H Citigroup απέδωσε την απρόβλεπτη, λανθασμένη αποπληρωμή 900 εκατ. δολαρίων στους δανειστές του κολοσσού καλλυντικών Revlon σε ένα πράγμα: στο ανθρώπινο σφάλμα.

Η τράπεζα- η οποία ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι βρίσκεται σε διαδικασία αναβάθμισης της πλατφόρμας δανειακών λειτουργιών μετά από τον έλεγχο που διεξήγαγε πέρυσι- δήλωσε ότι πραγματοποίησε εσφαλμένα τις πληρωμές, καθώς ένας υπάλληλος δεν επέλεξε χειροκίνητα τις σωστές επιλογές του συστήματος, στο λογισμικό που αφορούσε το δάνειο.

Όμως, οι εταιρείες που προχώρησαν σε αγωγή προκειμένου να ανακτήσουν τα χρήματα, δήλωσαν ότι δεν κατάφεραν να λάβουν από την τράπεζα μία εξήγηση για αυτό το λάθος.

Σύμφωνα με τα δικαστικά έγραφα, η Citigroup κατάφερε να ανακτήσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια,  αλλά ορισμένοι από τους δανειστές απέρριψαν το αίτημά της να επιστρέψουν τις πληρωμές, λέγοντας ότι η Revlon τους χρωστούσε αυτά τα χρήματα.

Μια ομάδα δανειστών δήλωσε με επιστολή της προς έναν δικαστή του Μανχάταν ότι η τράπεζα απέρριψε την προσφορά τους για επιστροφή των κεφαλαίων υπό όρους.

Οι εκπρόσωποι της διαχειρίστριας τράπεζας είναι επιφορτισμένοι με τη συγκέντρωση και τη διανομή των πληρωμών των τόκων και την παροχή άλλων υπηρεσιών που αφορούν στο δάνειο. Η Citigroup δήλωσε ότι το δάνειο του 2016 προς την Revlon, επέτρεπε σε ορισμένους δανειστές να λάβουν το σύνολο ή μέρος του μεριδίου τους, στο δάνειο που είχε επαναγοράσει η Revlon.

Όταν ένα δάνειο επαναγοράζεται με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Citigroup, οι εργαζόμενοι πρέπει να προσαρμόσουν χειροκίνητα το μερίδιο του δανείου που κατέχουν οι υπόλοιποι δανειστές. Στην περίπτωση του δανείου του 2016 προς την Revlon, ένας υπάλληλος της Citigroup δεν επέλεξε χειροκίνητα τις σωστές επιλογές συστήματος – επιτρέποντας στο δάνειο να εξοφληθεί πλήρως με τόκους.

“Δυστυχώς, οι χειροκίνητοι έλεγχοι αυτής της επιλογής απέτυχαν επίσης να εντοπίσουν το λάθος», δήλωσε η Citigroup στο δικαστήριο. “Η Citibank διαπίστωσε ότι οι λανθασμένες πληρωμές οφείλονται σε ανθρώπινο σφάλμα”.

Η τράπεζα είπε ότι έχει θέσει πλέον «σημαντικούς, πρόσθετους ελέγχους».

«Είμαστε υπερήφανοι για το ρόλο που διαδραματίζουμε ως παγκόσμιος ηγέτης στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και αναγνωρίζουμε ότι ένα τέτοιο λειτουργικό σφάλμα είναι απαράδεκτο», επισήμανε η Citigroup σε δήλωση.

Η τράπεζα ήταν υπεύθυνη για τα δάνεια της Revlon, συλλέγοντας κεφάλαια από την εταιρεία και διανέμοντάς τα στους πιστωτές. Είπε ότι είχε σκοπό να πραγματοποιήσει πληρωμές τόκων για λογαριασμό της Revlon, αλλά κατά λάθος μετέφερε ένα ποσό πάνω από 100 φορές μεγαλύτερο από τους λογαριασμούς της εταιρείας.

«Η Citibank ενημέρωσε τον υπεύθυνο σύμβουλο ότι θα ήταν σε θέση να αποδείξει, μέσω μιας πραγματικής παρουσίασης, ότι οι επίμαχες πληρωμές ήταν στην πραγματικότητα αθώα λάθη», σύμφωνα με τα έγγραφα του δικαστηρίου. «Ωστόσο, μόλις το απόγευμα, η Citibank ενημέρωσε ότι δεν ήταν ακόμη έτοιμη να ρίξει φως ή να εξηγήσει με άλλο τρόπο το υποτιθέμενο λάθος».

Η τράπεζα μήνυσε περίπου δώδεκα εταιρείες προσπαθώντας να ανακτήσει τα χρήματα και εξασφάλισε δικαστικές εντολές την περασμένη εβδομάδα παγώνοντας ένα ποσό που ξεπερνούσε το ήμισυ του ποσού που στάλθηκε κατά λάθος, εν αναμονή των αποτελεσμάτων των αγωγών της.