• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Δεν υπάρχουν αρκετά containerships για να διασφαλίσουν την ροή του παγκόσμιου εμπορίου

    • Bloomberg

    Lee Klaskow, Bloomberg Intelligence


    Η έλλειψη containerships που έχει αφήσει πλήθος εμπορευμάτων, από το κάρυ της Ταϊλάνδης μέχρι τα καναδέζικα μπιζέλια, σε αναμονή στα λιμάνια, μπορεί να επιδεινωθεί, καθώς η Κίνα αυξάνει τις προφυλάξεις λόγω κορονοϊού, στα εισερχόμενα πλοία.

    Η καθυστέρηση στις εκφορτώσεις στην Κίνα και οι αντίστοιχες καθυστερήσεις στην επιστροφή των πλοίων, τη στιγμή που η εξάπλωση του ιού περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην Ασία, άφησαν τους μεταφορείς να περιμένουν εκατοντάδες χιλιάδες containers για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους. Όμως, καθώς η ασθένεια μεταφέρεται σε όλο τον πλανήτη, το λιμάνι του Fuzhou αρχίζει να απομονώνει τα εισερχόμενα πλοία από τις άλλες χώρες συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ για 14 ημέρες. Αυτή η εξέλιξη απειλεί να επιδεινώσει την κρίση.

    Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων που φέρνουν καταναλωτικά αγαθά από την Ασία εκφορτώνουν κανονικά και στη συνέχεια γεμίζουν άλλα εμπορεύματα που προορίζονται για εξαγωγές. Η Βραζιλία συνήθως μεταφέρει το κρέας, τον πολτό και τον καφέ σε δοχεία προς την Κίνα, ένα ταξίδι που διαρκεί ένα μήνα για κάθε διαδρομή, ενώ ο Καναδάς τα χρησιμοποιεί για να μεταφέρει τα πάντα, από τις ειδικές καλλιέργειες μέχρι ξυλεία, κόντρα πλακέ και χαρτί.

    Η διαθεσιμότητα containerships στο Αμβούργο, το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα στην Ευρώπη, καθώς και το Λονγκ Μπιτς και το Λος Άντζελες στις Η.Π.Α. βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg. Οι εισαγωγές στο λιμάνι του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, οι οποίες αποτελούν το 35% των εμπορευματοκιβωτίων που έρχονται στις ΗΠΑ, μειώθηκαν κατά 13% τους πρώτους δύο μήνες του πρώτου τριμήνου, ανέφερε ο αναλυτής της Bloomberg Intelligence, Lee Klaskow την Τετάρτη στο report του.  Ο διεθνής όγκος θα μπορούσε να αρχίσει να αυξάνεται, καθώς οι κινεζικές εξαγωγές ενισχύονται, είπε.

    Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Σαγκάης υποχώρησε κατά 19,5% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, ενώ τα εξερχόμενα containers μειώθηκαν κατά 25%.

    Ο Καναδάς δεν έχει αρκετά containers για να εξάγει τα μπιζέλια και τις φακές του και οι εξαγωγές σημειώνουν καθυστέρηση δύο μηνών, καθώς  30 πλοία από την Κίνα έχουν ακυρώσει το ταξίδι τους στο Βανκούβερ από τον Ιανουάριο.

    Τα όσπρια, που χρησιμοποιούνται παντού, από τις συνταγές των χορτοφάγων μέχρις τις συσκευασμένες τροφές, είναι σε μεγάλη ζήτηση καθώς οι αγοραστές αποθηκεύουν ξηρές τροφές, συσκευασμένα προϊόντα και περίπου το 1/3 των καναδικών καλλιεργειών μεταφέρονται με containers.

    “Υπάρχει λίγο άγχος τώρα”, δήλωσε ο Mark Hemmes, πρόεδρος της Quorum Corp, που εδρεύει στην Αλμπέρτα, μιας εταιρείας που προσέλαβε η ομοσπονδιακή κυβέρνηση για την παρακολούθηση του συστήματος μεταφοράς σιτηρών του Καναδά. «Ας ελπίσουμε ότι η Κίνα θα ξεκινήσει την παραγωγή της και αυτό θα διορθωθεί στις επόμενες εβδομάδες».

    Ο Adnan Durrani, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τροφίμων Saffron Road, λέει ότι για την παραλαβή ορισμένων μπαχαρικών, όπως το κάρυ από την Ταϊλάνδη, χρειάστηκε περισσότερο χρόνο από ότι συνήθως, πάνω από ένα μήνα. Τελικά, κατάφερε να εξασφαλίσει ότι χρειάζονταν αλλά τα έξοδα αποστολής για να τα λάβει εγκαίρως, ήταν υψηλότερα. Ο κορονοϊός έχει “προκαλέσει πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού”, είπε.

    Οι εταιρείες παραγωγής καφέ της Βραζιλίας αγωνίζονται για την εξασφάλιση προκαταβολών λόγω έλλειψης, καθώς πολλά containers που φεύγουν στην Κίνα δεν επιστρέφουν.



    ΣΧΟΛΙΑ