Η Hermes International παρουσίασε τα πρώτα προϊόντα του νέου τμήματος καλλυντικών της εταιρείας, προσθέτοντας το κραγιόν των 67 δολαρίων σε ένα εμπορικό σήμα που είναι ήδη πασίγνωστο για τις τσάντες Birkin αξίας 9.000 δολαρίων και τα μεταξωτά μαντήλια των 400 δολαρίων.

Με την επέκταση της στον κλάδο των καλλυντικών, η Hermes ετοιμάζεται να δοκιμάσει τις δυνάμεις της σε έναν τομέα που μακροπρόθεσμα έχουν καταγράψει πωλήσεις και κέρδη οι περισσότερες ανταγωνίστριες εταιρείες όπως η Christian Dior του ομίλου LVMH και η Chanel. Η Hermes, η οποία αναφέρει ότι δεσμεύεται να αναπτύξει όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα ομορφιάς in house, σχεδιάζει να προσθέτει νέες κατηγορίες μακιγιάζ κάθε έξι μήνες.

Προς το παρόν, τα κραγιόν -των οποίων οι μεταλλικές θήκες θυμίζουν το υλικό της τσάντας Hermes- θα πωλούνται μόνο στα λιανικά καταστήματα του ομίλου. Η μη διάθεση τους στις αλυσίδες προϊόντων ομορφιάς όπως τα Sephora, θα περιορίσει την ανάπτυξη τους, ωστόσο θα επιτρέψουν στην εταιρεία να διατηρήσει τον έλεγχο της τιμολόγησης τους και της διανομής μέχρι το νέο εγχείρημα της εταιρείας να ισχυροποιηθεί.

“Το προχωρούν με μεγάλη προσοχή ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος να χάσει την αίγλη του το brand”, επισημαίνει ο Mario Ortelli, σύμβουλος ομορφιάς στο Λονδίνο.

Ως νεοεισερχόμενη στο στίβο των καλλυντικών πολυτελείας, η Hermes πρέπει να κάνει πολλά για να κερδίσει τον ανταγωνισμό. Η σειρά ομορφιάς της Chanel, η οποία ιδρύθηκε το 1924 από την Coco Chanel, εμφανίζει περίπου 4 δισ. ευρώ ετήσιες πωλήσεις. Από την άλλη η Hermes σημειώνει αντίστοιχες πωλήσεις μόλις 312 εκατ. ευρώ, καθώς τα προϊόντα ομορφιάς της περιορίζονται σε αρώματα και σαπούνια.

Μετά την νέα κίνηση, η εταιρεία ευελπιστεί ότι αν προσθέσει προϊόντα μακιγιάζ και περιποίησης της επιδερμίδας, θα δώσει ώθηση και στον τμήμα των αρωμάτων της, το οποίο καλύπτει μόλις το 5% των περίπου 6 δισ. ευρώ ετήσιων πωλήσεων της. Η συλλογή του νέου κραγιόν θα αποτελείται από 24 αποχρώσεις και οι θήκες θα έχουν τη δυνατότητα να ξαναγεμίζουν.

Τρισδιάστατη

“Είναι πολύ σημαντικό για μία εταιρεία αρωμάτων να είναι τρισδιάστατη” υποστήριξε ο CEO του ομίλου Axel Dumas στους επενδυτές πέρυσι, όταν ανακοίνωσε για πρώτη φορά το νέο πρότζεκτ. Τα προϊόντα μακιγιάζ, περιποίησης της επιδερμίδας και τα αρώματα οδηγούν τις πωλήσεις σε διάφορες περιοχές ανά τον κόσμο και έτσι “πρέπει να διαθέτεις και τα τρία”.

Η αγορά καλλυντικών αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από 6%, φθάνοντας τα 77,5 δισ. δολάρια φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor.

Οι μετοχές της Hermes σημείωσαν άνοδο 0,6% την Πέμπτη στο Παρίσι.

“Σε πέντε χρόνια, θα έχει αυτό πραγματικό αντίκτυπο όπως για τη Chanel ή την Dior; Όχι. Σε 50 χρόνια μπορεί, εκτιμά ο Ortelli. “Όταν η οικογένεια Hermes εγκαινιάζει μια νέα σειρά προϊόντων, έχει σίγουρα μία μακροπρόθεσμη προοπτική”.