Η Αίγυπτος υποστήριξε ότι μπορεί να ζητήσει αποζημίωση περίπου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, για το μπλοκάρισμα της  Διώρυγα του Σουέζ, από το τεράστιο containership για σχεδόν μία εβδομάδα, που αναστάτωσε τις ναυτιλιακές αγορές.

Πρόκειται για μία πρόχειρη εκτίμηση των απωλειών που συνδέονται με τα τέλη διέλευσης, τις ζημιές στην πλωτή οδό κατά τη διάρκεια των προσπαθειών βυθοκόρησης και διάσωσης, καθώς και το κόστος εξοπλισμού και εργασίας, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ράμπι, στο τοπικό τηλεοπτικό κανάλι Sada Elbalad.

Ωστόσο, δεν διευκρίνισε από ποιον θα ζητηθεί η αποζημίωση.

«Αυτό είναι το δικαίωμα της χώρας», εξήγησε ο Ράμπι, προσθέτοντας ότι το περιστατικό έπληξε τη φήμη της Αιγύπτου.

Το πλοίο Ever Given μήκους 400 μέτρων, το οποίο ανήκει στην Ιαπωνική Shoei Kisen Kaisha, προσάραξε στις 23 Μαρτίου στο νότιο τμήμα του καναλιού και ελευθερώθηκε έξι ημέρες αργότερα.

Η ταϊβανέζικη Evergreen Marine, ναυλώτρια του πλοίου, δήλωσε την Πέμπτη ότι δεν φέρει ευθύνη για τις καθυστερήσεις των φορτίων που μετέφερε.

«Δεν υπάρχει σχεδόν καμία πιθανότητα να μας ζητηθεί να πληρώσουμε αποζημίωση», δήλωσε ο Πρόεδρος της Evergreen Marine, Eric Hsieh σε ενημέρωση στην Ταϊπέι.

Η Shoei Kisen θα συζητήσει την αποζημίωση με την Αρχή της Διώρυγας, αλλά δεν θα δώσει λεπτομέρειες προς το παρόν, σύμφωνα με εκπρόσωπο της.

Το πλοίο και το φορτίο του βρίσκονται επί του παρόντος στη λίμνη Great Bitter, περίπου στα μισά του δρόμου κατά μήκος του καναλιού.

Ενώ θα μπορούσαν να δεσμευτούν στην Αίγυπτο εάν το ζήτημα της αποζημίωσης παραπεμφθεί στο δικαστήριο, ένα τέτοιο σενάριο είναι απίθανο, υποστήριξε ο Ράμπι.

Μπορεί να φτάσουμε μέχρι και το βράδυ της Παρασκευής ή το Σάββατο για να ξεκαθαρίσει το θέμα με τα εκατοντάδες πλοία που σχημάτισαν ουρά όταν μπλόκαρε το κανάλι, είπε ο Ράμπι σε ξεχωριστή συνέντευξη στην αιγυπτιακή τηλεόραση.

Ο εκπρόσωπος της Evergreen στην Αίγυπτο, Μοχάμεντ Μπαχά, είπε ότι αμφιβάλλει για τυχόν οικονομική διαμάχη μεταξύ της εταιρείας του και της Αρχής της Καναλιού.

«Σε 40 χρόνια, δεν έχει υπάρξει ούτε μία υπόθεση διαφωνίας μεταξύ της Suez Canal Authority (SCA) και της Evergreen», είπε σε συνέντευξή του. «Όλοι σεβόμαστε όλους τους κανόνες της SCA.»

Διαβάστε ακόμα:

Τα κέρδη για τη ναυτιλία από την προσάραξη του Ever Given στη διώρυγα του Σουέζ

Ever Given: Το πλοίο θα επιθεωρηθεί για αξιοπλοΐα αναφέρει η Evergreen Line

Διώρυγα του Σουέζ: Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι – Προβλήματα από τα Ikea μέχρι την Caterpillar και από τη μία άκρη του κόσμου στην άλλη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση