Η Volkswagen παραδέχθηκε στα τέλη του 2015 ότι παραποιούσε με ειδικά συστήματα τις μετρήσεις ρύπων στα diesel οχήματά της στις ΗΠΑ και ότι το θέμα μπορεί να αφορά συνολικά 11 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως. Σύμφωνα με δικούς της υπολογισμούς, ο συνολικός οικονομικός αντίκτυπος από το σκάνδαλο θα ανερχόταν στα 27,4 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό περιλάμβανε τις αποζημιώσεις που θα καλείτο να καταβάλει σε πελάτες της στις ΗΠΑ, τα πρόστιμα που θα πλήρωνε στις ρυθμιστικές και πολιτειακές Αρχές, καθώς και 1 δισ. ευρώ για τον διακανονισμό της υπόθεσης στη Γερμανία.

Αν οι επενδυτές καταφέρουν να συντρίψουν νομικά την εταιρεία, κάτι που, ωστόσο, δεν θεωρείται πολύ πιθανό, η «λυπητερή» για την VW μπορεί να αυξηθεί κατά 30% περίπου. Γι’ αυτό και η εταιρεία έχει ήδη προσθέσει 3,4 δισ. ευρώ για την υπόθεση αυτή στις προβλέψεις της, εκτιμώντας ότι το συνολικό κόστος θα μπορούσε να ανέλθει πάνω από τα 30 δισ. ευρώ.

«Υπάρχει σίγουρα κίνδυνος η VW να αναγκαστεί να πληρώσει κάτι στο τέλος και εγώ θα το υπολόγιζα γύρω στο 50%, ανέφερε ο αναλυτής της Bankhaus Metzler στη Φραγκφούρτη Juergen Pieper, ο οποίος δίνει σύσταση αγοράς για τη μετοχή. «Τα 9 δισ. ευρώ που ζητούν είναι σίγουρα παρατραβηγμένα. Θα έβλεπα τον κίνδυνο μάλλον στα 3 με 4 δισ. ευρώ», λέει.