Η Estee Lauder Cos. επανεξετάζει τα προϊόντα ομορφιάς της σε μία προσπάθεια να αποφύγει σχολιασμούς που δέχθηκαν ανταγωνίστριες εταιρείες, οι οποίες πουλούσαν προϊόντα που φωτίζουν το δέρμα χρησιμοποιώντας ονόματα και όρους μάρκετινγκ που ορισμένοι καταναλωτές θεώρησαν ανάρμοστα.

Η εταιρία καλλυντικών, που έχει στην κατοχή της εμπορικά σήματα όπως η Clinique και η La Mer, θα επαναξιολογήσει τις σειρές περιποίησης προσώπου και make up με γνώμονα την “πολιτισμική ευαισθησία”, επισήμαναν ανώτατα στελέχη στους εργαζομένους τον προηγούμενο μήνα, σε σημείωμα που επικαλείται η Bloomberg News.

Στις ενέργειες αυτές περιλαμβάνεται η αξιολόγηση της χρήσης όρων όπως “φωτεινότητα” και “λεύκανση.” Η κίνηση αυτή πραγματοποιείται λίγο αφότου η εταιρεία δέχθηκε κριτική από τους εργαζομένους της σχετικά με φυλετικά θέματα, στις αρχές του φετινού καλοκαιριού.

Ο τομέας καλλυντικών έχει βρεθεί στο μικροσκόπιο τους τελευταίους μήνες εν μέσω των διαδηλώσεων που πραγματοποιούνται διεθνώς ενάντια στον συστηματικό ρατσισμό. Οι ανταγωνιστές κολοσσοί ειδών ομορφιάς όπως L’Oreal SA, Unilever Plc, Johnson & Johnson και Beirsdorf AG δέχθηκαν έντονη κριτική από τους καταναλωτές επειδή πουλούσαν προϊόντα σχεδιασμένα για να κάνουν πιο λευκό το δέρμα, με αποτέλεσμα να διαιωνίζουν όπως ισχυρίστηκαν, την προκατάληψη εναντίον ατόμων βάσει του χρώματος ή της επιδερμίδας τους (colorism).

Διάφορες σειρές προϊόντων άλλαξαν ονομασία ή καταργήθηκαν, συμπεριλαμβανομένου του ορού Neutrogena Fine Fairness της Johnson & Johnson, και οι αλλαγές που έκαναν οι ανταγωνιστές κινητοποίησαν την Estee Lauder που θα προχωρήσει σε ανάλογες κινήσεις. Αυτά τα είδη προϊόντων είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ασία και αντιπροσωπεύουν μία παγκόσμια αγορά αξίας 8,3 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με δεδομένα της Grand View Research.

H Susan Akkad,  αντιπρόεδρος της Estee Lauder της οποίας το τμήμα επιβλέπει τα θέματα πολιτισμικής ευαισθησίας, υποστήριξε σε τηλεφωνική συνέντευξη ότι η ομάδα της εξετάζει διάφορους παράγοντες όταν αξιολογεί παλιά και καινούργια προϊόντα. Το προσωπικό, μεταξύ άλλων, θα διασφαλίσει ότι τα προϊόντα έχουν τους απαραίτητους χρωματισμούς. Επίσης, λαμβάνει υπόψη τις τοπικές και πολιτισμικές επιρροές.

Η αξιολόγηση θα καθορίσει επίσης αν συγκεκριμένες σειρές προϊόντων θα πρέπει να προσφέρουν ευρύτερο φάσμα αποχρώσεων. Οι πιο σκούρες αποχρώσεις έχουν απορριφθεί ιστορικά από πολλές γνωστές μάρκες ομορφιάς, αν και περισσότερα προϊόντα που απευθύνονται στους συγκεκριμένους καταναλωτές έχουν λανσαριστεί στην αγορά τα τελευταία χρόνια.

“Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η επικοινωνία μας είναι θετική και ευαισθητοποιημένη για κάθε μέρος του πλανήτη”,  είπε η Akkad.

 Οι εκπρόσωποι της Estee Lauder αρνήθηκαν να αποκαλύψουν ποια προϊόντα τους έχουν αξιολογήσει μέχρι τώρα. Η εταιρεία έχει χρησιμοποιήσει την λέξη “λεύκανση” στις ετικέτες ορισμένων προϊόντων στο παρελθόν και πρόσφατα προώθησε την λέξη “φωτεινότητα” για προϊόντα όπως η CyberWhite HD Advanced Brightening Night Creme.

Η αξιολόγηση του προϊόντος πραγματοποιήθηκε όταν υπάλληλοι της Estee Lauder άσκησαν κριτική σε υψηλόβαθμα στελέχη τον Ιούνιο για έλλειψη δράσης όσον αφορά ένα πλήθος θεμάτων που σχετίζονται με τις φυλετικές διακρίσεις. Σε γράμμα που έστειλαν στον Πρόεδρο, William Lauder, οι υπάλληλοι υποστήριξαν ότι η εταιρεία βλάπτει τις σχέσεις της με την έγχρωμη κοινότητα και τους έγχρωμους υπαλλήλους της.

Ως απάντηση, η Estee Lauder δημιούργησε μία μεγάλη λίστα δεσμεύσεων έτσι ώστε να ενισχύσει την πρόσληψη έγχρωμων συνεργατών, να συνεργαστεί με οργανισμούς της μαύρης κοινότητας και να κάνει δωρεές για σκοπούς υπέρ των έγχρωμων.  Η διοίκηση βρίσκεται στο τελικό στάδιο για τη δημιουργίας μίας εξωτερικής ομάδας συμβούλων που θα καθοδηγήσουν την εταιρεία στην προσπάθεια της να συνεργαστεί με περισσότερες επιχειρήσεις που ανήκουν σε έγχρωμους ιδιοκτήτες, σύμφωνα με τη λίστα της εταιρείας.

Επιμέλεια μετάφρασης: Αμαλία Σοφία Βερούτη