναρξη της κανονικής διαπραγμάτευσης. Από τις αρχές του έτους έχει αυξηθεί κατά 48%.

Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύτηκαν να κερδίσουν έδαφος στην ινδική αγορά , στην οποία κυριαρχούν τα φθηνά αυτοκίνητα της Maruti Suzuki India Ltd.

Το υψηλό φορολογικό καθεστώς της κυβέρνησης, με την επιβολή εισφορών έως και 28% στα οχήματα βενζίνης, αποτέλεσε επίσης σημαντικό εμπόδιο.

Η Toyota Motor πέρυσι δήλωσε ότι δεν θα επεκταθεί περαιτέρω στην Ινδία λόγω των υψηλών δασμών, ενώ η Harley-Davidson έχει αποχωρήσει από την αγορά. Επίσης, η General Motors αποχώρησε το 2017.

Οι κινήσεις της Ford αποτελούν ένα ακόμη πλήγμα για το πρόγραμμα Make-in India του πρωθυπουργού Narendra Modi, το οποίο ενθαρρύνει τις εταιρείες να κατασκευάζουν τοπικά.

Η Tesla προέτρεψε την κυβέρνηση του Modi να της επιτρέψει να εισάγει φθηνότερα αυτοκίνητα προτού δεσμευτεί να δημιουργήσει ένα εργοστάσιο στη χώρα.

Οι κινήσεις της Ford έρχονται μήνες μετά την απόρριψη του σχεδίου παραχώρησης των περισσότερων ινδικών δραστηριοτήτων της στον τοπικό κατασκευαστή σπορ οχημάτων Mahindra & Mahindra Ltd. Η Ford India κατέγραψε ζημίες άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων την τελευταία δεκαετία.

Η ιστορία της Ford στην Ινδία

Η Ford ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες αυτοκινήτων παγκοσμίως που εισήλθαν στην Ινδία όταν άνοιξε η οικονομία στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Η εταιρεία δημιούργησε για πρώτη φορά κατάστημα το 1926, αλλά έκλεισε την αρχική της επιχείρηση τη δεκαετία του 1950.

Μετά το κλείσιμο του εργοστασίου, η Ford θα εισαγάγει και θα πουλήσει ορισμένα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των κουπέ της Mustang, αλλά η πώληση μοντέλων συμπεριλαμβανομένων των Figo, EcoSport και Endeavor θα σταματήσει μόλις πουληθεί το υφιστάμενο απόθεμα σε εμπόρους.

Η Ford εξέτασε διάφορες επιλογές, συμπεριλαμβανομένων συνεργασιών, κοινής χρήσης πλατφόρμας και σύμβασης κατασκευής με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πριν αποφασίσει να κλείσει τα εργοστάσια στην Ινδία.

Εξακολουθεί να εξετάζει τη δυνατότητα πώλησης των εργοστασίων παραγωγής της στη χώρα.

Διαβάστε επίσης:

Σκάνδαλο Theranos: Η αποτυχία δεν είναι έγκλημα, λέει στην υπεράσπισή της η ιδρύτρια Elizabeth Holmes

Deal 3 δισ. δολαρίων στον κλάδο στοιχημάτων: Η αμερικανική 888 εξαγοράζει τις διεθνείς δραστηριότητες της William Hill

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση